Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
heeft de minister geen alternatief voorgesteld ? Ik lees niets hierover in jullie oproep, maar misschien deed hij het wel. Had ik toch graag even geweten eigenlijk. Het kan anderzijds ook een moment van reflectie zijn om eens na te denken over de zin van Braambos en de anderen. Misschien moet er worden nagedacht over een alternatieve financiering, een vrij uitzendrecht los van de omroep. De uitzendingen hebben nu plaats op bijna onmogelijke uren. Als we dit eerder al hadden gedaan kan de beslissing nu ons niets maken. Scheiding van kerk en staat kan hier dan worden ingezet en uitgediept. Bekijk het als een uitdaging en ga niet in een hoekje zitten wenen....
btw... ik ben pratikerend katholiek...
Voor veel mensen deugddoend,ik kan ervan meespreken.
Ooit werkten wij eraan mij en heeft het veel mensen geholpen.
Het programma had als titel ....Engelen,het gaat over het leven in gezin met twee zwaar gehandicapte kinderen.
Het werd getoond en nog altijd in vele scholen als vorming voor de leerlingen
Uitzendingen als Braambos en andere levensbeschouwelijke programma's zijn informatief; door meer kennis te hebben over je eigen geloof kun je je geloofsidentiteit versterken waardoor de interreligieuze dialoog vruchtbaarder wordt en mogelijk helpt om vooroordelen die er heersen rond religie in het algemeen en het katholieke geloof in het bijzonder tegen te gaan. Gezien de huidige radicalisering in de maatschappij zouden er eerder meer van dergelijke programma's uitgezonden moeten worden in plaats van te kiezen voor plat amusement.
regelmatig bel ik ook iemand tijdens de uitzending om ook te kijken en krijg daar positieve reacties op
dank
tv-uitzendingen.
Als ons geloof geen invloed heeft op ons leven, op onze concrete levensstijl en daden, dan betekent dit geloof niet veel ...
| This discussion has been closed. |