"Parijs-Roubaix is voor mietjes"

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie "Parijs-Roubaix is voor mietjes".


Gast

#1

2014-04-10 14:54

Na meer dan 12 jaar wachten is het zéér dringend nodig

Gast

#2

2014-04-11 08:22

De situatie van het wegdek is hier levensgevaarlijk voor fietsers (en ook voor de fiets zelf, moeilijk te bewijzen, maar een recente kaderbreuk is waarschijnlijk mede door de toestand van het wegdek veroorzaakt). Het risico van een boete voor rijden op het voetpad (uiteraard met alle respect voor de voetgangers) wordt er dan maar bijgenomen.

NJ

#3 Toestand berijdbaarheid Guldenvliestraat

2014-04-11 09:42

De situatie van het wegdek is niet alleen gevaarlijk voor fietsers maar ook voor voetgangers. De voetjes van mijn kleindochtertje 'verdwijnen' tussen de tramrails en kasseien! zie foto - En als we dan eindelijk de straat hebben overgestoken, worden we omvergereden door fietsers die enkel nog het voetpad durven gebruiken. Wanneer gaan de beleidsmensen hier structureel iets aan doen, of moeten we wachten op weer een nieuwe gemeenteraadsverkiezing.

Gast

#4

2014-04-12 13:38

De guldenvliesstraat is momenteel de naam straat niet waard: de kasseien kunnen het gewicht van het veelvuldige tram- en busverkeer niet aan en steken meer uit dan in de grond. De kasseien zorgen voor geluidsoverlast en zijn levensgevaarlijk voor fietsers, die dan maar op de smalle stoepen fietsen, ook omdat ze anders van de baan gereden worden. Bij regenweer vormen er zich zeer diepe modderplassen, die met het voorbij razend (openbaar) vervoer metershoog op de gevels van de huizen gespoten worden.

Gast

#5 Uit respect voor de inwoners van de straat

2014-04-13 08:37

Deze straat wordt als invalsweg gebruikt om in 't centrum te geraken. Bussen, trams, auto's en zelfs vrachtwagens die naar één of ander werf in 't centrum rijden. Hoe mooi en authentiek kasseien ook mogen zijn, en hoeveel moeite ze ook doen om die correct en goed te leggen, na enkele maanden/jaren komen ze telkens weer los te liggen (kijk naar de keyserlei), zeker in combinatie met tramsporen. Stad Antwerpen, district Berchem: ofwel blijft deze straat een invalsweg en leggen jullie asfalt ofwel kiezen jullie voor een straat die alleen lokaal verkeer verwerkt en dan zijn goed gelegde kasseien geen probleem. Gewoon een kwestie van respect voor de inwoners van deze straat.

Gast

#6

2014-04-14 07:37

Wij wonen er al zo'n 26 jaar en zien ( en voelen) het van kwaad naar erger gaan, constant getril van de bussen die met overdreven snelheid over de kasseien razen.....Is het echt wachten op het eerste dodelijk ongeval, voor er actie ondernomen wordt?
Rebekka

#7 Weg met kasseien

2014-04-14 09:54

Hoe die straat erbij ligt is idd schandaligen levensgevaarlijk doordat er ook nog een tram rijdt, maar eigenlijk zijn dergelijke kasseien echt niet meer van deze tijd. En het argument erfgoed slaat dan ook op niets. Zopas werden in de Generaal Capiaumontstraat de kasseien herlegd (wat heel wat tijd en dus geld gekost heeft) en voor fietsers is het er alvast nog erger dan vroeger, want toen kon je nog hier en daar op de stukjes overblijvende asfalt rijden. Als de straat er zo bijligt, is (weliswaar traag) fietsen op het voetpad een logische keuze. Voor je veiligheid en voor je fiets. Het is niet toevallig dat je in Belgiê veel meer kans op fietspech hebt dan in Nederland.

