Aangifte tegen rutte/en overheid

Gast

/ #214

2013-09-09 14:52

Hoe het er tegenwoordig aan toe gaat, en de besluiten die door het kabinet genomen worden zegt al meer dan genoeg. Ze onderkennen dat er in nederland armoede heerst, ze beseffen niet dat de meeste mensen nauwelijks geld nog hebben om eten te kopen, dat het bijna niet te doen meer is om je kinderen op een sport te doen, ze voor hun verjaardag een kleinigheidje te geven. Dat alle maatregelen, die ze hebben genomen, de mensen hun levenslust afneemt, de kwaliteit van het leven enorm te niet doet. Ik moet elke maand weer puzzelen hoe ik de rekeningen moet betalen, en hoe er dan ook nog brood op de plank komt.. En dat zonder dat we in luxe leven, puur de noodzakelijke vaste lasten hebben, maar die oa door de zorgpremie, zo ontzettend hoog geworden zijn, dat er van een minimum inkomen nog nauwelijks wat overblijft. ALs je zo'n 1450 euro aan inkomen hebt, daar de huur van aftrekt a 450 euro, de zorgpremie a 273 euro, gas en licht a 155 euro, water 55 euro (inclusief locosensus) gemeentelijke belastingen, a ong. 60 euro pm. uitvaartverzekering 25 euro (voor 2). internet telefoon tv a 55 euro pm autoverzek +belasting a 60 pm....en de overige verzekeringen.. Als ze daar in denhaag eens wat vaker die rekensommetjes maken, dan zouden ze zien dat de gemiddelde nederlander echt nog maar weinig overhoud, om boodschappen van te doen, om kleding van te kopen, om te tanken, om bijzondere uitgaven van te kunnen bekostigen, om te sparen.. Sparen al jaren niet meer kunnen doen, op vakantie gaan ? uhh dat is voor het laatst geweest in 2006, bekostigt toen trouwens door mijn ouders, tanken? daar moeten we geld voor opzij zetten, daar die prijzen ook de pan uit rijzen. kleding kopen? voor mezelf struin ik kringlopen af, of krijg 2de hands kleding van andere mensen..Zer beseffen daar niet, dat men zo de zin in het leven langzaam aan verliest.. dat er steeds meer mensen depressief raken, door iedere maand weer zo bezig te zijn met geld, zo op hun hoede moeten zijn met wat ze er mee doen.. Dat kinderen die spanningen van hun ouders weer oppikken.. dat hierdoor de familiedrama's alleen maar zullen toenemen. Dat ze de hele economie juist kappot maken, omdat er nog maar weinig mensen zijn die echt geld kunnen uitgeven.. Hierdoor winkels en bedrijven alleen maar failliet door zullen gaan. Dat men zich tegenwoordig meer een of ander slaaf voelt, zich vastgebonden voelt in huis, daar er geen geld is om de tank vol te gooien, om een dagje museum, of pretpark, of bisocoop te bekostigen, is ook niet meer te doen. Mensen moeten hun hobby's achter wege laten. ZE zouden in den haag eens echt in de schoenen van en gemiddelde nederlander moeten kruipen, eens zelf met dat inkomen rond moeten zien te komen , en dan kijken of ze het dan nog vinden dat er best wel meer bezuinigt kan worden. DIt land noemde ik ooit met trots mijn vaderland.. Nu schaam ik mij voor ditzelfde vaderland. En kan niet meer met trots zeggen dat ik daar woon.