Aangifte tegen rutte/en overheid

IJs

/ #163 Gaat dit helpen?

2013-07-13 07:46

Nee, dat gaat het niet. Net als elke andere petitie verdwijnt deze in de (digitale) duisternis. We zijn terechtgekomen in een situatie waarin de politiek het zich kan permiteren de bevolking te negeren. Deze aangifte zie ik sowieso niet slagen omdat de strafbare feiten niet concreet genoeg zijn omschreven.

Wat helpt dan wel?
We moeten eens stoppen met elkaar aanvallen op trivialiteiten zoals spelling. Dat kinderlijk gedrag en draagt niets bij.
Ook moeten we niet langer in de verdeel-en-heers strategie trappen die we voorgeschoteld krijgen. Wat mij betreft is er geen keuze tussen politiek links en rechts, alleen domme standpunten die je per geval moet bestrijden. Eensgezind als volk.

Een aangifte is dus niet de juiste weg. Justitie kan hier niets mee. Al was het maar omdat zij nooit zullen meewerken aan een klacht tegen hun eigen hoogste baas. Een motie van wantrouwen, ingediend door het volk bij een van de opositiepartijen kan wél effect hebben. Als die op de goede plek landt kan het kabinet vallen en mogen we opnieuw stemmen.

Maar doe iedereen een lol wanneer je in dat stemhokje staat. Vergeet niet wat pvda en vvd ons nu hebben aangedaan. Ook niet wanneer ze weer een prachtig in elkaar gedraaide campagne weten neer te zetten.

Ik wens ons veel wijsheid toe!