Tegen de ongelijke ophaling huisvuil in Nieuwpoort!


Gast

#1

2014-01-05 16:25

14 dagen , we betalen evenveel belastingen maar voor de toeristen kan alles , de gewone burger wil deze keer gerechtigheid .

Gast

#2

2014-01-05 20:37

als echte nieuwpoortenaar (en geen toerist) graag onze wekelijkse huisvuilophaling behouden aub. kunt u zich voorstellen hoe het zou stinken na 14 dagen bewaren van een vuilzak ?

Gast

#3

2014-01-05 20:54

Wat als het zomer is .De mensen staan daar met het restafval .Het stinkt .Waarom moet er een onderscheid gemaakt worden .Alle bewoners gelijk voor de wet .En iedereen betaald toch taksen en belastingen .
nieuwpoortnaar dj

#4 huisvuil

2014-01-05 20:59

nieuwpoort profileert zich graag als het tweede knokke met als klap op de vuurpijl nog eens voor
72000000 aan verfraaiingswerken in de volgende jaren, nieuwpoort zal uitblinken maar bij de bewoners
zal het stinken!!!!!!


Gast

#5

2014-01-05 22:28

De helft minder ophalingen voor evenveel bijdrage........goed bezig....de welgestelden en toeristen vallen natuurlijk niet in de prijzen!!! Wij zijn wel bij de gelukkigen :-(

Gast

#6

2014-01-05 22:30

De helft minder ophalingen voor evenveel bijdrage........goed bezig....de welgestelden en toeristen vallen natuurlijk niet in de

Gast

#7

2014-01-06 09:36

Het is ongehoord dat deze beslissing zonder meer wordt genomen. Gemeentebelastingen ???

Gast

#8 vuilzakken

2014-01-06 11:54

in de Willem Deroolaan elke week zeker ?
Jef Deschoenmaeker, Ramskapelle.

#9

2014-01-06 12:01

Het is beschamend hoe het bestuur wil besparen op zo'n discriminerende manier. De dorpsraden werden zelfs niet samengeroepen om de mening te vragen van de getroffen bewoners. Beseft men wel wat het is om 2 weken je dagelijkse afval bij te houden ? Dat gaat sluikstorten in de hand werken, maar ... daar is weer een oplossing voor : g.a.s. Boetes, de nieuwe plaag ! Ja, voor de burgemeester is er maar 1 prioriteit : Nieuwpoort - bad. Tot spijt van wie het benijd .
Wakkere Nieuwpoortenaar

#10 Laat je maar doen, Nieuwpoortenaar !

2014-01-06 12:02

Nieuwpoort... het nieuwe Knokke.. mooie dijk, promenade langs de havengeul, chique (lees : dure) appartementen laten we zwijgen over de kwaliteit...) en weinig liggeld (in vergelijking met andere jachthavens..) voor de jachtjes van les Nouveaux Riches...
100 jaar 2014? Oh, laten we eens de onderkant van het Albertmonument verbouwen... iemand enig idee hoeveel MILJOENEN dit uiteindelijk zal kosten?? Wie zal dit bezoeken na 2018?? (als het al tegen dan klaar is???). Culturele centra waar niets georganiseerd wordt (ysara en City!) LANG LEVE DE TOERISTEN !! Welkom ! de Nieuwpoortenaar zal wel ervoor betalen...
En maak je vooral geen zorgen over stank in je appartement/studio die je veel te duur betaalde.. onze gemeenteraad zal er voor zorgen dat er in de zomer geen geurhinder is door de wekelijkse ophaling van jullie huisvuil... Nieuwpoortenaren zullen niet klagen dat het maar om de 2 weken is, ze zijn gewoon om zich te laten doen !!!!
Wat doet onze gemeenteraad voor de Nieuwpoortenaar? We hebben toch een mooier uitzicht in de jachthaven? We hebben binnenkort toch een museum over '14/'18? We betalen toch tegenwoordig voor de parking als je geen bewonerskaart hebt (waar je trouwens gemakkelijk weken op moet wachten)? We moeten onze vuilbakken maar om de 2 weken maar buiten zetten, omdat we "goed recycleren" .....
Goed bezig gemeenteraad, maar verschiet niet bij de volgende verkiezingen dat jullie je mooie positie verliezen..
We zouden eens allemaal onze vuilniszak op de markt moeten brengen in de zomer als er eens een paar dagen +30° op de thermometer staat ... dat zou nogal eens een spektakel zijn... nog geen gasboete gemaakt om dat tegen te gaan??
GOE BEZIG mannen/vrouwen van de gemeenteraad... Lang leve de toeristen dan maar zeker?


Gast

#11

2014-01-06 12:30



Aan de heer burgemeester en zijn schepenen,

Toen ik deze week mijn nieuwe afvalkalender 2014 in de bus kreeg, schrok ik toch even.
Overal horen we van besparingen, maar dat er wordt bespaard op de vuilnisophaling in bepaalde wijken in Nieuwpoort tart toch elke waanzin.
Eerst en vooral vind ik het een discriminatie van heel wat inwoners van Nieuwpoort, waarom enkel bepaalde wijken?
Als er een maatregel wordt getroffen moet dit gelden voor elke inwoner van Nieuwpoort, en niet enkel bepaalde wijken.

