De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Den haag haal het waar het is en niet bij de makers van dit land
Wordt het tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid ...?
is het een idee om collectief te stoppen met het betalen van bijv. de wegenbelasting? Sta open voor reacties en wil graag de mogelijkheden met een aantal collega-ondernemers onderzoeken.
Dit willen ze blijkbaar graag in Den Haag.
Daar hebben ze geen zorgen met hun dikke inkomens.
Dat van ons geld betaald moet worden.
We moeten proberen dit te voorkomen.
2 petities
Lijkt me handig om de twee te combineren?
Er blijft straks voor ons Nederlander niets meer over. Al ons geld wordt in het Brusselse patatten potje gestopt.
Niet alleen de zzp'ers maar ook eigenaren van de VOF zouden geen gebruik meer kunnen maken van de zelfststandigen aftrek.
Elke vennoot die aan de eisen voor ondernemerschap voldoet, geldt voor de inkomstenbelasting als ondernemer. En kan hij gebruikmaken van de ondernemersregelingen. De ondernemersaftrek is een aftrekpost op uw winst en bestaat uit o.a. zelfstandigensaftrek. [bron: belastingdienst]
Dit betekent dat vele ondernemers die onder een VOF ondernemen ook de klos zijn en, bij voldoende winst, een behoorlijke aftrekpost gaan missen.
In mijn geval is een aftrekpost van € 7.280,- wat ik mis ga lopen en dus een verhoging betekent van mijn inkomsten belasting.
Kort door de bocht, minder inkomsten in deze toch al moeilijke tijd.
Ik ben tegen.
Kiezen voor zzp'ers is keuze voor groet
Ik kan net rond komen
Zonder zelfstandigen aftrek ga ik het niet eens redden.
Ik heb er zo geen zin meer in.
Re: Knuppel in hoenderhok.
#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.
De downside accepteren, dat doet elke zelftstandige dagelijks, en naar de structurele verzuimcijfers te oordelen met meer plezier en goede wil dan de gemiddele "loonslaaf", zoals u uzelf noemt. Maar plotseling een lastenverzwaring van vele procenten zonder fatsoenlijke reden? Ik wil de eerste "loonslaaf" nog wel eens zien die dat accepteert. Die mekkert, kreunt en steunt al over een tijdje niks *erbij*!
Voor zelfstandigen was er geen nullijn of niks. Zij hebben grote delen van hun werk in de jaren 2007 tot nu zien wegbezuinigen om de "loonslaven" uit de wind te houden. Pas het laatste jaar beginnen, getuige de oplopende werkloosheidscijfers, ook de loonslaven wat bij te dragen aan het betalen van de crisis. Maar wie heeft er salarisverlaging gekregen? Of zelfs maar minder mooie secundaire arbeidsvoorwaarden? Wie heeft, in plaats van bezuinigingen op freelance leveranciers af te wentelen, zelfs maar zijn smartphone van de zaak ingeleverd?
Re: Knuppel in hoenderhok.
#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.
Het zal verschillen per sector, maar het lijkt me aannemelijk dat vaak geldt dat de zzp-er zich uit de markt prijst en klanten kwijtraakt als hij al zijn kosten één op één zou doorberekenen aan de klant. In tegenstelling tot een groot bedrijf heeft een zzp-er bv. geen "grote volume-voordeel"
http://dagmarholtman.tumblr.com/post/58233898722/het-wijzigen-van-de-zelfstandigenaftrek-staat-in
| This discussion has been closed. |