Verkeersontsluitingen Charloisse Lagedijk

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verkeersontsluitingen Charloisse Lagedijk.


Gast

#1

2013-08-23 17:30

Schrijf een reactie..De Heulweg moet in zijn geheel open blijven,we zouden net als bij het schaatsen een stukje kunnen klunen met de kano, het is toch te zot om voor die enkele kano een tunnel onder water te zetten,en we waren zo blij met die tunnel toen,er wordt gegeven met nemende hand,en het verkeer op de dijk wordt ook steeds zwaarder zodat we liggen te schudden s'morgens vroeg bovendien zakken we steeds verder richting de watergang achter ons huis,en kunnen we de parallelweg veel beter sluiten in de spitsuren,wij willen rust op onze mooie dijk.

Gast

#2

2013-08-24 06:31

Geen belasting Charloisse lagedijk

Gast

#3

2013-08-24 15:43

als benzine station Argos van de dijk weg is is er al een groot probleem opgelost het is absoluut niet meet van deze tijd dat er volle tank wagens door een woonwijk heen rijden en bovendien wordt het een stuk rustiger omdat er geen tankverkeer meer over de dijk rijdt

Gast

#4

2013-08-25 10:13

Gemeenten (Barendrecht en Rotterdam) houden onvoldoende rekening met de bewonersbelangen, drijven gewoon de eigen zin ondemocratisch door.

Gast

#5

2013-08-25 15:45

Overlast moet zoveel mogelijk worden uitgesloten. Goede actie deze petitie!

Gast

#6

2013-08-25 17:30

Dan ook geen verkeer meer van de charloisselage dijk en barendrecht over de ellemare
Dr Dre

#7 gast

2013-08-25 21:21

Argos verplaatsen naar de Barendrecht zijde of geheel weg laten vallen. binnen een omtrek van een kilometer zitten er al vijf pompstations, Baris Charloisse lagedijk , Shell op de Slinge , Vogelaar in Portland, Texaco Vaanweg, Argos Vaanweg,....hoeveel heb je er nodig?? Dijk alleen open voor bestemmingsverkeer! Wil ik nog even vermelden dat bewoners op het slinge gedeelte per jaar ook nog gratis voor enkele duizenden euro,s schaden krijgen zonder een euro te zien,...stoppen doen we niet meer daar we dan no-claim kwijt raken. en dan ook nog de vele ruzies waar we mogen van genieten omdat men elkaar geen voorang wilt verlenen, of erger,.. gewoon recht tegen over elkaar gaat staan en met elkaar op de vuist gaan,... ja, dat zijn bijna dagelijkse dingen geworden,....daarom ,...dicht die dijk!! er is geen enkel goed argument om deze open te laten.

Gast

#8

2013-08-26 13:33

met het tegelijk afsluiten van de Vrijenburgerweg
en de Heultunnel zal er veel extra sluipverkeer over de dijk komen zodat je moeilijk kunt oversteken en fietsen, dit kan gewoon niet!! de tankwagens van Argos zijn een te zware belasting van de dijk
Belangenorganisatie Charloisse lagedijk

#9

2013-08-27 19:02

Open houden Heulwegviaduct is een onzinnig idee. We willen nu juist de Charloisse Lagedijk zo autoluw mogelijk maken, liefst alleen bestemmingsverkeer. Met het open houden creëer je nu juist weer sluipverkeer van en naar Portland.

Gast

#10

2013-08-27 20:10

Als ik het goed begrijp gaat het er niet om de heulweg tunnel geheel open te gooien maar slechts een rijbaan te houden. Zodat de tankwagen niet de dijk over hoeft? En bewoners en bedrijven bereikbaar blijven? Hoe moet het nou als het viaduct ook gesloten is?

Gast

#11

2013-08-27 21:00

ik hoop dat het helpt
Gast

#12

2013-08-28 06:34

Mooi initiatief waarbij alle belangen van bewoners en ondernemers terugkomt. Chapeau!

