leuvenrechtdoor
Neem contact op met de schrijver van de petitie
This comment has been removed by the author of the petition.
voert deze MR minister weer een beslissing door die vooral voor Vlaanderen nefaste gevolgen heeft
niet voor Brussel hoofdstad
25 jaar geleden verhuisd van Herent naar Tildonk : gaan lopen voor het lawaai van de treinen, want die maakten meer lawaai dan de dalende vliegtuigen die we in Tildonk wel zagen maar waar we geen hinder van hadden. 20 jaar in een redelijke rust gewoond in een leuke buurt, tot er plots opstijgende vluchten recht over onze woning kwamen.
Sindsdien kan je bij mooi weer niet meer rustig in de tuin zitten met vrienden, want praten is uit den boze. En 's nachts ... spijtig genoeg doe ik het laatste jaar geen oog meer dicht. Met een regelmaat wordt ik uit mijn slaap gehaald door zeer luidruchtige (vermoedelijk cargo) opstijgers en de slaap terug vatten is niet altijd mogelijk. 2 à 4 uurtjes slaap, mét oordopjes is bij 'goed' weer mijn lot. Een raam openzetten is al helemaal niet meer mogelijk.
Sinds Leuven Rechtdoor hebben wij geen dag rust meer in onze streek. Dit moet stoppen !
Omdat er voor eerst geen overleg is geweest om de vliegroute te veranderen. Wij wonen hier al jaren rustig en sedert de nieuwe vliegroute worden wij heel,frequent, soms om de drie minuten gestoord door overvliegende vliegtuigen. De aankoop van bouwgrond was in Wilsele duurder dan rond Zaventem. Wij reden gedurendentientallen jaren naar Brussel voor ons werk met vroeg,opstaan en laat thuiskomen. Dit alles om rust te vinden thuis. Dit is NU gedaan...
Elke zomer zijn er werken aan de banen waarbij de concentratie boven Wespelaar en Tildonk moordend is.
Leuven rechtdoor ondergraaft een aantal waarden van onze westerse samenleving:
- Gelijkheid: geen vliegtuigen voor Leuven West; alles (stijgen en landen) voor Leuven Oost
- Rechtzekerheid: nooit eerder kende onze regio stijgende vliegtuigen
- Broederschap tussen de gemeenten
- Tolerantie tav de luchthaven en de het economisch belang ervan
Een regelrechte schande
This comment has been removed by the person who wrote it.
Door de vele laag overvliegende vliegtuigen is er heel wat lawaaihinder.
Eerlijke spreiding!
Spreiding van de hinder, ok, maar zoals de situatie nu is, dat
kan niet. Wij zouden hier zo nooit zijn komen wonen en overwegen te verhuizen.
| This discussion has been closed. |