De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Ik werk al 20 jaar als kleine zelfstandige zonder personeel, maar ik voel me geen zzp-r! Eigenlijk is een zzp-r een zelfstandige zonder pensioen!
Het mag geen doorgang gaan vinden.
Re: Knuppel in hoenderhok.
#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.
Beste Loonslaaf,
Die downside is er al in de vorm van geen recht op enige sociale zekerheid. De door de aftrek gecreerde ruimte zou de kans moeten bieden daar in de private sfeer een oplossing voor te zoeken. Die BTWaftrek is voor de zakelije uitgaven inderdaad. In ruil daarvoor moet er wel BTW worden afgedragen voor alle gefactureerde werkzaamheden.
Ik ben zelf overigens in loondienst en ik voel me verre van tekort gedaan t.o.v. ZZPers. Ik voel me wel tekortgedaan door de overheid die me steeds meer premies laat betalen voor zaken waar ik uiteindelijk voor buiten de boot val. Zo is de premie voor arbeidsongeschiktheid wel gekoppeld aan het inkomen maar de uitkering gemaximeerd, zelfde voor ww. Ik zou het liefste al die sociale verzekeringen in de privesfeer regelen als ik in ruil daarvoor geen premie hoef te betalen. Kinderbijslag ed mag men dan ook houden.
moeten we dan allemaal per se in de bijstand? is dat de bedoeling?
De belastingvoordelen moeten dus zeker blijven en minimaal in de huidige variant.
Hoeveel mensen zijn er al niet failliet gegaan? Moeten er nog meer bijkomen? Die aftrek kan misschien net de doodsteek zijn.
Re: In de pers...
Er zijn speculaties (niet meer dan dat...) dat het voornemen tot afschaffing van zelfstandigenaftrek door Weekers wordt herzien van 500 naar 300 miljoen. NU.nl suggereert dat via anonieme bronnen. Echter, de VVD fractie zegt van niets te weten!!
Dus, ondanks alle berichtgevingen gewoon maar blijven tekenen deze petitie!!
http://www.nuzakelijk.nl/zzp/3566807/zelfstandigenaftrek-blijft-behouden-zzp.html
MVG HT Schilderwerken, Hans Theunissen
Een werknemer heeft een aardige ondersteuning op moment als deze zonder werk komt, een zzp-er niet of nauwelijks.
Wij lopen veel meer risico en maken veel meer uren in deze tijden om het hoofd boven water te houden.
Leg het kostenplaatje van deze 2 eens naast elkaar.
Afschaffing is geen optie.
Veel zzp-ers hebben hun reserves al aangesproken.
VVD nog wel partij voor de ondernemer?
Deze bezuiniging moet helemaal van tafel... gebeurt dat niet, dan is de VVD mijn vaste stem sinds mijn 18e KWIJT na 20 jaar trouw stemmen!
De motor van onze economie is "ondernemen", groot én klein. Dit is "ondermijnen". Ik ben al 13 jaar ZZP'er en niet lang meer als dit zo doorgaat. 300 i.p.v. 500 miljoen? 1 is al te hoog!
VVD is wat mij betreft niet meer de partij voor Dé Ondernemer. Dit was in de afgelopen 5 jaar al tanende, maar dit zou wel eens de druppel kunnen worden als dit plan doorgaat. Vertrouwen in de politiek was al laag. Vetrouwen in de VVD bereikt nu mijn dieptepunt. Jammer.
| This discussion has been closed. |