leuvenrechtdoor
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie leuvenrechtdoor.
Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)
2014-07-05 15:09- Date of removal: 2014-07-06
- Verwijderingsreden:
Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)
2014-07-05 19:10- Date of removal: 2014-07-06
- Verwijderingsreden:
Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)
2014-07-06 09:13- Date of removal: 2014-07-06
- Verwijderingsreden:
Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)
2014-07-06 13:57- Date of removal: 2014-07-06
- Verwijderingsreden:
|
Gast |
#52016-05-14 12:41De aanvliegroute van Zaventem ligt hier pal boven de dorpskern van Wespelaar en ons huis. Dat is al jaren zo en we hebben ons daar nooit tegen verzet. Sinds de vliegtuigroute Leuven rechtdoor is er echter een onaanvaardbare stijging van de geluidsoverlast. Welke windrichting dan ook, het is hier nooit meer stil. Het opstijgend vliegverkeer houdt ons ook uit onze slaap. Dit moet echt stoppen! |
|
| |
|
Gast |
#62016-05-29 11:53ondanks alle argumenten tegen voert deze MR minister weer een beslissing door die vooral voor Vlaanderen nefaste gevolgen heeft niet voor Brussel hoofdstad |
|
| |
|
Gast |
#72016-05-29 12:17Enorm veel lawaai hinder, s'nachts niet meer kunnen slapen van het lawaai. Overdag stopt het lawaai niet van de dalende en opstijgende vliegers, voor ons is het erg hinderlijk. |
|
| |
|
M57 |
#82016-05-30 07:2325 jaar geleden verhuisd van Herent naar Tildonk : gaan lopen voor het lawaai van de treinen, want die maakten meer lawaai dan de dalende vliegtuigen die we in Tildonk wel zagen maar waar we geen hinder van hadden. 20 jaar in een redelijke rust gewoond in een leuke buurt, tot er plots opstijgende vluchten recht over onze woning kwamen. Sindsdien kan je bij mooi weer niet meer rustig in de tuin zitten met vrienden, want praten is uit den boze. En 's nachts ... spijtig genoeg doe ik het laatste jaar geen oog meer dicht. Met een regelmaat wordt ik uit mijn slaap gehaald door zeer luidruchtige (vermoedelijk cargo) opstijgers en de slaap terug vatten is niet altijd mogelijk. 2 à 4 uurtjes slaap, mét oordopjes is bij 'goed' weer mijn lot. Een raam openzetten is al helemaal niet meer mogelijk. Sinds Leuven Rechtdoor hebben wij geen dag rust meer in onze streek. Dit moet stoppen !
|
|
| |
|
Gast |
#92016-05-30 12:05Wij wonen al 20 jaar in Herent centrum en merken een duidelijke stijgende hinder van de vliegtuigen. De hinder is nog groter in het weekend, elke 3 minuten is er een nieuw geronk boven ons hoofd. |
|
| |
|
Gast |
#102016-05-30 12:18Algemene kwaliteit van wonen en leven in Wilsele gaat hiermee achteruit. |
|
| |
|
Gast |
#112016-06-02 19:03Ik woon in Kessl-lo en als het mooi weer is en we zitten buiten hebben we veel last van de nieuwe vliegroute,we zijn van Kortenberg naar hier verhuisd vanwegen de geluidsoverlast van Zaventem en nou krijgen we het zelfde probleem hier terug. MVG Lenny Janssen |
|
| |
|
Gast |
#122016-06-05 19:23we komen uit Kortenberg en zijn hier komen wonen voor de rust maar die is nou ver te zoeken |
|
| |
|
Gast |
#132016-06-28 19:25Omdat er voor eerst geen overleg is geweest om de vliegroute te veranderen. Wij wonen hier al jaren rustig en sedert de nieuwe vliegroute worden wij heel,frequent, soms om de drie minuten gestoord door overvliegende vliegtuigen. De aankoop van bouwgrond was in Wilsele duurder dan rond Zaventem. Wij reden gedurendentientallen jaren naar Brussel voor ons werk met vroeg,opstaan en laat thuiskomen. Dit alles om rust te vinden thuis. Dit is NU gedaan... |
