stop de cito

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie stop de cito.


Gast

#1

2013-09-30 10:51

Het is belachelijk dat jongen kinderen vanaf groep 3, dus leeftijd van 5, 6,en of net 7 al met stress te maken krijgen, en als ze op de dag van de toets niet goed kunnen presteren wat voor onzekerheden en faalangsten dat mee zich meebrengt. Deze toetsen bewijzen helemaal niks behalve dat ze geïndoctrineerd worden met wat de regering zegt wat en kind moet weten. Ieder is anders en ieder heeft hun eigen talenten en dat komt niet uit on zo'n toets!!

Gast

#2

2014-02-07 19:19

Cito veroorzaakt faalangst en manier van toetsen hangt van de school/ leerkracht af. 'Standaard' is het dus niet, maar erg subjectief en afhankelijk van de omstandigheden. Vaak wordt de test afgenomen door iemand anders dan eigen leerkracht (IB'er, of soms zelfs een extern iemand)- geen vertrouwde omgeving dus voor een verlegen kind. En vooral: het blijven momentopnames. Afschaffen, en snel! Het Nederlandse schoolsysteem is aan verandering toe!

Gast

#3

2015-02-09 10:43

Laat kinderen kinderen zijn. En geef ze de ruimte om zich te ontplooien. Weg met de druk die deze rot regering onze kinderen wil opleggen

Gast

#4

2016-04-26 07:37

Schooladvies van mijn kinderen moet niet afhankelijk zijn van toetsen van een commercieel bedrijf. Cito eindtoets heeft mijn middelste kind zich zo'n zorgen om gemaakt, hij heeft advies van de juf gekregen VWO, nu is hij bang om te falen met de eindtoets.
Ik ben sowieso voor een puntenvrij leersysteem in Nederland en voor een adaptieve toets, meer op het kind gericht. Zowel aan de onder als aan de bovenkant zou dit veel problemen oplossen en zeker bij de ouders die toch hun kinderen blijven vergelijken op punten! Maak het zowel mee aan de boven als aan de onderkant, als aan het gemiddelde! Ik ben de Cito zat.