Neen tegen een moskee in Ninove!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen tegen een moskee in Ninove!.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-12-10 16:08



Gast

#327

2015-02-08 16:54

Géén moskee-en meer, noch in Nederland noch in Belgie of waar ook in Europa.Het christendom is mooi én moeilijk genoeg. Maar het is de waarheid in elk geval (Jezus Christus dan; de woorden van de Levende God).
We hebben genoeg strijd gestreden hier op godsdienstig gebied, niemand wacht op het conflict van islam met onze maatschappij.

Gast

#328 Re: Re:

2015-05-31 17:09

#239: Marnix - Re:  

De Belgische Grondwet.

Art 19:
De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.

Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Art 9:
1. Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; ... alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als privé zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uitdrukking te brengen in erediensten, in onderricht, in practische toepassing ervan en in het onderhouden van geboden en voorschriften.

2. De vrijheid zijn godsdienst te belijden of overtuiging tot uiting te brengen kan aan geen andere beperkingen worden onderworpen dan die die bij de wet zijn voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de openbare veiligheid, voor de bescherming van de openbare orde, gezondheid of goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.

 

Ik ga akkoord dat je een specifieke plek niet zo goed kan vinden door verkeersproblemen, straatdrukte of dergelijke. Maar die mensen hebben evenveel recht als u en ik om hun geloof te uiten, dus ook om een moskee te bouwen. Natuurlijk moet dit eerst wel goedgekeurd worden door de gemeente en dergelijke, maar zeggen dat ze geen enkele moskee mogen bouwen en dit boycotten is tegen de Rechten van de Mens en tegen de Grondwet.

 

 

Marnix

#329 Re: Re: Re:

2015-06-07 08:28

#328: - Re: Re:  

 Ik krijg mijn antwoord niet doorgestuurd met deze boodschap The maximum length for one word is 90 characters.

Ik probeer in deeltjes.

Ik betwijfel de juistheid van uw woorden niet. Menselijke wetten kunnen veranderd en aangepast worden, Goddelijke wetten niet! Hoe kunnen wij nog langer tolerant zijn tegenover intolerantie!? De islam eigent zich het recht toe te beslissen over het leven van de mens – Koran 5.33. “De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.”

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-06-07 08:35


Marnix

#331 Re: Re: Re:

2015-06-07 08:38

#328: - Re: Re:  

  De leidinggevende Koran commentaar van Ibn Kathir  geeft aan dat oorlog voeren tegen Allah en Zijn Boodschappers onder andere betekent: “weerstand bieden” of “tegenspreken”, dus kritiek geven. Aangezien Etienne Vermeersch, Filip Dewinter, Bard De Wever, Geert Wilders, en de vele anderen “het lef” hebben om op de Islam kritiek te geven, stelt zij zich bloot aan één van de straffen vermeld in koranvers 5.33. De moslims die deze bedreigingen uiten hebben “enkel” tot doel om de Islam te verdedigen tegen aanvallen.

Als een godsdienst die beslissingsmacht krijgt over leven en dood wordt deze uiteindelijk een rechtstaat in de staat; Is dat de bedoeling dat de Sharia hier met “goedkeuring” hier geïmporteerd wordt in naam van “de vrijheid van Godsdienst”? Ik denk aan seksslaven en slavenhandel/markten. Gaan we dat toelaten in de naam van de vrijheid van godsdienst. 

Deel 2

Marnix

#332 Re: Re: Re:

2015-06-07 08:46

#328: - Re: Re:  

 Yousef Al-Qaradhawi, een van de meest bekende en meest populaire islamitische geleerden van onze tijd gaat, de volgende video van het vitale belang van de doodstraf voor afvalligheid en wijst erop dat: "Als ze hadden de doodstraf voor afvalligheid, zou er vandaag de dag geen islam meer zijn. De islam had opgehouden te bestaan met de dood van de profeet. Dus het behoud van de doodstraf heeft geholpen tegen afvalligheid en het verkrijgen van de islam van vandaag. Bron:  www.pi-news.net/2013/02/al-qaradhawi-zur-todesstrafe-bei-apostasie/