|
| |
Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)
2016-06-30 02:53- Date of removal: 2016-10-08
- Verwijderingsreden:
|
Gast |
#152016-07-30 21:32Onrechtvaardige verdeling van de lasten van Zaventem. Elke zomer zijn er werken aan de banen waarbij de concentratie boven Wespelaar en Tildonk moordend is. |
|
| |
|
Gast |
#162016-08-07 20:47Omdat wij elkaar bij momenten niet meer kunnen verstaan als we aan tafel zitten. Het wordt erger en erger, meer en meer en luider en luider. Ik heb de indruk dat ze alsmaar lager overvliegen. Hier is precies geen rust meer in ons eens zo rustig dorpje. Vroeger waren er geen klachten nu heel veel dus. Waarom iets veranderen als het goed en eerlijk was. We betalen toch allemaal belastingen zeker! |
|
| |
|
Gast |
#172016-08-15 13:52Leuven rechtdoor ondergraaft een aantal waarden van onze westerse samenleving: - Gelijkheid: geen vliegtuigen voor Leuven West; alles (stijgen en landen) voor Leuven Oost - Rechtzekerheid: nooit eerder kende onze regio stijgende vliegtuigen - Broederschap tussen de gemeenten - Tolerantie tav de luchthaven en de het economisch belang ervan Een regelrechte schande |
|
| |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2016-08-18 12:06- Date of removal: 2016-08-18
- Verwijderingsreden:
|
Gast |
#192016-08-18 12:15Te véél lawaai in onze tuin! |
|
| |
|
Gast |
#202016-08-23 06:16Een regio alle overlast geven is oneerlijk. Door de vele laag overvliegende vliegtuigen is er heel wat lawaaihinder. |
|
| |
|
Gast |
#212016-08-23 06:20Eerlijke spreiding! |
|
| |
|
Gast |
#222016-08-27 18:58geen democratische en dus onrechtvaardige beslissing om de aanvliegroute eenzijdig te verleggen zonder inspraak van de burgers in onze regio !! |
|
| |
|
Gast |
#232016-10-08 09:50Het is hier geen leven meer. Geluidshinder de hele dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Een wandelingetje in de omgeving, rustig in de tuin zitten, daar is niets aangenaams meer aan met steeds dit lawaai. Die politici hebben er hier een onmenselijke situatie van gemaakt. Spreiding van de hinder, ok, maar zoals de situatie nu is, dat kan niet. Wij zouden hier zo nooit zijn komen wonen en overwegen te verhuizen. |
|
| |
|
Gast |
#242016-10-12 20:57Ik ben het volledig eens met deze petitie. Wij zijn in deze streek komen wonen omdat het er zo stil is (was). De dalende vliegtuigen hebben we erbij genomen. Met de stijgende vliegtuigen erbij (bij oostenwind, dus als het goed weer is) is dit geen stiltegebied niet meer met een waarde vermindering van onze eigendom erbij. |
|
| |
|
Gast |
#252016-10-14 14:20Wij zijn hier destijds komen wonen vanwege het rustig en groen karakter van de regio. Deze rust wordt ons 'op een oneerlijke manier' ontnomen daar bepaalde mensen het vliegverkeer boven hun woongebied niet meer tolereren (niettegenstaande zij toen de bewuste keuze hadden gemaakt om zich te vestigen in een stijgroute van de vliegtuigen) . Wees eerlijk en fair en geef ons onze rustige omgeving terug ! |
|
| |
|
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen.
De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen?
Andere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij bieden gratis hosting voor online petities. Creëer een professionele online petitie door het gebruik van onze veelomvattende dienstverlening. Onze petities worden iedere dag in de media besproken dus het beginnen van een petitie is een krachtige manier om opgemerkt te worden door het publiek en invloedrijke besluitvormers.