De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#326

2013-08-16 05:16

Het is weer eens een verkeerde bezuiniging om de enige groeimotoren van het land fors te laten bloeden.
Wanneer gaan er nou eens loze ambtenaren uit !!!!als alleen de nul lijn voorstellen
geraldo

#327 Re:

2013-08-16 05:17


Gast

#328

2013-08-16 05:51

De extra belastingaftrek blijft hard nodig om de extra risico's (arbeidsongeschiktheid, werkloosheid, etc. etc.) op te kunnen vangen! Dat geldt voor alle ondernemers, ook voor ZZP'ers !!!

Gast

#329

2013-08-16 06:13

Met dit plan duwt de regering zón 150000 zelfstandigen regelrecht de bijstand in...Amen!
Zo weer een afbraakmaatregeltje die ten goede komt aan het EU beleid, dank u VVD PVDA. Breek alles af vanaf de middenklasse en u natte dromen worden vervult! De moderne loonslaaf!

Gast

#330

2013-08-16 07:01

Moet maar eens afgelopen zijn met dat bezuinigen op ondernemers die juist proberen in tijden van crisis het hoofd boven water te houden.

Gast

#331

2013-08-16 08:00

Het kabinet moet geen zand in de meest efficiënte motor van de economie stoppen! Slecht idee.

Gast

#332

2013-08-16 09:12

Nederland is een land wat zich kenmerkte door innovatie vermogen. Dit kan alleen worden gecontinueerd als zelfstandigen aftrek blijft. En aangezien alle grote innovatieve bedrijven worden opgekocht door buitenlandse giganten zullen wij om niet de boot te missen deze impuls (in de vorm van zelfstandigen aftrek) niet moeten afschaffen. Hierdoor zullen de talenten eerder in dienst van deze giganten innovaties doen, waar de staat uiteindelijk geen profijt van heeft. Zorg dat het ondernemersklimaat goed blijft, dat heeft ons als handelsnatie altijd goed gedaan!

Mvg,

Robert

Gast

#333

2013-08-16 09:15

Zelfstandigen Zonder Poen leggen bijltje erbij neer.
Caro

#334 iets met kaf en koren....

2013-08-16 09:27

Uiteraard heb ik niet alle reacties gelezen en ik ben geen politicus of econoom, maar dit is wat ik er van vind:

Er moet eerst onderzocht worden hoeveel % van de zzp-er misbruik maakt van de situatie, hierbij overigens met graagte geholpen door grotere bedrijven die daardoor vele malen meer voordeel hebben omdat ze meer dan één zzp-er op deze manier inzetten. Zo lang niet heel duidelijk is om welk percentage het gaat is dit voor de BV Nederland in mijn ogen niets meer dan een makkelijke, beetje populistische manier om -wat was het € 50 000 000?- binnen te hengelen.

Vervolgens mag er van mij best een regeling komen die bij aangifte aan de fiscus inzichtelijk maakt dat je geen misbruik maakt en dus niet als excuus zzp-er aan het werk bent voor bijvoorbeeld je oude werkgever. Voor 'echte' hardwerkende zzp-ers die elke Euro die ze over hebben in hun bedrijf stoppen, geen pensioenregeling hebben en bij ziekte uit hun -momenteel sowieso vaak slinkende- buffer moeten putten is er dan niets aan de hand. De de excuus zzp-er daarentegen zal door de mand vallen. Voor hen mag de zelfstandigenaftrek van mij vervallen, maar niet voor ons allemaal.

Kortom: Scheidt het kaf van het KOREN en maak twee fiscale categorieën: kaf krijgt geen aftrek, KOREN WEL!


Gast

#335

2013-08-16 10:12

Zo vernield de regering de kansen voor de kleine hardwerkende zelfstandigen De regering is al zo vernielzuchtig richting het volk stop dit eens en geef ons mensen weer adem.

