Oisterwijk zegt nee sluiting overweg en plaatsing scherm


Gast

#1

2013-11-18 16:34

Ik denk dat de straat waar ik woon, t Schop, een stuk onveiliger en veel drukker wordt.Dat hebben we de afgelopen maanden ook gezien , met de afsluiting van de moergestelseweg.
je kon oa je auto bijna niet parkeren door de drukte

Gast

#2

2013-11-18 19:43

Als die geluidswal er komt worden bewoners van de hoogstraat gillend gek van het treingeluid!
Dit mag echt niet. Hebben nu al genoeg herrie ervan!!

Gast

#3 Re:

2013-11-18 20:00

#1: -

Ja, helemaal mee eens. Mocht je verder mee willen denken, doen dan ff een pb

Zou je je mening ook op facebook willen zetten? Dank!!


Gast

#4 Re:

2013-11-18 20:03

#1: -

Het probleem verschuift inderdaad alleen maar. Wil jje je mening ook op facebook zetten? Dank!


Gast

#5

2013-11-18 20:34

Heeeel goed!! overweg afsluiten is echt niet van deze tijd .. fietsers, mensen te voet Zoewie zo veel te ver omlopen /fietsen bij dagelijks gebruik ,maar ook auto's veel te ver omrijden als er een calamiteit voor doet. onverandwoord!

Gast

#6 Re:

2013-11-18 21:03

#5: -

Precies! Graag delen op facebook!


Gast

#7

2013-11-18 21:44

Het lijkt er haast op dat men naarstig op zoek is naar een reden deze overweg te sluiten. De verkeersveiligheid is een drogreden! Handjeklap met Prorail? Met de Gemeenteraadsverkiezingen in het vooruitzicht ga ik eens kritisch kijken welke partijen zich voor het karretje laten spannen, en wie oor heeft voor de inwoners van Oisterwijk, de kiezer!

Gast

#8

2013-11-18 21:48

is er een onderzoek gedaan naar de afsluiting van de overweg??

Gast

#9

2013-11-18 22:09

Meer verkeersproblemen, en daarnaast voor zowel voetgangers, fietsers, alsook automobilisten beperkingen en hindernissen in hun bewegingsvrijheid. Alles via overwegen bij het station die toch al langer dan noodzakelijk dicht zijn, geeft extra files, luchtverontreiniging en verkeersoverlast op andere plekken, waar dit ook niet gewenst is.

Gast

#10

2013-11-18 22:18

Ik snap niet waarom er steeds wegen worden afgesloten. De problemen worden zo alleen verschoven naar andere plaatsen. Als er meer mogelijkheden zijn om ergens te komen, dan zijn er minder problemen, omdat het verkeer dan verspreid wordt.

Gast

#11

2013-11-18 22:33

Niet luisteren naar de burger, het schijnt schering en inslag te worden in Nederland, bij de gemeenteraadsverkiezing a.s. kan men dat laten merken



Bibi

#12

2013-11-19 06:45

Er zouden al een hoop problemen opgelost worden als de wegen van het kruispunt in lijn komen te liggen. De auto's die vanaf 't Schop of de Almystraat komen kruisen de fietsers die op het fietspad parallel aan het spoor rijden. Rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaande automobilisten. Helaas delft de fietser het onderspit.
nolleke

#13

2013-11-19 08:44

Jammer dat de petitie twee totaal verschillende onderwerpen bevat. zo kun je geen petitie aanbieden of tekenen. Verder wordt het tijd dat de gemeente Oisterwijk een echte verkeersdeskundige aantrekt Het is nu zo dat de gemeente Oisterwijk steeds onveiliger wordt met namen voor de fietsers.

Gast

#14

2013-11-19 09:07

Ik denk dat we ook niet blij moeten zijn met een geluidsscherm dwars door het dorp! Zie het voorbeeld aan het einde van de Tilburgseweg, afschuwelijk en dan de overlast aan de andere kant van het scherm! Moeten we niet willen!

