Ban de vissenkom!

Gast

/ #60 Happy fish -> happy owner

2016-05-12 21:58

Sinds dat ik een paar jaar een vijver heb en met plezier onderhoud weet ik dat een goudvis slimmer is dan hij eruit ziet. Ze weten wanneer ze eten krijgen, ze zijn speels, en zijn nieuwsgierig als ik iets verandert heb aan de vijver of als ik de vijver bijvul met de tuinslang zwemmen ze rond de straal. Ze hebben vele plaatsjes (rotspartijen en planten) om zich weg te stoppen en eitjes te leggen (wat ze dan ook elk jaar doen) en een mooie beekloop waar ze graag aan vertoeven. Ik vind een aquarium al te klein voor "goudvissen" als ik al zie wat voor gedrag ze tonen in mijn vijver. Wel is een aquarium goed voor tropische kleine visjes maar helaas vergissen mensen zich daarin en kopen alsnog goudvissen omdat "het goedkoop is" :( Vissenkommen en kleine aquaria moeten verboden worden voor vissen (kleine aquaria kan m'n wel gebruiken voor insecten of dergelijk levend voer te kweken dus zal moeilijk te controleren zijn). Als ik mijn vijver zo bekijk vind ik hem nog te klein met z'n 5m x 3m op 60cm diep. Hopelijk komen er strenge controles op in de toekomst en heftige boetes!