Gast

#13 Re:

2013-08-28 06:41

#10: -

Ten eerste is dit technisch niet mogelijk. Ten tweede gaat men echt niet alleen voor een tankwagen van Argos 1 viaduct open houden. Eventueel verkeer kan gewoon over de paralelweg naast de Zuiderparkweg. Deze gaat gelijktijdig open met de afsluiting van de Heulweg.

Gast

#14

2013-08-28 08:39

technisch mogelijk zonder dat het tegendeel bewezen zal worden. Niet alleen voor een tankauto maar ook bereikbaarheid voor ondernemers en bewoners. Daarnaast geen ellende aan de niet onderheide huizen en dijk.

Gast

#15 Re:

2013-08-28 10:31

#14: Gast -

Ondernemers en bewoners zijn toch gewoon bereikbaar via de Langehorst of Parralelweg? Met het open houden van de Heulweg creeer je juist sluipverkeer vanuit Rhoon Portland. Beter zou Barendrecht het viaduct onder de A29 open kunnen gooien zolang het Vrijenburgviaduct is afgesloten. Zo komt niet alle verkeer op de Zuiderparweg uit.

Gast

#16 Re: Re: Gast

2013-08-28 10:38

#15: - Re:  

Sluipverkeer is geen sprake van. Het gaat over bestemmingsverkeer en schade aan huizen (niet onderheid),  dijk belasting en bereikbaarheid bewoners, ondernemers, klanten en toeleveranciers.


Gast

#17

2013-08-28 11:21

Natuurlijk zal er sprake zijn van sluipverkeer als je de Heulweg open zou houden, dat is er nu al, en zal alleen maar toenemen met de afsluiting van het Vrijenburgviaduct.
Gast

#18 Gast

2013-08-28 12:10

Sluipverkeer neemt niet toe als vidauct wordt afgesloten. verkeer gaat echt niet omrijden.

Gast

#19

2013-08-28 16:06

Mensen zijn bereid om te rijden als dat voor hen betekend dat ze niet in de file hoeven te staan
gast

#20

2013-08-28 16:18

File er is toch geen file volgens zeggen als de zuiderparkwegtunnel gereed is.
Dat zeggen de ambtenaren.

Gast

#21

2013-08-28 16:28

Al het verkeer uit barendrecht over een weg met rotondes waarbij we ook nog de mensen hebben die van metro slinge gebruik maken? Vrees het ergste

Gast

#22

2013-08-28 16:33

Ambtenaren moet je nooit geloven

Gast

#23

2013-08-28 16:40

Het is te hopen dat er geen noodsituatie uitbreekt want als ik dit lees zitten we dan als ratten in de val

Gast

#24

2013-08-28 17:11

Is het misschien een idee om ook via de andere kant vd dijk via de zuiderparkweg een ontsluiting te maken zodat er ook verkeer afgewikkeld kan worden via de krabbedijkstraat of groene kruis weg is deze optie al eens overwogen?
veiligheid op nr.1!!!

#25 ONVEILIG

2013-08-28 21:13

Elke ochtend als ik mijn dochter naar school breng ben ik als de dood dat we niet omver gereden worden door de automobilisten.Het is al erg smal op onze dijk ze houden totaal geen rekening met fietsers en voetgangers.Het is elke ochtend weer dezelfde RACEBAAN waar ik overheen moet.Ik ben het zat!Mijn dochter durf ik al helemaal niet alleen op haar fietsje naast mij te laten rijden dat zou niet goed aflopen.Ben al 1 keer met zijspiegel van auto geraakt en die reed brutaal door!Dan heb ik bijna elke dag voor mijn huis scheldpartijen van auto s die elkaar voorrang moeten verlenen,maar dit niet kunnen of doen omdat er ook veel geparkeerde auto s op de dijk staan.Al met al dus een hoop ellende.Vroeger kon je hier veilig fietsen of lopen tegenwoordig moet je blij zijn als je heelhuids thuis komt.Hoop dat de gemeente eens wakker word want ze rijden soms 80/100 km p/uur hier.Dat zijn natuurlijk niet de bewoners die dat doen maar de andere weggebruikers.