Zeg NEE tegen verplicht visueel controleren

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen verplicht visueel controleren.


Gast

#1

2013-08-15 09:59

Prima initiatief. Spelers hebben ook eigen verantwoordelijkheid indien ze weten niet aan een wedstrijd te mogen deelnemen om welke reden dan ook. Waarom de scheidsrechter met deze organisatorisch lastige en tijdrovende en concentratie verslappende maatregel belasten.

Gast

#2

2013-08-16 11:58

de aanvoerder tekent toch voor akkoord???
Johan Derkzzen

#3 visuele controle

2013-08-16 14:36

Het is juist een goede regel van de KNVB.Wat is er nou op tegen om dit 5 min voor de wedstrijd te doen??Omdat je dan als scheidsrechter 5 min eerder moet beginnen aan je warming up en dus een kop koffie minder kan drinken??Hou alsjeblieft op met zeuren en probeer het eerst een tijdje en dan kun je altijd nog klagen.
Will

#4

2013-08-16 14:41

Pasjes controle voor elke wedstrijd van hoog tot laag is heel normaal in het waterpolo. Dus zou ZEKER op de amateurvelden moeten plaatsvinden. Dit is een taak van de scheidsrechter. Kwestie van wennen en volhouden en consequent blijven, dan is het zo ingeburgerd.

Slecht initiatief en fout signaal deze petitie.

Gast

#5

2013-08-16 15:27

Ik ben het eens met @Johan Derkzzen en @Will. Waardeloos deze petitie, jullie willen dus dat geschorste spelers gewoon mogen spelen door deze petitie te maken want een scheidsrechter kan niet ruiken wie er wel en niet geschorst of niet speelgeldig is. Daarvoor zijn de spelerskaarten voor anders had je ze ook niet hoeven aan te schaffen. Foei schaam je jullie en ieder ander die dit tekent. Jullie verzieken je eigen sport hiermee.
Gast

#6 Antwoord op critici

2013-08-16 17:19

#4
Voor de goede orde: er IS nu al een pasjescontrole in het amateurvoetbal. De scheidsrechter controleert de pasjes in de bestuurskamer. In de nieuwe situatie is dat op het veld. En dat is heel onhandig. Ik weet niet hoe die pasjescontrole bij het waterpolo eruitziet, maar wat ik wel weet is dat waterpolo niet in de openlucht wordt gespeeld. Ziet u het al voor u: een pasjescontrole op het veld als het hard regent of als het koud is?

#5
Nee, het zijn de teams die zich niet aan de regels houden die het verzieken. Niet de scheidsrechter die niets ziet in een controle van pasjes op het veld. De initiatiefnemers en de ondersteuners van de petitie zullen die pasjes ook vast en zeker wel gaan controleren, maar ze zijn er geen voorstander van. Inderdaad: een scheidsrechter kan niet ruiken of een speler geschorst is of niet. Maar hoe weet hij dat in de nieuwe situatie dan wel? Hoe weet hij dat een speler is geschorst als die speler op het veld staat en zijn pasje laat zien? Of de controle nou in de bestuurskamer wordt gehouden (zoals tot nu toe) of op het veld (straks), dat maakt geen enkel verschil. Een scheidsrechter weet niet wie er is geschorst en wie niet. Nu niet en straks niet. Hij krijgt geen overzicht van geschorste spelers.

patty

#7 Re: visuele controle

2013-08-16 19:38

#3: Johan Derkzzen - visuele controle

je bent echt wel langer bezig dan 5 min. en dan heeft het controleren voor de wedstrijd op het DWF ook geen zin....daar hoor je niemand over ook de KNVB niet.....zelfs zij weten niet hoe daar mee aan moeten. En wat ik nog erger vind: de knvb stelt extra waarnemers aan om ons scheidsrechters te controleren of wij dit wel gaan doen!! Zo niet? schorsing. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig in dit regelneukeriger land!!

 

 


Gast

#8 Re: visuele controle

2013-08-16 19:41

#3: Johan Derkzzen - visuele controle 

 jij heb makkelijk praten Johan maar zo werkt het niet, spelerskaarten afgeven aan een leider op de bank, na je warming up op spelerskaarten op het veld controleren met pasfoto,s van 5 jaar oud in straks regen kou en wind, concentratie voor een wedstrijd valt weg voor spelers en arbiter. Na de wedstrijd weer in de kleedkamer, begint langzaam ver van een hobby af te wijken


Gast

#9 Re: Re: visuele controle

2013-08-16 19:42

#8: - Re: visuele controle

helemaal mee eens gast

 

fluitende voetballer

#10 ga niet tekenen

2013-08-16 20:13

geachte collegae,
ik vind wel een goede aanpassing en heb mij er zelfs over verbaasd dat dit niet meteen bij de herinvoering van de pasjes ingesteld werd.

Vroeger, moesten wij vlak voor de wedstrijd even bij de scheidsrechter komen en werden de pasjes gecontroleerd. Dit werkte goed en was niet of nauwelijks vertragend.

Nu, als speler en als scheidsrechter, ben ik blij met deze aanpassing.

Het enige jammere van de veranderingen is dat de gele kaarten niet meer genoteerd worden.
voetballende scheids

#11 Re: Antwoord op critici

2013-08-16 20:44

#6: Gast - Antwoord op critici

lees even de handleiding spelerspasjes van de KNVB. Daarin straat onder andere het volgende:

2.3. Verplichte visuele controle veld- en zaalvoetbal

Naast de controle van de gegevens op de spelerspas met die op het wedstrijdformulier vindt er vanaf het seizoen 2013/‟14 ook een verplichte visuele controle plaats aan de hand van de spelerspas.

