Wijkgebouw Romeynshof moet blijven!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Ons koor, Capella Rotterdam repeteert elke donderdagavond in de Romeynshof.
Voor ons koor zal de sluiting een probleem worden, want een andere repetitieruimte vinden voor eenzelfde prijs zal moeilijk worden.
Als cultuur hoog in het vaandel staat bij de Gemeente Rotterdam, dan moet men de Romeynshof zeker niet sluiten.
Heel dom van de gemeente om dit te sluiten.
Leuke voordelige theater voorstellingen.
En het verenigingsleven leven floreert uitstekend!
Moeten we allemaal dan maar thuis blijven zitten?
in het kader van bestrijding van de eenzaamheid, wat een speerpunt van de gemeente Rotterdam is, speelt De Romeijnshof een belangrijke rol. Een ontmoetingsplek, vele activiteiten. Alleen daarom al zou dit wijkcentrum zijn centrale rol moeten behouden. En dan heb ik het nog niet eens over de muziekschool, de bibliotheek en de zondagmiddag optredens, veel animo trekken.
Al als kind in de 70's kwam ik al in het Communicatiecentrum aan de andere kant van de metrobaan, toen busbaan. Van daaruit gebeurde alles, vertrek bussen voor dagtours, inschrijven avondvierdaagse, breiclub, kindervakantie activiteien.. etc. etc. Daarna werd het Romeynshof gebouwd. Met de bibliotheek erin, een theatertje, de fotoclub en een koffiehoek.
Een jongerensteunpunt, de BOO, kantoor voor sociaal-maatschappelijk spreekuur, een Rechtswinkel.
En dan de zaaltjes met een koor en yoga enzovoort enzovoort.
Ik ben van mening dat een gebouw, letterlijk midden in de wijk, niet kan en mag verdwijnen. Ommoord heeft net zo veel inwoners als een groot dorp/kleine stad in Nederland.
Dit WIJKgebouw mag niet wijken.
| This discussion has been closed. |
Bibliotheek voor kinderen
Wij vinden het erg prettig dat in het centrum van Ommoord een Bibliotheek staat en dat deze goed toegankelijk is voor kinderwagens. De bibliotheek heeft een erg leuk gedeelte voor kinderen, mat voorleesmiddagen en meer.
Dit is nu juist een van de faciliteiten waar gezinnen met jonge kinderen graag gebruik van maken en die dus zeker moet blijven!