Verkeersvriendelijke Boetestraat

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verkeersvriendelijke Boetestraat.


Gast

#1

2014-06-10 10:15

Alles voor de veiligheid van onze kinderen !!!!!

Gast

#2

2014-06-10 12:27

Kiss & Ride zone voor de werkende mensen...
Nergens, maar dan ook nergens kan je reglementair de kinderen afzetten!!! Graaaaaaaaaaaaaaaaag een oplossing

Gast

#3

2014-06-10 15:56

Omdat het belangrijk is dat kinderen en volwassene veilig op straat kunnen bewegen.
Erik

#4 Petitie

2014-06-11 18:27

Wat ik ietwat mis is de context bij deze petitie. Deze lijkt gericht tegen de stad, doch geeft nergens duidelijk aan wat hier het knelpunt is. Omwille van de hernomen politiecontroles lijkt het standpunt van de stad te zijn dat er inderdaad maar aan één kant van de straat mag geparkeerd worden (de huidige signalisatie) en wordt iedereen die zich toch voor de schoolmuur parkeert niet langer oogluikend getolereerd maar loopt risico op een bon.
Op basis van de beschikbare manoeuvreerruimte lijkt het me beter de Boetestraat zoveel mogelijk links te laten liggen en een kiss-and-ride strook aan te leggen in de buurt van de school. Desnoods de bushalte verplaatsen?

Gast

#5

2014-06-13 11:14

Een plaats (Kiss & Ride) om de kinderen veilig af te zetten is noodzakelijk. Ook met mogelijkheid tot kort parkeren, aangezien je kleuters toch tot bij de kleuterafdeling moet kunnen begeleiden.

Gast

#6 Re: Petitie

2014-06-15 19:35

#4: Erik - Petitie

Hallo Erik

Deze petitie is zeker niet bedoeld tegen de stad. De context is dat we aan de stad willen tonen dat er een draagvlak is vanuit de ouders en de straatbewoners (hiermee wordt nog een overleg gepland) om de de situatie in de boetstraat te bekijken en samen met de betrokken diensten naar oplossingen te zoeken. De hernomen politiecontroles zijn postief, maar zoals uit het verleden gebleken is zeer tijdelijk effect. Het zou beter zijn om structurele oplossingen te zoeken (zoals bv. kiss&ride zones).


Gast

#7

2014-06-15 20:43

Inrijden verbieden, uitgezonderd fietsers, bewoners en bedrijfje. Ouders die met de auto komen kunnen best iets verder parkeren op een locatie waar ze de kinderen/fietsers niet in gevaar brengen.

Gast

#8 Re:

2014-06-17 13:57

#7: -

Ben ik het helemaal mee eens, ik doe dat ook effectief, bij de Carrefour. Er is echter geen officiele P-gelegenheid voor ouders om hun wagen kwijt te kunnen terwijl zij 10 minuutjes (hooguit) hun kind afzetten. Gelukkig is de Carrefour zo vriendelijk dit toe te laten, terwijl andere winkels in de buurt zeer onsportief kettingen voor hun parking hangen.

Een Kiss&Ride zone zou idd een officiele oplossing kunnen bieden, al vraag ik me dan af waar die moet komen.


Gast

#9

2014-06-18 17:36

Super