Charter Emotionele Ontwikkeling - SEN-SEO

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Charter Emotionele Ontwikkeling - SEN-SEO.


Gast

#1

2013-12-06 09:51

Seo-r werkt!

Gast

#2

2013-12-06 09:54

goe bezig!!

Gast

#3

2013-12-07 06:45

Uit eigen ervaring heb ik geleerd dat rekening houden met de emotionele ontwikkeling belangrijk en bepalend is in de omgang met mijn zoon, 34j. en een ernstige verstandelike handicap met gedragsproblemen door het bijkomende autisme en de lage sociale emotionele ontwikeling.

Gast

#4

2013-12-07 13:58

het werd hoogtijd dat onze'welvaartsmaatschappij' alle mensen op een evenwaardige manier behandeld worden. aangezien 'zogezegd' gewone mensen soms in de knoei komen met zichzelf is het meer dan logisch dat ook mensen met een verstandelijke beperking het soms moeilijk hebben met zichzelf en met hun omgeving! proficiat! groeten annette swimberghe
grublar

#5

2013-12-07 14:02

het werd hoogtijd dat onze 'welvaartmaatschappij 'alle' mensen op een gelijkwaardige manier behandeld.aangezien 'zogezegd' normale mensen soms in de knoei geraken met zichzel, is het meer dan logisch dat ook mensen met een verstandelijke beperking soms in de knoei komen met zichzelf en met hun omgeving! proficiat! annette swimberghe
Leen VDP

#6

2013-12-09 08:46

Weet er toevallig soms iemand of er iets in het Frans bestaat rond emotionele ontwikkeling? ik zou het graag ook hier in Frankrijk gebruiken!!

Gast

#7

2013-12-09 09:01

Een bijzonder duidelijk en inspirerend charter. Vanuit Blijdorp doen we alvast mee aan een ruime verspreiding onder onze medewerkers en naar ons extern netwerk.

Gast

#8

2013-12-11 11:56

Prioriteit aan geven aub
Filip Morisse

#9 Re:

2013-12-12 06:38

#6: Leen VDP -  

 Beste Leen,

bij mijn weten is er nog geen Franse versie.  Er is echter een Europese groep ontstaan voor verspreiding SEO-R.  Daarvoor moeten we eerst Nederlandstalige versie valideren om vervolgens te laten vertalen in de verschillende talen.  In deze groep zitten nog geen Franstalige collega's.  als je ons in contact kunt brengen met geïnteresseerde Franstalige collega's om in deze groep te stappen, graag.

groet

Filip Morisse


Gast

#10

2013-12-12 08:52

Socio-emotionele ontwikkeling is een ankerondesteuning voor onze bijzondere kinderen.
Een fundament om verder te gaan. Psycho-educatie is dus geen luxe.

Gast

#11

2013-12-24 09:09

Mijn beste Kerst en neiuwjaarswensen : teken zoveel mogelijk deze petitie ! ! !

Gast

#12 1000ste ondertekenaar Charter SEN-SEO

2013-12-26 10:49

krijgt prijs, maar nog niet duidelijk welke

Filip Morisse

Gast

#13

2013-12-26 17:08

Het effectief omgaan met de eindtermen en/of ontwikkelingsdoelen sociale/communicatieve vaardigheden zou al heel wat zijn. Zie ook facebookpag 'stop discriminatie op basis van IQ'

Gast

#14

2013-12-28 18:52

De sociaal emotionele component is uitgangspositie nr 1 in onze schoolwerking. Iedere klassenraad, oudercontact, rapport, wordt vertrokken vanuit deze component.
Georges Otte

#15 emotionele ontwikkeling

2013-12-30 12:38

Emotie en cognitie zijn niet te scheiden. Beiden zijn ze een essentieel onderdeel van de benadering van mensen met VB. Alles is gesteund op respect, respect, respect. Respect voor de mens met VB, respect voor zijn welzijn en dat van zijn familie en vooral vanuit basale solidariteit, respect voor het leven zelf. Ieder steentje op dat fundament is het begin van een menselijke maatschappij waar niet enkel economie en materieel gewin domineren maar essentiele menselijke waarden terug de noodzakelijke prioriteit krijgen. Dr. Georges Otte

Gast

#16

2014-01-04 16:02

Het belang van emotionele ontwikkeling is te lang op de achtergrond gebleven in het begeleiden van mensen met een verstandelijke beperking. Het zou goed zijn als hier veel meer aandacht naartoe gaat en begeleiders hier meer houvast in krijgen dankzij ondersteuning en onderzoeken van buitenaf.

Gast

#17

2014-01-08 15:14

Emotionele ondersteuning is zeer belangrijk en preventief ten behoeve van een kwalitatieve gezondheidszorg!

Gast

#18

2015-05-21 09:06

Fijn dat jullie meer aandacht vragen voor de emotionele ontwikkeling van personen met een verstandelijke beperking.
Zoals het hoort, wordt ook op mijn werkplek veel aandacht besteed aan dit item. Toch merken we nog vaak dat "emotioneel welbevinden" bij onze doelgroep een broos gegeven blijft, ondermeer omdat veel factoren van "buitenaf" dit emotionele welbevinden dreigen te ondermijnen. Daarom is het goed om te beseffen dat de kwaliteit van leven bij onze mensen niet enkel een streven moet zijn bij "professionelen", maar van de ganse maatschappij. Tof dat jullie het initiatief nemen om, via deze petitie, te proberen dit thema een breder maatschappelijk draagvlak te geven.

Gast

#19

2015-09-26 14:04

ik werk bij personen met verstandelijke beperking en ik weet hoe belangrijk het is om rekening te houden met de emotionele ontwikkeling.