STOP project Buytenland nu!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP project Buytenland nu!.


Gast

#1401

2013-12-08 07:18

Zonde dat deze vruchtbare polder moet verdwijnen. Eten uit je eigen stad dat moet blijven bestaan.
rita

#1402

2013-12-08 13:21

Goed initiatief. Kost handenvol geld en zoals het nu is heeft het economische waarde i.p.v. geldverslindende onzin.

Gast

#1403

2013-12-08 14:47

Ze zijn daar de winter 44-45 vergeten,meer dan schandalig om boeren op te ruimen.

Gast

#1404

2013-12-08 21:22

ONTpolderen is oorlog!

Gast

#1405

2013-12-09 08:48

Op het eiland IJsselmonde is nauwelijks nog agrarisch cultuurlandschap over . Wees daar zuinig op het is een prachtig open gebied. met wellicht enkele kleine aanpassingen wordt het gebied nog toegankelijker voor fiets en wandelaar, indien men dat al zou wensen.
Bij behoud van de huidige bestemming zijn de kosten maar een fractie tov de een gewijzigde bestemming. Onderhoud staat nu wellicht nog op geen enkele begroting, we kijken "slechts"naar de investeringskosten.
We zadelen onze (klein)kinderen op met het gemis aan een geweldig mooie polder en belasten ze ook nog eens met de kosten.

Gast

#1406

2013-12-09 19:37

Dit is een prima actie. Elke ha die onder water gezet wordt is een vergroting van het voedseltekort in de wereld. En recreatie gebieden hebben we al op te veel plaatsen in Nederland. In de Haarlemmermeer hebben we ook al zoveel land vol geplant met kleine boompje op vruchtbare kleigrond waar nooid iemand komt kijken.


Gast

#1407

2013-12-09 21:40

Deze polder heeft het mooiste natuurschoon dat je kunt bedenken

Gast

#1408

2013-12-10 09:11

eeuwig zonde

Gast

#1409

2013-12-10 09:31

Hier hebben we het ook gewonnen en komt er geen Wieringerrandmeer. De gedeputeerde gaat drie jaar achter slot en grendel!!!

Gast

#1410

2013-12-10 11:35

Laten wij blíj zijn met wat we nog hebben aan boerenland. Kinderen van nu-met name stadskinderen-weten nauwelijks meer waar hun eten vandaan komt! En hoeveel moeite en arbeid geleverd moet worden alvorens het in de winkel ligt! Dichtbij de bevolking geproduceerd voedsel is beter voor het milieu EN VOOR HET VOEDSEL, DUS DE CONSUMENT dan enorm lange vervoertijden! Succes met het behoud van de boerenpolder! Gezegende Kerstdagen en alle goeds in het nieuwe jaar en daarna.

Gast

#1411

2013-12-10 11:44

Laten we blíj zijn met wat we nog hebben aan boerenland. Kinderen van nu-met name stadskinderen- weten nauwelijks meer waar hun voedsel vandaan komt. En hoeveel werk en moeite het kost voordat het in de winkel ligt. Dichtbij de mensen verbouwd voedsel is beter voor het milieu, het voedsel zèlf en dus de mens, dan enorm lange vervoertijden. Laten we excursies en aanschouwelijk onderwijs (op alle lagere scholen)geven om meer respect voor ons dagelijks brood, enz. te kweken. Succes met het behoud van het boerenland! Gezegende Kerstdagen toegewenst en alle goeds in het nieuwe jaar en daarna.

Gast

#1412 behoud Buytenland - landbouwpolders te Rhoon

2013-12-10 11:46

Laten we blíj zijn met wat we nog hebben aan boerenland. Kinderen van nu-met name stadskinderen- weten nauwelijks meer waar hun voedsel vandaan komt. En hoeveel werk en moeite het kost voordat het in de winkel ligt. Dichtbij de mensen verbouwd voedsel is beter voor het milieu, het voedsel zèlf en dus de mens, dan enorm lange vervoertijden. Laten we excursies en aanschouwelijk onderwijs (op alle lagere scholen)geven om meer respect voor ons dagelijks brood, enz. te kweken. Succes met het behoud van het boerenland! Gezegende Kerstdagen toegewenst en alle goeds in het nieuwe jaar en daarna.

Gast

#1413

2013-12-10 12:23

Het wordt tijd dat de mening van rechts ook eens openbaar gemaakt wordt,i.p.v.die van de groene (rooie) jongens die alleen maar onze economie afbreken.