Gast

#15

2013-11-19 09:58

beste Nolleke,

helaas is het ene onderwerp niet los te zien van het andere:
Letterlijk citaat uit een verslag intervieuw PGB:
'Het verkeersbeleid van de Gemeente Oisterwijk is aanleiding voor de afsluiting overgang. Het afsluiten komt de verkeersveiligheid en de verkeerssituatie ten goede. De ontwikkeling van KVL pofiteert van de afsluiting i.v.m. de gekozen oplossing voor het spoorweglawaai op de woningen KVL in de eerste fase'.

( Noot auteur:en met dit laatste bedoeld men dus plaatsing geluidsscherm ten behoeve van nieuwe KVL-bewoners. Door dit scherm wordt verkeerssituatie Gasthuisstraat onoverzichtelijker)

Gast

#16 Re:

2013-11-19 14:15

#1: -

Indien je aan kan tonen dat het waarschijnlijk is dat verkeersdrukte hierdoor in te toekomst aanzienlijk toeneemt, dan is dit voldoende bezwaar om in beroep te gaan tegen de gemeente.

 

Vriendelijke groet,

 


Gast

#17

2013-11-19 16:11

Echte Oisterwijkers moeten weer wijken voor import.

Gast

#18

2013-11-21 05:17

Ik vind het belachelijk. Woon op de Hoogstraat en moet om fietsen om bij richting de gasthuisstraat ( en omgeving) te kunnen kunnen komen!

Gast

#19

2013-11-21 08:31

Dit is en slecht plan in te sluiten! Zeker voor voetgangers en fietsers en denk aan mensen met beperking! zo veel veiliger als je door die straatjes kan fietsen lopen en zelf voor auto is t beter als open blijft. Voorde garage bezoekers of om de de school winkels of de kerk te.komen! Laat open!!!!!!!!

Gast

#20

2013-11-22 07:54

NEE
Carlo van Esch, Raadslid PGB

#21 Re:

2013-11-22 14:44

#15: -

Als politieke partij PGB komen wij graag in gesprek met jullie over de afsluiting van de spoorwegovergang bij de Hoogstraat/Gasthuisstraat en natuurlijk ook over het geluidsscherm. Wij horen graag hoe jullie er tegenaan kijken. Dat maakt het voor ons als volksvertgenwoordigers mogelijk om uiteindelijk een weloverwogen besluit te nemen.

Tijdens de raadsvergadering over KVL hebben wij als partij (evenals alle andere partijen) aangegeven dat sluiting van de spoorwegovergang op dit moment niet aan de orde is. Er ligt een unaniem besluit van de raad dat de gemeente eerst in gesprek gaat met alle betrokkenen. Wij gaan ervan uit dat dit traject nu loopt. Zo niet, dan horen wij dat graag.

groeten, Carlo van Esch (raadslid PGB)

zotje

#22 overweg

2013-11-22 18:47

Bij de heukelom is een geluidswal geplaatst en ik woon al vanaf 1985 daar in de buurt en had nooit geen last van de overweg.en nu hoor ik de treinen heel goed rijden.ik hoop voor jullie dat ze daar geen geluidswal plaatse ivm geluidsoverlast


Gast

#23 Re: Re:

2013-11-23 09:48

#21: Carlo van Esch, Raadslid PGB - Re:

wanneer komt die ontmoeting met de buurtbewoners..wij wachten en wachten..graag voor 12 december


Gast

#24 Re: overweg

2013-11-23 09:50

#22: zotje - overweg

dit zegt al genoeg!!! EN BIJ ONS ZIT ER MAAR 5 METER TUSSEN..DIT KAN ECHT NIET..MENSEN WORDEN GEK IN DE HOOGSTRAAT!!


Gast

#25 Re: Re: overweg

2013-11-23 11:51

#24: - Re: overweg

Heb nu al medelijden met jullie.tis super balen als dit gaat gebeuren en suk6 met het tegen houden van heel dit gebeuren