Het is dus een en en verhaal. En in de bestuurskamer en op het veld. Scheidsrechter controleert de pasjes met het wedstrijdformulier,neemt de pakjes mee en controleert ze later met de spelers op het veld. Door is de enige manier om er (zo goed als) zeker van te zijn dat degenen die op het formulier staan dezelfden zijn als op het (digitale) wedstrijdformulier.

 

 

 

Een ander punt dat u maakt is dat het wel eens regent of koud kan zijn. Sjonge jonge, het is wat. Als spelers en scheidsrechters daar niet meer tegen kunnen moeten ze maar gaan zaalvoetballen..

O ja, ik ben voetballer, leider en scheidsrechter en ga dus op meerdere manieren met de dubbele controle (opnieuw) kennismaken.

 

Gast

#12

2013-08-16 21:17

@voetballende scheids

Terechte opmerking: controle is in de bestuurskamer én op het veld, dat had ik zorgvuldiger kunnen formuleren. Ik wilde aangeven dat op het veld nieuw is.

Ik moest er gewoon aan denken: pasjescontrole in de regen en bij lage temperaturen. Lijkt me echt heel plezierig.


Gast

#13

2013-08-17 08:07

#6 dan moet de volgende stap zijn van de KNVB een elektronische wedstrijdformulier maken waarbij officaals de scoren en karten bijhoud. Dit systeem geregistreerd dan ook wie wel in hogere teams mag spelen en wie niet, ook zal het systeem aangeven wie een schorsing heeft. Sorry maar voetbal blijf nog ver achter op het gebied van dit. Terwijl ander sportbonden deze methode al bijna 2 jaar gebruiken.
Lahabo

#14 ongediplomeerde vrijwillegers

2013-08-17 08:41

Denkt de KNVB dat dit gaat lukken met al de vrijwilligers in de verschillende categorieën die af en toe een potje fluiten. Die jaag met deze maatregel ook nog weg daar ze deze verantwoordelijkheid niet willen. Dan wordt het nog lastiger om alle voetballers op de velde te krijgen.

Gast

#15 Re:

2013-08-17 15:56


Gast

#16 kleedkamer

2013-08-21 16:19

De knvb kan mooie regels maken die werkelijk alle perken te buiten gaan, want met hobby heeft het nog maar weinig te maken maar ik ga de visuele controle uitvoeren vanuit de kleedkamer en niet vanaf het veld. Gezamelijk met de spelers het veld op slaat dan ook nergens meer op. Straks in de kou, regen en wind dit soort rare dingen gaan doen vind ik echt nergens op slaan

Gast

#17 Re: ga niet tekenen

2013-08-21 16:21

#10: fluitende voetballer - ga niet tekenen 

 wat je zegt is onzin want die controle was in de kleedkamer en niet op het veld


Gast

#18 Re: Re: ga niet tekenen

2013-08-23 09:47

#17: - Re: ga niet tekenen

Jammer dat de heren scheidsrechter en de vele anderen die tegen de visuele controle zijn niet op de hoogte zijn wat de meerderheid van de clubs in district Oost al ajern lang vragen. Elke  regio vergadering kwam het verzoek de visuele controle in te voeren. Helaas lukte dat niet omdat de districten West 1 en West 2 tegen waren. De clubs in Oost maar ook in veel ander districten zullen blij zijn dat de KNVB nu eindelijk over stag is gegaan. Juist in het lagere voetbal en bij de jeugd zal op deze manier veel narigheid (lee ongerechtigde spelers) voorkomen.

Nico van de Ham

(oud bestuurslid district Oost)


Gast

#19

2013-08-23 11:33

Top down "geregeld" door de Bobo's in Zeist.
Beetje voor-info bij de scheidsrechter kennelijk te veel gevraagd.....

Gast

#20

2013-08-24 11:18

Wie dit bedacht heeft moet eens te rade gaan bij zichzelf. Hier krijg men alleen excessen van. men moet niet iedereen straffen maar de club s die misbruik maken van deze pasjes.

Gast

#21 Re: visuele controle

2013-08-30 15:51

#3: Johan Derkzzen - visuele controle 

 johan is vast geen scheidsrechter


Gast

#22 Re: visuele controle

2013-09-08 10:48

#3: Johan Derkzzen - visuele controle

Johan toch, we leven niet meer in het jaar waar jij nog actief was!!

Tegen woordig mag je blij zijn dat er al een scheidsrechter is en komt opdagen, belast je ze met deze maatregel  zullen er in mijn beleving minder komen .

Als de club`s gewoon hun sportieve verplichtingen na komen en geschorste spelers inderdaad ook niet laten spelen, kunnen de paar scheidsrechters die we nog hebben gewoon hun HOBBY uitvoeren.


Gast

#23 Re: Re: visuele controle

2013-09-12 09:01

#22: - Re: visuele controle 

 heel goed gezien


Gast

#24

2013-09-25 16:14

Wij, als scheidsrechters worden met het probleem van het meedoen van onrechtmatige spelers opgescheept.Moet bij de besturen van de verenigingen liggen, alhoewel ik niet zo gauw mag aannemen dat standaardelftallen het risico willen nemen dat ze puntenaftrek krijgen.Bij lagere elftallen zul je het eerder tegenkomen.