Deel 3

Marnix

#333 Re: Re: Re:

2015-06-07 09:04

#328: - Re: Re:  

  Kindhuwelijk… Erfrecht… rechten van de vrouw… hoofddoek, afzonderlijk zwemmen, ritueel slachten, Halal enz… Al zaken die haaks staan op onze beschaving en onze democratie ondermijnen.   Wanneer is de islam als godsdienst erkend en waarom en door wie? 1963 Het Islamitisch Centrum vindt zijn oorsprong in een klein gebouwtje dat, dankzij de steun van de moslim ambassades van Brussel, in een bescheiden Brusselse wijk wordt gehuurd... zie verder:  //www.centreislamique.be/nl/node/159

Hoe kunnen wij nog langer tolerant zijn tegenover intolerantie in het belang van onze democratische samenleving? (Uw punt 2)

Menselijke wetten kunnen veranderd en aangepast worden, Goddelijke wetten niet!

Hij dulde geen vreemden tot meesters in 't land!

Dit, mijn mening in het kort, er is nog veel meer dat door de heren bestuurders moet uitgeklaard worden tot behoud van onze democratie.

Marnix

 

http: heb ik moeten verwijderen bij de linken om te kunnen doorsturen.

Deel 5

Marnix

#334 Re: Re: Re: Re:

2015-06-07 09:14

#329: Marnix - Re: Re: Re:  

  De islam “is” staatsgevaarlijk en dat zeggen zij ook met die woorden, dat ze via de jihad (infiltratie, destabilisering van het bestuur en als het moet geweld) de wereld willen beheersen. Zie wat er wereldwijd aan het gebeuren is. De Paus sprak gisteren bij zijn bezoek aan Sarajevo over een derde wereldoorlog.  (Deut. 5:17) Gij zult niet doden. (Lukas 23, 34) En Jezus zeide: “Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen.” Ze verdeelden zijn kleren onder elkaar, door er om te dobbelen.

Zie wat bezig is in Irak, Libië, Syrië, Egypte, enz. 

Openbare terechtstellingen. Egmont en Horne vond plaats op 5 juni 1568 op de Grote Markt van Brussel

Heksen verbrandingen,  Jeanne Panne  -  Steniging, (link weggelaten)

 

Deel 4

Marnix

#335

2015-06-07 12:58

Hier nog een berichtje, een video, die het bovenstaande bevestigd

VIDEO: Christelijke asielzoekers in Nederland worden bedreigd en aangevallen door moslims  10.05.2015 https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Nk1PTZBqTBU

Uit een onderzoek door de hulporganisatie voor christelijke asielzoekers “Gave” blijkt dat in 75% van alle Nederlandse asielzoekerscentra christenen gediscrimineerd worden. In 67% van de centra worden ze geconfronteerd met doodsbedreigingen en in 33% van de centra zijn zij het slachtoffer van lichamelijk geweld.

Marnix

#336 Moskee Ninove

2015-06-19 06:27

"De vergunning van de moskee is binnen dankzij het stadsbestuur." kon ik zopas lezen. Helaas, daar gaan ze nog spijt van hebben. 


Vrijdag: 19.06.2015

Marnix

#337 Moskee Ninove

2015-06-21 15:26

Zomer 2015

Als het in Parijs regent dan druppelt het in Brussel.

Video: Rebellerende moslims in het centrum van Parijs  16.06.2015

https://www.youtube.com/watch?v=FRb7ySMd2Hs

Marnix

#338 Moskee Ninove

2015-08-21 06:15

Met de immigratie begint de islam een proces waarin hij zich steeds meer van het gastland begint te onderscheiden: wij moeten anders zijn, want wij moeten moslims zijn. In onze religie betekent dat, dat wij speciale gebedsruimtes moeten hebben met rustdag op vrijdag (i.p.v. zondag), speciaal voedsel (halal) en dat wij ons daardoor onderscheiden van de autochtone bewolking mede door onze kleding. Dat wil zeggen dat met de migratie het geheel politiek wordt en met deze politiek en de gewelddadige jihad wordt de islam succesvol.
Er zijn nieuwe bedreigingen opgedoken van de terroristische beweging Islamitische Staat (IS) tegen België. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. "Dit is geen bedreiging of wat dom gepraat. Dit is een oorlogsverklaring en de plannen zijn al gesmeed", zo begint de boodschap die is ingesproken door een Antwerpse Syrië-strijder. Dat schrijft de krant Het Laatste Nieuws van 20.08.2015 “IS In België gaat alles de lucht in.”


