Petitie voor behoud van de dorpswinkel te Varik

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie voor behoud van de dorpswinkel te Varik.


Gast

#1

2014-05-07 12:28

Politiek de ouderen maar ook de kleine kinderen hebben het nodig dat er een buurtsupermarkt blijft.

Gast

#2

2014-05-07 13:36

Voor ons in opijnen is het ook gemakkelijk daar heen te rijden omdat ze in varik meer keuze hebben dan in opijnen en het is gemakkelijk met ook het geld pinnen als de pinautomaat het niet doet

Gast

#3

2014-05-07 14:29

Het kan toch niet zo zijn dat vele vooral ouderen mensen de dupe worden van de sluiting van hun enige winkel op dit dorp.Ouderen mensen worden toch al weg bezuinigd, door sluiting worden zij nog meer beperkt en afhankelijk van andere mensen.Laat ze zolang mogelijk zelfstandig hun boodschappen, bankzaken etc. kunnen doen.

Gast

#4

2014-05-07 18:48

Waarom lukt het de winkel in Ophemert wel om open te blijven zonder subsidies? Terwijl deze winkel nog dichter bij Tiel ligt, waardoor de drempel nog lager ligt voor bewoners om naar een grotere supermarkt te gaan.
Misschien moet er eens gekeken worden naar hoe de winkel gerund wordt. Is het aantal werknemers niet veel te hoog? Voldoet het aanbod aan de wensen van de klanten? Denk eens na over zulke punten. Want de winkel moet ook makkelijk in leven gehouden kunnen worden zonder hulp van de gemeente.




Gast

#5 Dit kan niet

2014-05-07 21:25

Dit is mijn winkel voor in het weekend, lekker 's octhends een warm broodje halen, lekker dicht in de buurt en altijd klantvriendelijk. Zoals al eerder genoemd kan de winkel in Ophemert ook open blijven, deze winkel moet dat dus ook kunnen!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-05-08 06:40


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-05-08 06:41


Ernest

#8 Eigen bedrijf

2014-05-08 08:12

Deze winkel is echt wel levensvatbaar, zie inderdaad Opijnen en Ophemert. Maar beide collega's hebben een kleiner assortiment, zeker bij bederfelijke waar een groot verliespunt. Maar het grootste punt is het werken met een bedrijfsleider en veel personeel. In zowel Ophemert als Opijnen runt de eigenaar de zaak, dit geeft extra motivatie en als het een keer een maand slechter gaat dan neemt de eigenbaas genoegen met een lager salaris terwijl de bedrijfsleider + personeel elke maand vast salaris verdienen. Een andere zaak is de starheid van bedrijfsvoering, als de winkel bijvoorbeeld door de weeks een uurtje later open en dicht gaat (dus tot 19.00 uur open) dan krijg je klanten met vergeten boodschappen, dit kan een extra omzetpost zijn waardoor je wel winst maakt. Eindconclusie: goede ondernemer er in en dan hoeft er geen geld van de gemeenschap in de winkel gestoken te worden.
Kies een pseudoniem

#9 Onderwerp

2014-05-08 08:29

Ik ben het helemaal met Ernest en met gast 4 eens. Kijk maar eens naar het beleid van de winkel, daar is veel te halen. Daar ligt het hele probleem, waardoor de winkel waarschijnlijk moet sluiten!!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-05-08 22:59



Gast

#11

2014-05-08 23:04

Geachte gasten 4-8 en 9 voor je bepaalde uitspraken doet laat je in het vervolg goed informeren voor je wat uitspreekt of wat zegt! En trek geen conclusie van iets waar je totaal niets van af weet!!!
Gast

#12 Gast

2014-05-09 13:37

Met de reactie van 11 ben ik het helemaal eens de mensen die de meeste babbels hebben gaan toch denk ik al elders,en de beste stuur lui staan aan wal he
Laten we samen werken om zeker voor de ouderen waaronder ik zelf een winkel zien te behouden

Gast

#13 Re: Eigen bedrijf

2014-05-10 19:00


Gast

#14

2014-05-10 19:05

Dit zijn uitspraken die nergens over gaan,doe eerst je huiswerk en de goede info voor je wat uitspreekt!! Dit zegt meer over de gene die dit soort dingen schrijft