Asse slibt dicht !

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Asse slibt dicht !.


Gast

#1

2014-01-20 16:53

ik vind het initiatief heel goed van een petitie te doen, de politiek reageert toch niet

Gast

#2

2014-01-20 20:06

Het wordt tijd dat er iets gebeurt in Asse Centrum ! Ik ga daar nooit mijn commissies doen, het is daar veel te druk en gevaarlijk !!! Kwestie van luchtverontreiniging is het een ramp !

Gast

#3

2014-01-21 10:43

Geef ons een leefbaar Asse! Inwoners worden dagelijks geconfronteerd met files, de lokale handelaars verliezen klanten die liever elders gaan winkelen om het verkeer te vermijden en onze gemeente heeft steeds meer imago-problemen. Wat nochtans zo'n mooie gemeente is met veel groen komt voor buitenstaanders over als een plaats waar teveel auto's zijn en ellenlange files...

Gast

#4

2014-01-21 19:39

dat ze er iets snel aan doen! want vast zitten in eigen gemeente dat is er over !

Gast

#5

2014-01-21 20:13

super initiatief !!!

Gast

#6

2014-01-21 20:20

Een bord 'School' zou ook welkom zijn op de Dendermondsesteenweg, want het zebrapad en de verkeerslichten worden gewoon genegeerd: DENK AAN DE VEILIGHEID VAN DE KINDEREN!!!!!!

Gast

#7

2014-01-21 21:49

Asse is echt verschrikkelijk qua verkeer trekt op niks in Asse is altijd file !!!

Gast

#8

2014-01-22 09:34

Ik ben een rasechte assenaar en vind dat er dringend mag gezocht worden naar serieuze oplossingen. In onze gemeente zoeken ze dikwijls naar nutteloze oplossingen die dan nutteloos veel geld kosten

Gast

#9

2014-01-22 10:26

Asse wordt stilaan onhoudbaar om te wonen/doorkruisen.

Gast

#10

2014-01-22 12:20

Ik ben het beu dagelijks deze files te moeten aanzien. Momenteel doe je 10 min over 300 m in Asse in de spits. Beschamend om dit telkens aan buitenstaanders te moeten meedelen.

Gast

#11

2014-01-22 20:19

Ik ben het ook beu ,wij betalen verkeersbelastingen om stil te staan in Asse.

Gast

#12

2014-01-22 20:54

Asse is een weerspiegeling van onze regering,vooruitgang is stilstaan.

Lucien,
gast

#13

2014-01-23 10:39

super initiatief,
ik moet elke dag Asse passeren om naar mijn werk te gaan.
Door het centrum is het niet te doen, dan zoek je inderdaad alternatieve routes en dan maken ze plots éénrichtingsverkeer. Ik begrijp de inwoners zeker, het moet niet leuk zijn om elke dag massa's auto's voor uw deur te zien voorbij razen. Maar als je in Opwijk woont en je moet naar Sint-Agatha-Berchem zijn er niet veel opties dan Asse passeren om op je werk te geraken.
Dus ik zou zeggen, doe er a.u.b. iets aan.

Gast

#14

2014-01-23 11:24

Super iniatief, Ik kom van Opwijk (steenweg op Brussel, juist naast Bloemenland). Ik heb al meermaals vanaf thuis tot aan de Wijndruif er 45 minuten overgedaan...en dan moet ik Asse nog passeren. Trouwens begin terug met ons de wegen te laten gebruiken die er zijn en sluit geen busstrook af zodat je de spoorweg in Asse niet meer over kan als je van Brussel komt. Het is niet alleen de lijn die aan het werken is en op tijd moet zijn...
Dank aan de iniatief nemers

Gast

#15

2014-01-23 18:00

De dag van de grote test van de lijn, waarbij iedereen door Huinegem moest, heb ik er een half uur over gedaan om van Huinegem ( thuis ) tot krokegem (school kinderen) te geraken. Volgens de gemeente door ongevallen op de E40. Want anders is er nooit file in asse "sarcastisch". Gevolg: te laat op school voor de kinderen af te halen. Pest de bewoners maar verder beste gemeente, volgende keer gaan onze stemmen wel naar een andere partij!