Gast

#336

2013-08-16 12:08

Na 4 jaar zelfstandig ondernemerschap zonder personeel 2.000 euro kunnen sparen voor pensioen. Het is nu al geen vetpot. Terwijl je wel ondernemersrisico loopt. Waar moet ik straks de kinderopvang van betalen? Is dramatisch voor de arbeidsparticipatie van met name vrouwen met kinderen.

Gast

#337

2013-08-16 12:08

Afblijven...please...!

Gast

#338

2013-08-16 12:51

Ze hebben het al moeilijk genoeg!

Gast

#339

2013-08-16 13:14

grijp de graaiers...

Gast

#340

2013-08-16 13:23

Goed bezig. Ik ben jong en werk veel vrijwillig en als ik opdrachten doe voor geld, is dat allemaal omdat ik daar voor leer en werk en altijd bezig ben met mijn vak, schrijven. Self made, ik vind het mooi en als het kan wil ik het blijven doen.

Gast

#341

2013-08-16 13:28

In het huidige tijdperk van netwerkeconomie past zelfstandig ondernemerschap als een jasje. Steeds meer (jonge, talentvolle) professionals kiezen heel bewust voor deze vorm. Het ondersteunt passie, autonomie, eigen identiteit en wendbaarheid. Deze flexibiliteit heeft vele voordelen, niet alleen voor de professional en de organisaties. Ook voor de overheid. Nu EN op de lange termijn. Als de overheid daar oog voor zou hebben kiest ze waarschijnlijk voor een extra stimuleringsmaatregel. Ik roep de overheid op het oude denken los te laten en het nieuwe denken in te zetten om BV Nederland verder te brengen. Samen met organisaties, ZZP'ers, etc. En laten we meteen afscheid nemen van de begrippen sociale partners, werkgevers en werknemers. Want wie is eigenlijk wie in deze netwerkeconomie?

Gast

#342

2013-08-16 14:31

Het is tijd voor vernieuwing. ZP'ers (ZZP'ers) verenigt u.
Breda Kansrijk ontwikkelt een innovatief concept voor starters en klein MKB!

Deze petitie onderschrijven wij, maar er zijn ook andere opties. Nieuwe business en innovatie gaan samen.
Alles verandert, ook de manier hoe we de lasten verdelen. Het kabinet weet van gekkigheid niet meer waar ze geld vandaan moeten halen. Het maakt Nederland kapot. Tijd voor een frisse wind! Denk positief en in kansen @BredaKansrijk Samen de uitdaging aan!

Gast

#343

2013-08-16 15:27

Gewoon afblijven den haag

Gast

#344

2013-08-16 16:22

Te veel schade voor de kleine ondernemers die het land interessant houden, te weinig te halen voor de staat. Niet doen dus.
tuinman

#345 zzp

2013-08-16 17:58

Het wordt tijd voor een politieke partij: zz.
Goed voor ca. 15 zetels...

Gast

#346

2013-08-16 20:33

Enkele jaren geleden werd 'voor jezelf beginnen' gezien als dé oplossing om met hart en ziel kansen te creëren in een krimpende arbeidsmarkt. Daar was moed voor nodig, maar het werkte boven verwachting! Prompt dreigen we in de nieuwe plannen terug naar af te gaan....

Gast

#347

2013-08-16 22:02

zelfstandig sinds 1985.. lang genoeg om het te willen blijven. Groet, de belastingbetaler die de leefomstandigheden van anderen mogelijk blijft maken...

Gast

#348

2013-08-17 01:11

Waar gebruiken jullie het email adres voor? Geen nieuwsbrieven aub

Gast

#349

2013-08-17 08:56

De zogenaamde besparing voor de overheid is nergens op gebaseerd. De instroom in de bijstand met alle overige kosten van dien en de daling van de koopkracht doen het besparingseffect meer dan teniet.
camping

#350

2013-08-17 09:07

een bedrijf betekend 60 uur werken per week en niet altijd voor een hoog inkomen. Maar als de bedrijven groeien zorgen zij voor de werkgelegenheid. Zij kunnen Nederland uit het slob halen.