Motie van Wantrouwen College B&W Emmen namens de burgers


Gast

#1

2013-08-16 16:27

Wij hebben inmiddels reactie van Thalia gehad op onze klachtenbrief. Conclusie wij zien het verkeerd en zij doen het goed. Hoe kan het dan dat moeder de laatste weken maar 1 keer hulp heeft mogen krijgen. Zoals ze zelf aangeeft. Ze trekken automatisch het geld van mijn rekening maar ik krijg niet automatisch hulp.
wyke47

#2

2013-08-16 16:48

Heb een groot gevecht moeten aangaan voor hulp voor mijn ( inmiddels overleden tante).
Een mevrouw kwam een keukentafelgesprek voeren zonder ook maar één stukje gevoel in zo'n gesprek.
Het was gewoon koehandel. Mijn tante heeft haar gelijk gekregen maar is op de dag voor haar hulp extra mocht komen, gestorven. Heb naar WMO laten weten dat dit haar zoveel verdriet deed dat het sterven daardoor eerder kwam dan nodig was. Het hele gedoe om het huishoudelijk hulp vertoont vele fouten en klachten.
Maar de hoogmoed van onze bestuurders en de hulpinstanties is zo groot dat ze denken een beetje god te zijn, zij hebben de macht en dat geeft hun een zo'n kick dat gevoel voor de medemens helemaal weg is.
Hoop dat ze van bovenaf er eens voor gestraft worden.

Gast

#3

2013-08-17 15:33

Zit er geen FNV in Cliëntenraad om dit tegen te houden dit Horen ze in overleg te doen met de Burgers en Overheid en andere instanties er bij te betrekken zo staat dat in het regeer akkoord

Gast

#4 Re:

2013-08-17 15:38

#3: -

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.prodemos.nl%2FIn-het-land%2FVoor-gemeenten%2FBurgerparticipatie%2FDe-Begrotingswijzer-participatief-begroten&h=HAQForE7R

Dit Kreeg ik net binnen hoe men met de Gemeente Om moet gaan met de Partiecipatie wet.

misschiens kan je hier wat uit halen


Gast

#5 Stap met je petitie ook naar de Dichtsbijzijnde FNV Lokaal Groep

2013-08-17 15:50

kijk op onze http://www.fnvlokaal.nl/oosterhout/home/
of op jullie Regio Hij roept mensen die kennis dragen van deze ongewenste ontwikkelingen op zich bij FNV Lokaal te melden. Dat kan telefonisch via 0597-613611 of per e-mail: pieterniezen@online.nl

Gast

#6 en neem eens een kijkje op onze Webite's

2013-08-17 15:53


Gast

#7 Neem contact op met FNV Bondgenoten en Lokaal

2013-08-17 16:04

E: a.vandijk@bg.fnv.nl
W:www.bondgenoten.nl/noord

Gast

#8 zet je vakbond erachter dan sta je sterker

2013-08-17 16:06

met je petitie tegen het College B&W van Emmen
dan sta je sterker.

Anonymous

#9 Re: zet je vakbond erachter dan sta je sterker

2013-08-17 16:46

#8: - zet je vakbond erachter dan sta je sterker

dit gaat niet om de werknemers ! Dit gaat om zieken, mindervaliden, ouderen die huishoudelijke hulp horen te ontvangen via de WMO ...

 

 


Gast

#10

2013-08-17 18:24

Een schoon en leefbaar huis is toch wat de Ouderen of gehandicapten of chronisch zieken mogen verwachten van de hulp?
Hoe kan het dan dat hier aan voorbij gegaan word?
En er moet op toegekeken worden dat dit ook gebeurd.
R. M.

#11 Schoonmaakondersteuning /Thalia.

2013-08-17 18:34

Kom op Emmen dit ongenoegen over de ruggen van de Bejaarden en Zieken en Gehandicapten moet veranderen. Waar is het Respect voor de Ouderen gebleven??

Wat betekend die Wet WMO? Wet maatschappelijke ondersteuning toch?? Nou hier worden niet veel mensen ondersteund door de Gemeente Emmen.
L. Rozewater

#12 Thalia

2013-08-19 00:08

Volgens mij het handigst: maak foto's van de wantoestanden (bijvoorbeeld een tz-medewerker die lekker zit te lezen i.p.v. schoonmaken - of wat haar taken ook zijn). Verzamel zoveel mogelijk bewijs en lever dit in bij de verantwoordelijke medewerkers van de Gemeente. Eis direct actie etc. etc. Doe dit schriftelijk en maak kopieën van de brief. Stuur de brief aangetekend op naar verantwoordelijke medewerker - incl. de foto's. Wellicht zijn er personen die u kent waar hetzelfde probleem voorkomt. Laat die hetzelfde doen! Samen sterk toch?