Pro Festival Zwolle

Zwolse

/ #249

2016-03-06 10:59

Zwolle bruist ... van rust ...  Kan de A28 niet 'om' Zwolle heengebouwd worden ? Wat een lawaai zo'n snelweg ... en dan die hoge reclameborden ! Vreselijk, ze bederven het uitzicht vanuit een paar tuintjes ...  Oh ja, mag er een dak op het PEC stadion ? Dat gejuich als PEC Zwolle scoort ... En dan hebben we nog het Stratenfestival ... en de kermis, jeetje ... die duurt notabene een week !!! Je zal toch maar rondom de Peperbus wonen ... om het uur die klok ... brrrr. En ohhhh ... hebben we ook nog 2 x per jaar het vuurwerk in het centrum ! Onverantwoord, en al die harde knallen ... Een vuurwerkverbod voor oudejaarsnacht, staat die al op de agenda ? Zet dan gelijk de sluitingstijden van de horeca op 00.00 uur ! Al dat uitgaansvolk op zondag ... Enfin, gelukkig gaan de parkeergelden omhoog dus nog meer winkelleegstand dus nog minder bevoorradingsverkeer in het centrum. Het aantal kooplieden op de vrijdag- en zaterdagmarkt loopt gelukkig ook al terug dus dat scheelt ook weer een hoop kabaal tijdens het opzetten en afbreken van de marktkramen ... Laat ik de Carnaval en de Ronde van Zwolle niet vergeten ... Daarnaast maak ik me zorgen om Koningsdag hoor !! Komen Willem, Maxima en de meiden naar Zwolle, kunnen ze straks de burgemeester niet verstaan vanwege de muziek bij Kingdance !!! Schandalig ! Ik hoop dat de NS extra treinen inzet van Zwolle naar gezelligheid elders in het land ... Zo, en nu m'n oordoppen in ! Iedere zondag dat lawaai van die kerkklokken ... bah !