Aktie Hondenbelasting Nederland
Neem contact op met de schrijver van de petitie
afschaffen hondenbelasting
Ik zag net op een nieuwsadvertentie het volgende:
Sittard - Een hondenbezitter uit de gemeente Sittard-Geleen is volgens de belastingrechter geen hondenbelasting verschuldigd. In zijn uitspraak van vandaag beslist het gerechtshof ’s-Hertogenbosch dat de gemeente in deze zaak niet voldoet aan de voorwaarden om belasting te heffen.
De gemeente Sittard-Geleen heft een hondenbelasting die wordt toegevoegd aan de algemene middelen. Deze belasting geldt voor inwoners van de gemeente met één of meerdere honden. Inwoners die geen hond hebben, zijn deze belasting niet verschuldigd.
Het heffen van hondenbelasting voor het verkrijgen van algemene middelen is toegestaan, zegt het hof, maar dan moet wel aan twee voorwaarden worden voldaan.
In de eerste plaats moeten de kosten verbonden aan het hondenbezit van wezenlijke betekenis zijn geweest voor het invoeren van de hondenbelasting. Daarnaast moet de hoogte van het bedrag mede zijn afgestemd op de kosten die de gemeente moet maken voor het hondenbezit. Daarbij hoeft het niet zo te zijn dat de gehele opbrengst wordt gebruikt om die kosten te dekken.
This comment has been removed by the person who wrote it.
hondenbelasting mag niet
Ik ben tegen onrecht in het algemeen en met name door de overheids instellingen
Ik ben zelf meerderen malen benadeeld door onrecht
Ik ben zelf meerderen malen benadeeld door onrecht
Hondenbelasting
was.Alles dat gebruikt werd om iets mee of op te vervoeren daar moest belasting op betaald worden. Ook op fietsen werd belasting betaald, als je deze belasting niet kon betalen kon je er
een ontheffing voor aanvragen. Omdat honden niet meer als trekhond mogen worden gebruikt is deze
belasting onterecht. Die dieven in den Haag hebben hem gewoon vergeten af te schaffen. Dit komt
wel lekker binnen bij alle gemeenten en verdwijnt gewoon in het potje algemeen. Ik ben bang dat
hetzelfde gaat gebeuren met de vroegere luister-en kijkgelden,die zijn bij de algemene belastingen getrokken. Maar nu de publieke omroepen minder geld gaan krijgen zullen we die ook wel via een of ander all-in pakket moeten gaan betalen.Maar de omroepbelastingen terug gaan krijgen van de belastingen........DAT ZULLEN ZE OOK NU WEL WEER VERGETEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Re:
#1: - In de gemeente Helmond stoppen ze de schade van nieuwjaars nacht in de hondenbelasting, hoe vind je dat dan?
HELMOND - Vuurwerk heeft de gemeente Helmond een schadepost van 45.000 euro opgeleverd.
Het grootste deel van dit bedrag, 27.000 euro, bestaat uit het vervangen van een besturingssysteem van een pompgemaal. Het groene kastje aan de Branchweg werd helemaal vernield.
Verder telt de gemeente veertig beschadigde afvalbakken en vijf depotdogs (hondentoiletten). "De kosten zullen doorberekend worden aan de bewoners, middels de afvalstoffenheffing en de hondenbelasting", aldus een woordvoerder van de gemeente. Er waren ook nog tien tot twintig verkeersborden doelwit van vuurwerkvandalen.
Bron: ed.nl
| This discussion has been closed. |