"FREE WALLIE" - De weg naar Rechtvaardigheid!

Geef jonge, enthousiaste ondernemers een kans!!! Geef mensen een kans!!!

België, een land gebouwd op democratische funderingen waar gelijke kansen een van de basisprincipes is. Hoe kan het zijn dat mensen niet gehoord worden? Waarom zijn kansen in België afhankelijk van fortuin, status en de "juiste" mensen kennen en niet in afstemming zijn met visie, doorzettingsvermogen en concrete motieven?

IS DIT NOG VAN DEZE TIJD????

Wij vragen jullie stem, jullie tijd maar vooral jullie steun bij onze strijd naar een rechtvaardige en vooral eerlijke kans om dromen waar te maken. We vechten niet tegen iets of iemand maar strijden VOOR onze waarden en normen en die van een samenleving waar gelijkheid en eerlijkheid het draagvlak vormen.

Hoe kan in een democratie het financiële enkel en alleen doorwegen? Vermomd onder de noemer "evaluatiecriteria"...??

Is het nog van deze tijd dat een groep mensen (Schepencollege, zij die de stem van het volk vertegenwoordigen) unaniem, achter gesloten deuren, beslist? Staat dit niet loodrecht met één van de pijlers van de democratie; namelijk gelijke kansen voor iedereen, los van fortuin of politieke inmenging? Hoe kan hier gesproken worden van een eerlijk proces als jonge en enthousiaste mensen het moeten opnemen tegen de macht van “ons kent ons”?

Kasteel Walburg een plaats waar iedereen welkom is en niks teveel is gevraagd, een plaats waar iedereen zich thuis voelt. Een bijzondere locatie waar wij een originele en (h)eerlijke keuken voorstellen. Tenslotte verdient deze unieke locatie het nodige engagement. Flexibiliteit, continuïteit en stabiliteit zijn onze sterkste troeven.

Kan dit verhaal nu eindigen? Dat is de vraag die bij het hele team nu leeft. Per slot van rekening heeft iedereen met hart en ziel meegewerkt aan dit succesverhaal. Doch geloven wij sterk in de toekomst van onze zaak. Onze toekomstplannen voor Kasteel Walburg en de Conciërgewoning zijn reeds een hele tijd “gefinetuned”.
Wij beschikken over een duidelijke visie, een gezonde financiële structuur, een stabiel en gemotiveerd team.

Op 30 juni 2014 verloopt onze concessie en hebben wij, zoals voorgeschreven in de wettelijke bepalingen van de stad Sint-Niklaas, ons bod uitgebracht op basis van het officiële schattingsverslag van de stad Sint-Niklaas en het break-even point van onze zaak voor de verlenging van de consessie en de verdere uitbating. Echter waren wij niet de enige kandidaat. Onze medekandidaat heeft op 23 april 2014 een hoger bod uitgebracht. Aangezien er in de concessiepapieren stond vermeld dat wij onze motivatie nog persoonlijk konden verdedigen waren wij in de veronderstelling dat wij nog de mogelijkheid hadden om ons persoonlijk te verdedigen. Tot onze grote spijt was hiervoor geen ruimte op woensdag 23 april 2014.

Op maandag 28 april 2014 is het Schepencollege overgegaan tot de toewijzing van de concessie. Voor het Schepencollege een uitgemaakte zaak aangezien het bod van de tegenpartij hoger was dan het onze. Het nieuws dat ons bod niet was weerhouden hebben wij via de kranten moeten vernemen....

Het valt niet te bewijzen met harde feiten maar onze medekandidaat is echter opgekomen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012, heeft sterke banden met de lokale politiek en organiseert meerdere evenementen voor de stad Sint-Niklaas. Kunnen we hier nog spreken van onpartijdigheid als 1/2 van het Schepencollege van Sint-Niklaas op dezelfde lijst stond bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen als onze tegenpartij?

Steun ons a.u.b. op onze weg naar rechtvaardigheid, die verder reikt dan dit persoonlijk verhaal! Geef je stem en steun mensen in dezelfde situatie! Zodat onrechtvaardigheid en oneerlijkheid ook een stem krijgen i.p.v. stilgezwegen te worden.

Maar vooral hoe we met jullie steun en focus ons doel kunnen en zullen bereiken nl. dit succesverhaal verderzetten met waarden en normen, zowel naar ons team alsook naar onze klanten!!!
Uw stem kan dit verhaal en de democratie nog een kans geven!
Met de grootste dank,
Mara Risteyn en het voltallige Walburg team