Aktie Hondenbelasting Nederland
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit is trouwens VERPLICHT in Sliedrecht !
Waarom moet ik dan hondenbelasting betalen en met mij vele anderen ?
Ze gebruiken het gewoon voor andere zaken . Laat ze het geld wat daarvoor nodig is dan ook maar daar weghalen en niet bij ons hondenbezitters !
Bovendien vind ik het belachelijk dat je voor je 2e hond bijna 200% meer moet betalen en voor de derde en vierde nog meer . Waar slaat dat op ????
En je betaald voor een mega grote hond evenveel als voor een kleintje ...ook vreemd toch ?
Bij auto's / huizen gaat de belasting ook naar het gewicht / de grootte !
Afschaffen dus !!!!
Re:
Wat ik ook zo oneerlijk vind is, als je toch verplicht is om belasting te betalen dat dit dan naar gewicht moet betalen. Ik heb een hondje van 5 kilo en mijn buren hebben een hond van 50 kilo en die betalen net zoveel.
belasting honden
maar de sanctie daarop is afdoende, daar hoeft niet ook nogeens hondenbelasting bij.
inderdaad graaien en onfatsoenlijke belasting.
onvoorstelbaar dat mensen dit pikken, er is namelijk sinds de ruim plicht helemaal geen reden meer voor.
veel meer tegengas zal wel helpen, maak meer reclame voor deze actie, betrek landelijke dagbladen en het nieuws erin, voordat de petitie aangeboden wordt!
In ieder geval ruim ik geen poep op, want daar betaal ik de belasting voor.
Er zijn nl. geen voorzieningen voor honden hier in de gemeente
Ik zit inmiddels in de Sociale Dienst en hoef dus geen gemeentelijke belastingen te betalen waar de hondenbelasting ondervalt, maar sinds dit jaar moet je als hondenbezitter in de gemeente Wijk bij Duurstede de hondenpoep opruimen. Er zijn geen poepzuigers, er zijn geen gratis zakjes te verkrijgen, wat in de gemeente Maarssen wel was, waar ik op dat moment wel hondenbelasting betaalde. Maar ook daar waren er volop plekken om de hond(en) los te laten kunnen lopen en waar je niet de hondenpoep hoefde op te ruimen. Werd goed aangegeven, dus je kon de fout niet ingaan. Hier in Wijk is er vrijwel geen gelegenheid om je hond los te laten lopen, je moet zelf maar zorgen voor zakjes en het opruimen. Doe je dat niet en je wordt gepakt staan er grove boetes tegenover. Zowel tegenover het los laten lopen van je hond als het niet opruimen van poep. Waar betaalt men dan in hemelsnaam nog hondenbelasting voor? Voor iets dat gold toen honden gebruikt werden als lastdieren en totaal niet meer van deze tijd zijn? Hou toch op. Hondenbelasting betalen is prima, zolang er gratis zakjes komen, meer mogelijkheden om de hond los te laten lopen etc.
Poep opruimen en zakje tot thuis in je hand houden want er is niet voorzien in afvalbakken...
De dierenasiels moeten leeg, weg met de hondenbelasting!!
Re:
U heeft zeker geen kinderen ......jammer dat Uw ouders daar anders over dachten!!
| This discussion has been closed. |