Gast

#8 De guldenvliesstraat is voor mietjes

2014-04-14 12:37

Fiets eens door de Halenstraat, de Korte Koepoortstraat of één van de talloze andere Antwerpse straten met de onheuglijke combinatie kasseien + tramsporen. De guldenvliesstraat lijkt er een biljartlaken tegen.

Maar ja, voor die straten en buurten interesseren de zurenborgbobo's zich niet natuurlijk...

Gast

#9 Re: De guldenvliesstraat is voor mietjes

2014-04-14 13:10

#8: - De guldenvliesstraat is voor mietjes

Die van de guldenvliesstraat zijn héél down to earth; we zijn geen villa eigenaars aan die kant van de wijk ;)

Maar inderdaad, ne mens zou door elke straat in Antwerpen moeten kunnen fietsen zonder zijn leven te riskeren.. dus ik wens jullie ook een beter wegdek toe.

Ik weet niet hoe het in jullie straat zit, maar in onze straat voel je (letterlijk) om de 5 à 10 minuten een bus voorbij denderen als je 's avonds in je zetel ligt na een lange werkdag.. plezant is anders.


Gast

#10

2014-04-15 06:08

Als kind reed ik hier met de fiets richting school (1968) Ik ben er eenmaal op mijn bek gegaan en heb daarna een andere route gezocht . Ik zie op de foto's dat er na 46 jaar nog niks veranderd is !!

Tuurlijk moeten alle straten bekeken en behandeld worden in en rond Antwerpen , maar dan nog blijft het een risico voor je gezondheid of gaan ze plots allemaal elektrisch rijden , de auto's en brom/motorfietsen ?

Ik woon nu iets meer dan drie jaar in Oostende , daar spelen ze het klaar heel fier te zijn op de heraangelegde Kon. Astridlaan , richting centrum geen fietspad maar wel 2m brede parkings langs de weg ter hoogte van koningspark!!!

De kasseiwreter

#11 Fietser

2014-04-15 08:06

Ik rijd hier dagelijks door van en naar het werk. Even je stuur niet goed vasthouden en je gaat gegarandeerd tegen de grond. Je rammelt er letterlijk van je fiets. Ik neem dan ook regelmatig het voetpad. Ik matig dan uiteraard wel mijn snelheid maar toch kan dit voor de bewoners daar ook niet altijd leuk zijn dat je het voetpad moet delen met fietsers.
Gelukkig begrijpen de mensen daar de situatie en word er steeds vriendelijk mee omgegaan!
Waarvoor dank.
Maar dat er iets moet gebeuren is wel heel duidelijk!
criscras

#12

2014-04-15 08:44

Ik rijd regelmatig met een bus van De Lijn door die straat. Je wordt er misselijk van het schudden en rammelen. Dat moet De Lijn nogal wat extra onderhoudskosten vergen als ze over zulk abominabel wegdek moeten rijden.

Gast

#13

2014-04-15 12:38

Ik neem deze straat 2x per dag. Er is al een fietslamp, fietsbel en spatbord afgerammeld. Ik rij nu traag over de stoep. Hopelijk komt er snel een oplossing.
H-man

#14

2014-04-15 13:29

Ik woon in al 20 jaar in deze straat, en het is inderdaad hoog tijd dat deze wordt heraangelegd. Ik ben echter ook van mening dat niet enkel bus en tram de verkeerscodes moeten naleven, maar evenzeer de fietsers. Ik ben het beu om dagelijks omver gereden te worden door fietsers,brommers en zelfs bakfietsen omdat ze persé voetgangers willen voorbijsteken. Voetgangers hebben evenzeer recht op veiligheid en dienen niet uitgescholden te worden omdat ze het VOETPAD opeisen. Ikzelf fiets dagelijks door deze straat naar werk, maar gebruik nooit het voetpad uit respect voor de voetgangers en bewoners die ook hun rechten hebben.

