Broese moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Broese moet blijven!.

Fringillus

#76 Regio functie = city marketing

2014-03-23 17:48

Ook mensen in de regio willen een kwaliteitsboekhandel. Zeker nu in Woerden de enige min of meer goede boekhandel weg is, zijn we op het aanbod in de omliggende steden aangewezen. En als je daar dan toch bent loop je natuurlijk ook nog even een andere winkel of horecagelegenheid binnen...
Is het lucratiever het pand aan een modewinkel te verhuren? Denk het niet: nog een kledingwinkel onderscheidt niet, het behoud (herstel, graag) van die ene kwaliteitsboekhandel wel. De zogenaamd gederfde 'meeropbrengst' kan de gemeente afboeken op het budget voor city marketing.

Gast

#77

2014-03-23 18:55

Natuurlijk moet Broese, misschien wel de beste boekhandel van Nederland, blijven bestaan. Kom op Utrecht, zet hem op!!

Gast

#78

2014-03-23 19:28

Deze gemeente heeft wel geld over voor een megalomaan stadhuis en doet nu moeilijk over een huurcontract van dit boekenmonument van Utrecht. Wie zijn die bureaucraten van deze gemeente?


Gast

#79

2014-03-23 20:07

BBroeder moet blijven!

Gast

#80

2014-03-23 21:53

Deze actie verdient je aandacht. Ik heb getekend. Jij ook?

Gast

#81

2014-03-24 08:36

Toen ik nog regelmatig in Utrecht kwam, ging ik altijd langs Broese. Een onmisbare boekhandel in zo'n grote universiteitsstad.

Gast

#82

2014-03-24 10:06

geen goede boekhandel is teveel. en zeker niet in utrecht waar broese een begrip is in de lokale wereld van lezers en boekliefhebbers.
Fabbergasted

#83

2014-03-24 10:23

Tuurlijk moet Broese blijven, maar dan wel als de Broese die we kenden voor dat alle gedoe begon! Die van de echte boekwinkel i.p.v. de inhoudelijk beduidend minder interessante (lees uitgeklede)Polare etc. versie!
Frank

#84 leven wij in 2014?

2014-03-24 10:28

Ik begrijp onderstaande reacties niet zo goed. Broese gaat failliet omdat consumenten steeds minder boeken kopen. De technologie haalt deze bedrijfstak in, en Broese heeft daar niet op ingespeeld. Is het niet gewoon 2014 en het einde van het tijdperk boekenwinkels???
Kies een pseudoniem

#85 Onderwerp

2014-03-24 11:38

Beste Frank, ik geloof dat je de pointe niet begreep. Deze boekhandel is wel degelijk levensvatbaar en er is ook interesse van investeerders. Echter....doordat de gemeente weigert een acceptabel (dat wil zeggen langjarig) huurcontact af te sluiten valt de business case niet rond te rekenen. Geen investeerder zal bereid zijn te investeren in een zaak die na twee jaar zal moeten verhuizen of sluiten. De gemeente is aan zet. Niet de consument, de boekenliefhebber, de curator, de investeerders of het personeel.

Gast

#86

2014-03-24 11:40

Utrecht zonder Broese is als ....., ondenkbaar !

Gast

#87

2014-03-24 12:32

Broese is meer dan alleen een boekenverkooppunt : het is een inspiratiebron en ontmoetingspunt voor weldenkende mensen uit Utrecht en omgeving. Laat daarom nooit de eindbeslissing in dit geval over aan een boekhouder!
Frank

#88 Re: Onderwerp

2014-03-24 13:56

#85: Kies een pseudoniem - Onderwerp

Als de ondernemer de huur niet kan betalen, is dat dan de schuld van de gemeente of ligt het aan de hoogte van zijn omzet en het rendement van de winkel?

Frank

#89 Re: Re: Onderwerp

2014-03-24 13:58

#88: Frank - Re: Onderwerp

En als de verhuurder enkel kortlopende huurovereenkomsten wil aanbieden, is het dan niet aan de ondernemer om alternatieven te bedenken, of ligt het dan aan de verhuurder dat de onderneming niet levensvatbaar is?


Gast

#90

2014-03-24 14:35

Beste Frank, ik zou zeggen, verdiep je eens in de casus. Gedoe met huurcontract heeft niets met levensvatbaarheid van de onderneming te maken maar alles met de gemeentelijke bureaucratie die door het wegstemmen van de biep++ even niet weet hoe het verder moet met de locatie stadhuisbrug en daarom geen lange termijncontract wil aanbieden. En ja, het is aan de ondernemer een alternatief te bedenken. Maar nee, volgens mij is de roep van deze petitie juist een roep tot behoud van een stuk erfgoed op deze locatie. Waar een levensvatbaar business plan onder ligt.

Gast

#91

2014-03-24 14:37

ls, NIET ALLEEN DE HUIDIGE UTRECHTERS GAAT HET AAN. VELEN ZOALS IK STUDEERDEN IN UTRECHT EN BLIJVEN TROUW AAN HUN PRACHTIGE BOEKHANDE. HOE KAN EEN STAD ZONDER KWALITEITSBOEKHANDEL??
Frank

#92 Re:

2014-03-24 14:55

#90: -

Ik vind het allemaal wat sentimenteel worden, blijkbaar is deze boekhandel een goede boekhandel maar een slechte ondernemer welke om levensvatbaar te zijn veel te excuses bedenkt in plaats van oplossingen, en een winkelruimte heeft volgens mij niet veel te maken met erfgoed...


Gast

#93

2014-03-24 15:03

Het zou een ramp en een schande zijn als Broese nu of in de nabije toekomst ophield te bestaan, in mijn ogen een onherstelbaar verlies voor onze oude stad (en omgeving). Daarom lang leve Broese, moge dus de Gemeente Utrecht aan de vervulling van deze wens tijdig medewerken en inderdaad stad van cultuur en wetenschap blijken te zijn. En het is toch niet onredelijk te verwachten dat het ook onze stad vanaf 2016 financieel-economisch weer beter zal gaan dan nu ?! Jan Visser
daan 1995

#94 lang leve de iPad

2014-03-24 15:07

Zooo ouderwets die boeken, maak er een interactieve read store van...

Gast

#95

2014-03-24 15:07

Utrecht zonder Broese
is een Utrecht zonder haar literaire hart

Gast

#96

2014-03-24 15:16

Hopelijk ziet de gemeente Utrecht het belang in van het voortbestaan van Broese ( want zo heet die fantastische boekenwinkel voor mij nog altijd) waar je zo heerlijk , op je gemak ,kon zoeken, lezen en luisteren en geholpen werd door zoveel aardige en zeer terzake kundige mensen.
Broese moet terug komen!!

Gast

#97

2014-03-24 15:23

Al sinds mijn studietijd eind jaren 60, begin jaren 70 kom ik bij Broese (en Kemink). De zaak is een begrip en representeert het het studeren en leven in Utrecht. Deze zaak moet in stand zijn te houden.

Gast

#98

2014-03-24 16:10

Natuurlijk blijft Broese Broese!

Gast

#99

2014-03-24 16:14

Gemeentebestuur, doe eens iets zinnigs: zet uw schouders onder de herstart van Broese.

Gast

#100

2014-03-24 16:31

"Broese" moet blijven om ondergedompeld te kunnen blijven worden in de wereld van het boek