Ik stel me wel de vraag, wat met grote gezinnen die elke week hun vuilzak(ken) buiten zetten?
Wordt dit nu elke week naar het containerpark rijden???

Wat tijdens de zomer, met erge hitte? We zullen moeten beginnen plannen wanneer we mosselen eten, om geur ginder te voorkomen in je eigen woning.
Laat mij dan maar niet denken aan het ongedierte die kan worden aangetrokken hierdoor.

We betalen per afvalzak 1 euro, gemeentebelasting,... En toch worden de ‘rasechte’ inwoners van Nieuwpoort terug ‘gestraft’!

Ik vind het zeer spijtig dat er heel veel financiële middelen worden gebruikt voor prestige projecten in Nieuwpoort om nog extra toeristen (met hun zeilboten en jachten) aan te trekken.
Terwijl dat er op een basis vorm van gemeentelijke ondersteuning voor de burger zoals vuilnisophaling, wordt bespaard!

Communicatie??? Een citaat van op de website van Nieuwpoort :

De gemeenteraad, het college van burgemeester en schepenen en de diverse stadsdiensten vormen samen het stadsbestuur.

Samen staan zij in voor een burgernabije, democratische, transparante en doelmatige uitoefening van de gemeentelijke bevoegdheden zoals bepaald door het Gemeentedecreet.

De stad Nieuwpoort betrekt de inwoners zo veel mogelijk bij het beleid en zorgt voor openheid van bestuur, getuige de talrijke adviesraden- en commissies.

Als je dan de informatie zelf moet ontdekken op de kalender en in de krant... Onbegrijpelijk!

Hopend op een reactie,

Een zeer teleurgestelde ‘echte’ inwoner van Nieuwpoort,

Plysier Marnick
Dudenhofenlaan 122
8620 Nieuwpoort








Aan de heer burgemeester en zijn schepenen,

Toen ik deze week mijn nieuwe afvalkalender 2014 in de bus kreeg, schrok ik toch even.
Overal horen we van besparingen, maar dat er wordt bespaard op de vuilnisophaling in bepaalde wijken in Nieuwpoort tart toch elke waanzin.
Eerst en vooral vind ik het een discriminatie van heel wat inwoners van Nieuwpoort, waarom enkel bepaalde wijken?
Als er een maatregel wordt getroffen moet dit gelden voor elke inwoner van Nieuwpoort, en niet enkel bepaalde wijken.

Ik stel me wel de vraag, wat met grote gezinnen die elke week hun vuilzak(ken) buiten zetten?
Wordt dit nu elke week naar het containerpark rijden???

Wat tijdens de zomer, met erge hitte? We zullen moeten beginnen plannen wanneer we mosselen eten, om geur ginder te voorkomen in je eigen woning.
Laat mij dan maar niet denken aan het ongedierte die kan worden aangetrokken hierdoor.

We betalen per afvalzak 1 euro, gemeentebelasting,... En toch worden de ‘rasechte’ inwoners van Nieuwpoort terug ‘gestraft’!

Ik vind het zeer spijtig dat er heel veel financiële middelen worden gebruikt voor prestige projecten in Nieuwpoort om nog extra toeristen (met hun zeilboten en jachten) aan te trekken.
Terwijl dat er op een basis vorm van gemeentelijke ondersteuning voor de burger zoals vuilnisophaling, wordt bespaard!

Communicatie??? Een citaat van op de website van Nieuwpoort :

De gemeenteraad, het college van burgemeester en schepenen en de diverse stadsdiensten vormen samen het stadsbestuur.

Samen staan zij in voor een burgernabije, democratische, transparante en doelmatige uitoefening van de gemeentelijke bevoegdheden zoals bepaald door het Gemeentedecreet.

De stad Nieuwpoort betrekt de inwoners zo veel mogelijk bij het beleid en zorgt voor openheid van bestuur, getuige de talrijke adviesraden- en commissies.

Als je dan de informatie zelf moet ontdekken op de kalender en in de krant... Onbegrijpelijk!

Hopend op een reactie,

Een zeer teleurgestelde ‘echte’ inwoner van Nieuwpoort,

Plysier Marnick
Dudenhofenlaan 122
8620 Nieuwpoort












Ook Nieuwpoortenaar (geboren en getogen)

#12 Bewust omgaan met afval.