Gast

#16

2014-01-23 18:18

Asse wordt inderdaad stilaan het te ontwijken punt op een route (misschien voorstel voor TomTom). Sluipwegen zijn inderdaad geen juiste keuze, maar een oplossing komt er ook niet.
Het ringtracé is geamputeerd in Mollem en lijkt ook niet meer te komen. En het feit is, ik mag die wegen niet meer gebruiken maar mijn wegenbelasting gaat niet omlaag?
Dank u meneer de burgemeester en uw topteam!

Gast

#17

2014-01-23 19:04

Hoog tijd dat er iets gebeurt om die mensentergende praktijken te stoppen.
Ik heb alle begrip voor de omwonenden die al jaren het slachtoffer zijn van sluipverkeer langs de smalle zijstraten. Dit brengt ongelooflijk veel hinder met zich mee.
De situatie is ondertussen alleen maar in een diepe neerwaartse spiraal gegaan waardoor alle woon/werk-verkeer doorheen Asse centrum nu geweldig in de soep draait en dit is pure kloterij voor iedereen die Asse moet doorkruisen op weg naar school en werk.
Dus beste topteam die momenteel aan het roer staan van de gemeente Asse, move your ass en kom met alternatieve voorstellen die het leven van iedereen draaglijker maken in afwachting van het ringtracé !!!

malcontente assenaar

#18 Verkeersveiligheid

2014-01-25 09:22

Hoe komt het dat al dit sluipverkeer in de Tuinwijk en de Marlier aan overdreven snelheden mag blijven rijden ? Deze 2 straten zijn een woonzone waar slechts 30 km/u mag worden gereden. Maar 1) Bijna geen enkele auto houdt zich hieraan en 2)Politie zien we niet controleren. Elke dag zijn in deze straten schrijnende gevallen te bespeuren van absolute verkeersonveiligheid.
Aub politiekers en politie van Asse : doe iets aan de veiligheid van uw inwoners !!!!
fietser Bert

#19 Re: Verkeersveiligheid

2014-01-26 09:49

#18: malcontente assenaar - Verkeersveiligheid

en dan nog erbij zeggen dat er in de Marlier geen fietspad en geen voetpad is en dat al dat verkeer hier moet passeren !

 


Gast

#20

2014-01-26 13:47

een dorp als Mollem : haast elke dag vorige week 15 tot 30 minuten om op de Assesteeweg te geraken,daar komt nog nog het ronde punt en brugdoorgang van Huinegem bij en dan ben je nog niet in het centrum ....verschrikkelijk gewoon

Gast

#21

2014-02-05 06:25

Veel succes met deze petitie en ik hoop dat er een oplossing komt voor dit dagelijks probleem !


Gast

#22

2014-02-07 12:59

Maak Asse weer leefbaar en laat me aub geen 35 minuten aanschuiven om van Walfergem naar Asse Terheide te rijden. Volgens mij zou het een heel goede oplossing zijn om alle zijstraten weer open te maken en gewoon zone 30 in te voeren eventueel met strenge controles op de snelheid ipv dat nu alles samenkomt op de steenweg. Het winkelcentum zal van slag ook weer wat meer volk lokken want wie wil nu zolang file rijden om bv naar Blokker "vlug" een boodschap te gaan doen...

Gast

#23

2014-02-27 08:02

Het is nodig dat er gereageerd wordt op deze situatie . Soms is het echt niet te doen om door Asse te rijden . Hopelijk komt er vlug een goeie oplossing

Gast

#24

2014-03-03 11:53

De file is gewoonweg niet meer te doen ... elke ochtend - middag - avond ... en alles ertussen .

Gast

#25

2014-03-03 21:15

Waarom moet iedereen nu omrijden via Tuinwijk - Bremt - Marlier als je gewoon via de Mollestraat kan rijden ? Bovendien zou dit het verkeer in de Huinegem veel sneller vrijmaken.