Rekentoets VO desastreus voor kenniseconomie
Neem contact op met de schrijver van de petitie
ik was laatst aan het oefenen en kwam iets tegen met de stelling van pythagoras. dat heb ik in de tweede van havo geleerd. in de wiskunde les.. niet rekenen dus. ik heb voor alle vakken minimaal een zes en wil nu niet zonder diploma van school vanwege dit enen dingetje.
zelf ook
Helaas Heb Ik Zelf Ook Dyscalculie... En Vorige Week Ben Ik Heel Toevallig AFGEWEZEN Op Mbo Niveau 4 dierenarts assistent, en waarom??? Over twee jaar kan ik geen verplichte voldoende halen voor rekenen en willen ze mij "behoeden" voor studie schuld.
Nu ben ik heel toevallig een vechter, en laat me niet zomaar afwijzen er zijn 3 mensen die me bijles wille geven en ik hoop dat dit genoeg is. Helaas is de kans groot dat ik straks geen werk kan vinden en eindigt achter een saai kassa werk baantje.
Ik ben hiermee geboren, kan er niks aan doen. Ookal zou ik graag de stekker wat het rekenen beheerst aan willen doen. Er zit kortsluiting, ik kan hier echt niks aan doen. En wordt afgevallen op alleen het rekenen. Goede cijfers voor Nederlands, Engels en belangrijke vakken wat belangrijk is voor dierenarts assistent.
Regering denk alleen aan zich zelf.....
Re:
Ik denk ook dat we door deze regeling een hele golf jongeren gaan krijgen die zich minderwaardig zullen gaan voelen met alle gevolgen van dien! Ook zullen er heel veel talenten onbenut blijven. Het blijft ook heel vreemd dat een jongere op het VO of MBO met allemaal net "voldoendetjes" een grotere meerwaarde heeft voor de maatschappij met deze regering dan een jongere met allemaal hoge mooie cijfers maar die wel helaas gezakt is op de rekentoets. Dat is toch de omgekeerde wereld?
Jarenlang lopen zoeken naar een oplossing voor onze dochter met dislectie. Volgens 'de deskundigen' een 'modeziekte' tot ze een zelfmoord poging deed omdat ze steeds in het verdomhoekje door de z.g. 'onderwijskundigen' werd geplaatst!
Gelukkig goed terecht gekomen maar daar was haar/onze eigen inzicht op de te nemen maatregelen debet aan.
Jammer genoeg geen interesse (meer) in lezen met als gevolg dat haar kinderen ook geen lezers zijn! Oorzaak en gevolg dankzij de stompzinnigheid van de overheid en nu deze staatssecretaris die overal een mening over heeft maar zelden weet waarover het gaat.
| This discussion has been closed. |
This comment has been removed by the person who wrote it.