Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

gast

/ #1582 Ik wil ook een miele, gratis huis, geld en gezondheidszorg, oh ja en een mooie vakantie

2016-07-18 05:16

Bedankt gemeente Breda voor het meewerken aan de grootste haux ooit. bedankt voor het blijven doordrukken tegen de wil van de burgers in dat er toch, kost wat kost een azc moet komen in het belastingkantoor. Kiijk even waar jullie aan meewerken (even afgezien van dat wij IS-stijders in onze achtertuin krijgen).

 

Telegraaf: Vluchteling op vakantie naar thuisland


Eritreeërs die in Nederland asiel aanvragen omdat ze zeggen te vluchten voor het regime in ’het Noord-Korea van Afrika’, gaan gewoon op vakantie in hun thuisland als ze hier eenmaal een vergunning hebben gekregen. Dat roept de vraag op waarom ze überhaupt moesten vluchten. Het ministerie van Veiligheid en Justitie gaat deze vakantievierders in de gaten houden en bekijkt of hun verblijfsvergunningen ingenomen kunnen worden.

Wie uit Eritrea naar Nederland komt, krijgt vrijwel altijd een verblijfsvergunning. Het Afrikaanse land geldt namelijk als ’het Noord-Korea van Afrika’ met het totalitaire regime dat, volgens meerdere rapporten, mensenrechten ernstig schendt. Er komen daarom grote aantallen Eritreeërs deze kant op, vorig jaar ruim achtduizend.

Wie aan de kant van het misdadige Eritrese regime staat, hoeft in het thuisland in principe echter weinig te vrezen. Meerdere Eritreeërs lijken met hun vakantie te bewijzen dat zij tot die groep behoren. Op sociale media scheppen zij op over hun reis naar hoofdstad Asmara. En ook via andere bronnen wordt aan De Telegraaf bevestigd dat de terugtocht regelmatig wordt gemaakt.

Habtom Yohannes, een Nederlandse journalist en docent van Eritrese komaf, bevestigt dat landgenoten, die in het bezit zijn van een tijdelijke verblijfsvergunning, op vakantie gaan naar Eritrea.

„Ik ken mensen die het doen én ik heb ze erop aangesproken. Het is verwerpelijk”, zegt Yohannes. „Iemand vraagt asiel aan om niet vervolgd te worden. Nederland is zo ruimhartig, zelfs familie die gevlucht is naar andere landen kan via gezinshereniging hierheen komen. En dan zijn er toch mensen die via de achterdeur weer naar het regime gaan. Ik heb geen medelijden met ze als Nederland de verblijfsvergunning intrekt. Want deze mensen ondergraven het draagvlak voor echte vluchtelingen die wat te vrezen hebben. Je bent een vluchteling of je bent het niet.”

VVD-Kamerlid Azmani hamerde er onlangs op dat deze vergunningen ingetrokken moeten worden. Op Facebook noemde een Eritrese jongere dat direct „tyfus bull shit”. „Omdat ik op vakantie ga naar mijn familie zou ik geen recht meer hebben op een vergunning”, aldus de jongen, die het punt van de liberaal dat dit gebeurt, alleen maar onderstreepte. Momenteel is hij voor een nieuwe reis in het land en zegt tegen deze krant dat het daar zwaar leven is ondanks dat hij op vakantie is.