Gast

#339

2015-10-16 09:09

Moskee past zeker niet in onze samenleving de "echte Belg" wenst dat niet.
vrede

#340 IEDEREEN is gelijk!

2015-12-11 14:03

wat een verzuring hier. mensen zijn TEGEN  mensen komaan? doe allemaal even normaal we komen allemaal van dezelfde planeet, een land is maar een land. ik weet echt niet hoe jullie denken of welke shit jullie jullie hoofd volproppen. iedereen pleit voor vrede maar als jullie op alles negatief zijn verwacht dan niet dat er snel vrede zal zijn op deze aarde! ik respecteer ieder zijn mening maar denk toch 2 keer na.


Gast

#341

2015-12-11 15:00

ik vindt dit niet nodig voel me dan onvijlig

Gast

#342

2015-12-11 19:05

zijn ze nu helemaal gek het is nog niet erg genoeg zeker

Gast

#343 Re: IEDEREEN is gelijk!

2015-12-11 19:11


Gast

#344

2015-12-11 19:46

Groot gelijk
Marnix

#345 Re:

2015-12-13 18:19

#344: - 340 -341 - 342 -

343  

 

Het stellen dat we tegen mensen zijn is totaal onwaar en uit onwetendheid. Integendeel, juist omdat we daaraan zoveel waarde hechten om vredig met elkaar om te gaan en de dreigende gevaren van de islamisering van onze samenleving onder ogen willen zien.
Denk aan: - de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen
- kind huwelijken van meisjes met oudere mannen
- discriminatie op basis van uw geslacht, afkomst, handicap, geloof, seksuele voorkeur.
- Denk aan straffen zoals onthoofding, steniging, kruisiging, ophanging, levend verbranden, executies, amputatie van ledematen…
- enz.

Weet dat de meeste moslims NIET tot de islam toegetreden zijn uit vrije keuze maar er ongewild door de beslissing van hun vader, opgelegd door de islam. Op afvalligheid staat de dreiging met de dood.
Video: Yusuf al-Qaradawi: Killing Of Apostates Is Essential For Islam To Survive Yusuf al-Qaradawi: doden van afvalligen is essentieel voor de islam om te overleven https://www.youtube.com/watch?v=huMu8ihDlVA


Honderdduizenden zogezegde “vluchtelingen” die hun heil zoeken in Europa zijn heden op weg. Ze laten vrouw en kinderen achter. Dit in gedachten, dan kan het toch niet zo gevaarlijk zijn in hun land? Waar is “hun” verantwoordelijkheid om vrouw en kind onbeschermd achter te laten?


Ik denk dat we de “intolerantie” in de islam niet kunnen tolereren. Daarom ons verzet tegen de bouw van moskeeën voor het behoud van onze waarden en eigenheid voor de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen omdat ze in "vrede" zouden kunnen verderleven.

Persoonlijk heb ik geen probleem om mij te verantwoorden en wil ik met jullie hier dieper op ingaan, wat wenselijk zou zijn.

Denk toch eens na voor je iets zegt.

Marnix

#346 Moskee

2016-12-16 11:52

Video: Undercover in Deense Moskee 16.12.2016 https://www.youtube.com/watch?v=niUE9wB90DE

Marnix

#347 Turkije confisqueert 50 kerken, kloosters en begraafplaatsen 27.06.2017

2017-06-27 16:45

Marnix

#348 Francken trekt verblijfsrecht imam grote moskee van Brussel in.

2017-10-03 11:26

Marnix

#349 Frankrijk gaat moskeeën met haatpredikers sluiten

2017-10-05 04:40

Marnix

#350 Denemarken

2017-10-05 07:48

Deense premier: moslim getto’s maken ons land straks onregeerbaar  4.10.2017

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/6879