2014-01-06 12:31

Een ideale oplossing is :
- om de twee weken ophalen huisvuil voor iedereen (recycleren, sorteren,...)
- meer openbare vuilnispunten (zie Nijverheidstraat, Slachthuisstraat) de vervuiler betaald
- bouwheren van appartementen verplichten om ruimtes te voorzien om afval te kunnen stapelen tot de 2-wekelijske ophaling plaats vindt
Er zijn nog tal van oplossingen die misschien niet voor de hand liggen, maar bewust omgaan met afval vraagt energie van de vervuiler.
Nieuwpoortse bestuurders zoek eens een lange termijn visie in de verschillende problemen en biedt niet altijd een gemakkelijk oplossing aan je achterban (je kiezers). Durf eens je kiezers tegen de borst te stoten als het om een gezond beleid gaat en niet altijd een lekstok geven om ze zoet te houden.
Nieuwpoortenoar

#13 Vuilzakken

2014-01-06 14:11

Ik als nieuwpoortenaar vindt dat hiervoor een actie moet komen, dus stel ik voor om in de zomer wanneer er je een volle vuilzak hebt hem gewoon voor het stadhuis te gaan zetten, dan zullen ze weten hoeveel dit zal stinken als ze het maar om de 2 weken komen ophalen. Het kan goed zijn dat er minder afval was , maar er zijn toch in het gebied waar ik woon heelwat mensen die maar met 2 wonen en dan is het logisch dat die minder afval hebben, maar een gezin met 4 heeft heelwat meer afval , en als ze dan nog eens baby's hebben wil ik al helemaal niet in de buurt komen van die vuilbak en zeker al niet in de zomer

Voor toerist kan alles , MAAR DE GEWONE INWONER LATEN ZE IN DE STEEK !!!!!!

Gast

#14 Re: Laat je maar doen, Nieuwpoortenaar !

2014-01-06 14:24

#10: Wakkere Nieuwpoortenaar - Laat je maar doen, Nieuwpoortenaar !

Kom vrijdag 10/01/2014 om 09:15 uur naar het stadhuis met je volle huivuilzak om te protesteren tegen dit wanbeleid.  Verschillende persmensen zullen aanwezig zijn.

 

Koen Smeyers


Gast

#15 Re: Laat je maar doen, Nieuwpoortenaar !

2014-01-06 17:25


Gast

#16

2014-01-06 17:28

Geachte , niet iedereen van de gemeenteraad is akkoord met deze beslissing , we hadden zelfs niets in de pap te brokken de beslissing is genomen in het schepencollege . RATHE philip sp.a fractie

Gast

#17 Re:

2014-01-06 18:45

#11: -

MMMmmmm, was da niet mijne mail  Marnick Plysier :-)

Ik ga de rekening opsturen...

Groetjes Vicky

Overfly

#18

2014-01-06 20:03

Alles voor de toeristen, maar zoals altijd niets voor ons.
Die op het stadhuis zouden liever eens de gelijkheidspricipes bestuderen!

Gast

#19

2014-01-06 20:07

Ik ben mss niet van de nieuwpoort maar 2 weken huisvuil ophalen ... dit is gewoon nie realistisch!!! dan kan er binnen de korste keren weer geklaag komen dat er rattenplagen ontstaan

Gast

#20

2014-01-06 20:15

Schandalig, En dan verschiet men dat de mensen gaan sluikstorten, maar geen probleem dan geven ze gasboetes, en wordt hun kassa nog meer bijgevuld. We zouden beter al onze vuilzakken voor de burgenmeester zijn huis zetten, hij zal dan mss wel beseffen wat het is om 2 weken al de vuilzakken bij te houden, en wat voor stank dat er zal bijkomen

Gast

#21 Re:

2014-01-06 20:21

#20: -

Dit zal gebeuren nu vrijdag 10/01/2014 om 09:15 uur aan het stadhuis.  Iedere getroffen Nieuwpoortenaar wordt vriendelijk uitgenodigd om hieraan deel te nemen.

 

Grtz

 

Koen Smeyers

JO DEBURCHGRAEVE

#22

2014-01-06 20:24

#20: -

AFSPRAAK VRIJDAG 10 JANUARI OM 9U15 AAN HET STADHUIS MET DE PERS

inwoner

#23

2014-01-07 08:59

Maar voor de zandzakken die ze voor hun deur gelegd hebben met de st niklaasstorm was er wel plaats in de reinigingswagen , en dat dan nog voor de bestuurder van de reinigingswagen uit de Vanclichthovenstraat die dan ook nog op de dagen van NIET ophaling zijn vuilnis in zakken niet uit Nieuwpoort in de vuilniswagen werpt.
Van recyclage gesproken


Gast

#24

2014-01-07 10:24

Ieder Nieuwpoortenaar gelijk voor de wet, ook voor de ophaling van huisvuil.
Luc de pompier

Gast

#25 Re:

2014-01-07 15:00

#11: -

Let wel : Deze beslissing is genomen door het schepencollege. De gemeenteraad heeft in dit dossier geen enkele inspraak.

Het werd dan ook enkel door de CDnV raadsleden goedgekeurd.

Door de minderheid  N-VA en SPA, na de nodige kritiek, werd dit steevast tegengestemd !

... uiteraard zonder gevolg of gehoor :-(