Gast

#1414

2013-12-10 12:50

We staan wereldwijd voor een opgave om straks 9 miljard mensen te voeden.
Nederland is groot geworden en nog steeds heel groot door haar wereldwijde bijdrage op agrarisch gebied. Het is te gek voor woorden dat de beste landbouwgronden ter wereld opgeofferd dreigen te worden voor de aanleg van kunstmatige "natuur" Dit is aan normaal denkende mensen niet uit te leggen.
Of je moet als land stinkende rijk zijn of knettergek om zo iets te doen. En wat 12 jaar geleden bedacht is is waard om te heroverwegen omdat de wereld snel verandert. De overheid spreekt nu ook over een participatiemaatschappij. Daarin luister je eerst naar de direct betrokken, de bewoners van het gebied. Ik hoop van ganser harte dat het gezonde verstand zegeviert. Ik ken het gebied toen is daar drie jaar geleden doorreed op weg naar de golfbaan. Ik hou van de Hollandse polders. Ik ben trots op onze Hollanse polders. Ik heb het voorrecht zelf in een mooie polder te wonen.
Hoe was die spreuk ook al weer die ik toen las? ...wie de de polder verandert in natuur, verloochent zijn afkomst en cultuur.....
Gebruik die slogan maar weer want zo is het.!
Succes met jullie actie

Gast

#1415

2013-12-10 13:38

Onvoorstelbaar dat zulke kansloze dagdromers maar door kunnen gaan met onze belastingcenten uit te geven aan projecten waar onze voorouders zich zullen omdraaien in hun graf!
Ik ben niet tegen natuur, maar daar is voldoende natte veenweide voor. Dus blijf af van onze goede landbouwgronden. Verschrikkelijk vindt ik het dat je als grondeigenaar niets meer te vertellen hebt. Wij hebben het met de HSL mee mogen maken.
Het is een grote flop geworden en waar zijn nu die zogenaamde deskundigen en die toendertijdse verantwoordelijke politici? Hou vol en heel veel cucces tegen deze zelfbenoemde dromers.

Gast

#1416

2013-12-10 14:51

Gezien de groei van de wereldbevolking, is het nog steeds te zot voor woorden dat we s'werelds efficiëntste grond weg geven voor dit soort grappen. Cultuur is in Nederland, natuur is buiten nederland....

Gast

#1417

2013-12-10 16:16

DE POLDERS MOETEN BLIJVEN !!

Gast

#1418

2013-12-10 16:58

elke ha landbouw voor natuur weg in nederland, 10 ha regenwoud kappen. gegeten zal er moeten worden. landbouw is natuur. gaan we over 10 jaar het markermeer inpolderen?

Gast

#1419

2013-12-11 09:39

stop met gelverspilling en voedt de wereld met landbouwgrond

Gast

#1420

2013-12-11 10:58

ik deel jullie standpunten

Gast

#1421

2013-12-11 13:06

Goede zaak, de overheid is er voor de burgers en moet dan ook luisteren naar de wensen van de burgers; dus behoud deze mooie polder voor de mensen de er wonen, werken en recreeren. En overheid stop met het verspillen van gemeenschapsgelden.

Gast

#1422

2013-12-11 17:56

mooie polder, heb er een paar jaar stro geperst.
dat was een mooie tijd en dat gun ik ook de toekomstige boeren. dat is waarom ik getekend heb!!!
jos rodenburg

Gast

#1423 Re:

2013-12-11 17:58

#1418: -

zal wel een domper worden als ze teveel grond onder water zetten dat de markerwaard droog gezet moet worden.

kan niet wachten.


Gast

#1424

2013-12-11 20:18

Het is te gek voor woorden dat goede landbouwgrond
gedevalueerd wordt tot kunstmatige natuur, waarvan de aanleg en het onderhoud klauwen met geld kosten.
Terwijl landbouwgrond de staat geld oplevert via
de inkomstenbelasting van de boeren.
Polders zijn vroeger droog gelegd en met veel mankracht geschikt gemaakt voor de productie van
landbouwgewassen. Polders zijn in de wereld uniek
en eigenlijk traditioneel alleen in Nederland te vinden. Al onze polders zouden als wereld erfgoed
aangemerkt moeten worden, zodat ze beschermd zijn voor idiote ideeën, zoals het weer onderwater zetten en het onttrekken van de oorspronkelijke landbouwfunctie.
W. Leneman Mariënvelde

Gast

#1425

2013-12-11 20:30

Wij Burgens van Rhoon vinden het belangrijk
dat de polders blijven in Rhoon er is al meer
dan genoeg gebouwd in Rhoon en Barendrecht
ten koste van de natuur en dieren!