POLITIE-CAO 2015
NIEUWE CAO. GRAAG UW/JOUW REACTIE VOOR 29 MEI 2020 OP VOORSTEL PLATFORM BEZORGDE DIENDERS
Iedereen een gelijke verhoging vind ik ook een stuk eerlijker. Zo heeft iedereen er hetzelfde voordeel van.
Daarnaast heeft me altijd verbaasd dat de exectieven in relatief lage loonschalen zitten tov het kantoorpersoneel. Dus de schalen van de executieven omhoog!
verdeling van de loonsom
Het gedane voorstel lijkt me een eerlijke verdeling van het geld. Een verhoging van de totale loonsom met 5% en dit dan vervolgens verdelen per medewerker.
Als de lager betaalden een verhoging van 5% zouden krijgen is dat op een brutro jaarsalaris van bijvoorbeeld €35.000 toch €1750 terwijl de hoogstbetaalden er op een salaris van €100.000 €5000 op vooruit zouden gaan. Geen eerlijke verdeling dus. Ik steun het voorstel.
Pensioen
Ik vind dat wij met 62 jaar met pensioen moeten kunnen.
Toen ik 31 jaar geleden bij Defensie (Kmar) kwam kreeg ik te horen dat ik er met 58 uit kon. Vervolgens stapte ik over naar de Spoorwegpolitie. De pensioengerechtigde leeftijd werd in 2000 verhoogd naar 61 en ik viel uiteraard in de groep die ipv 58 drie jaar langer mocht werken. En nu mag ik er nog eens 6,5 jaar bij aanplakken. De 40 jaar is er ook al afgehaald. Ik vind dat we met 62 jaar mogen gaan genieten van ons pensioen.