Gast

#15

2014-04-23 07:49

Ik geef het grif toe, niet altijd, maar soms rij ik gewoon uit eigenbelang op het voetpad. Heb dan altijd wat schrik voor bewoners die uit hun huis komen, maar dat weegt blijkbaar niet op tegen de pijn op polsen en poep van het rijden op Parijs-Roubaix.
dagelijkse passant

#16 Re:

2014-04-24 09:00

#14: H-man -

Wij komen dagelijks door de Guldenvliesstraat en afhankelijk van de fiets waarmee ik rij is het eventueel haalbaar om op de weg te fietsen. Indieen je vb geen goede vering hebt is het werkelijk niet te doen.. Laat staan als je weinig fietservaring hebt...

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-04-24 19:05



Gast

#18

2014-04-24 19:07

Ik fiets elke dag langs die straat naar school,
Het is onmogelijk om te fietsen op die kaseien die zo slecht liggen!
Ik riskeer elke dag mijn leven of een boete!

Gast

#19

2014-04-24 19:35

ik rijd al jaren met de bus door de Guldenvliesstraat, men mag echt niks zwaar gegeten hebben of het komt er gegarandeerd uit; anderzijds geef ik hoogzwangere vrouwen altijd de raad om daar te rijden, zeker een snellere aanzet tot bevallen :)

Gast

#20

2014-04-24 20:50

Graag ook meer aandacht en verbalisatie (door de politie) voor het niet-toegelaten doorrijden van auto's tussen Leemputstraat en Uitbreidingsstraat.

Gast

#21

2014-05-03 17:25

Meer veiligheid en comfort in het verkeer is een gerechtvaardigde eis in de 21ste eeuw!
een kwade fietser

#22

2014-05-17 19:34

ach ik ken het probleem ! deze week is mijn 3de fiets kapot gegaan in nog maar 2 jaar tijd ? ik vind dit echt niet normal meer en leuk al helemaal niet ! ik woon nu 5 jaar in antwerpen , in limburg gaat een fiets makkelijk 10 jaar mee , hier slechts een jaar als je geluk hebt !
dat het stadsbestuur eens wat meer de fiets nemen ipv de auto , dan zullen ze misschien inzien dat kasseien echt niet goed voor je fiets is , en de tramsporen al helemaal niet ... levensgevaarlijk die 2 combinatie's ! vandaag wou ik naar de groenplaats fietsen , ik was tot opt mechelseplein geraakt , omdat er voetgangers overstaken en ik ze niet omver wou rijden in een bocht , moest ik over de tramsporen op het ander stuk kasseien rijden , resultaat , mijn ketting vliegt eraf door het geschud en ik verlies mijn stuurcontrole omdat ik opens vast zat in de tramsporen ! ik vloog bijna uit de bocht de grond op , kon er net nog afspringen .... en de mensen die op terras zaten verschoten zich ook enorm en hadden bijna compasie met me .... en vooral dees tijd vant jaar , breken ze alles open , is niet aangeduid , omweggetje hier omweggetje daar en allemaal , rot kasseien .... lang leve de singel die open ligt, mijn mening , alle kasseien uitbreken en asvalt leggen , die verzakken niet en asvalt is teminste veilig voor fietsers ook met tramsporen erin ...

Gast

#23

2014-11-11 13:55

ik rij elke dag met de fiets door deze straat op het voetpad. Ik heb het idee dat de bewoners en voetgangers in deze straat wel begrip hebben voor de fietsers die liever de veilige maar onwettige weg kiezen. Maar het is tijd dat er iets aan gedaan wordt!

Gast

#24

2014-11-12 10:50

Alle ongelukken die hier gebeuren en boetes wegens op voetpad rijden zouden verhaald moeten worden op de verantwoordelijken wegens schuldig verzuim en nalatigheid...het is niet dat de verantwoordelijken dit probleem niet kennen. Deze straat is gewoonweg levensgevaarlijk.

Gast

#25 Re:

2014-11-12 11:06

#14: H-man -  

 ik denk dat de meerderheid van de voetpad-fietsers dit doet met veel respect en voorrang voor de voetgangers.