Tegen de muzikale drooglegging in Leuven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen de muzikale drooglegging in Leuven.


Gast

#26 Re: Tegen gehoorschade!

2013-06-28 22:42

#14: - Tegen gehoorschade!

In Leuven zijn er meer dan 250 HoReCa zaken en volgens dde schepen Ridouani zou het "slechts om een 50-tal" cafés gaan (spijtig genoeg wel die die nog genoeg lef en idealisme hebben om concerten te organiseren); dus nog keuze genoeg om elders te gaan ...


Gast

#27

2013-06-29 00:15

in plaats van zaken onoverlegd op te leggen, zou men beter de vrije keuze van de mens respecteren. Een goed alternatief lijkt mij het uitdelen van oordopjes, waarbij je zelf al of niet beslist om ze in te doen. Dit vanuit het perspectief dat het ongezond is voor je om blootgesteld te worden aan lawaai. Een ander perspectief is vanuit de ooghoek van de overlast. Mensen zijn verstedelijkt en leven naast elkaar. Daarom is het belangrijk een signaal te geven van verdraagzaamheid in plaats van ongeredeneerd gezwets van de malcontente burger. Laat steden leven zoals ze nu doen. Er zijn plekken in het land genoeg om u terug te trekken in rust en vree.

Gast

#28

2013-06-29 03:30

Leuven is het leukste klappende hartje van Vlaanderen laat dat kloppen ook maar gehoord worden!

Gast

#29

2013-06-29 09:00

Bij mijn weten heet die Noordkaap-klassieker "Druk In Leuven" en niet "Stil In Leuven" verdoemme!

Gast

#30

2013-06-29 09:29

Een mes in het hart van de student én de muzikant. Een eeuwenoude troef van Leuven dreigt verloren te gaan.

Gast

#31

2013-06-29 10:53

SUGAR MOUNTAIN (Neil Young tribute band) wenst samen met muzikaal Leuven... dat de Leuvense politiekers dit keer hun OREN (en alles daartussen) OPENEN. Wij gaven onze stem niet, om vervolgens monddood gemaakt te worden.

Gast

#32

2013-06-29 11:32

Dat belooft volgende week zaterdag bij Testos'te'roll in de Rockcafé !
Monsieur Paul Ha!

#33 Selders.

2013-06-29 11:34

Verzuring, onverdraagzaamheid, kortzichtigheid, regeltjes.... allemaal redenen waarom ik 35 jaar geleden in de Rock&roll ben gestapt. En ik hoor nog steeds.. (zij het wat minder goed, maar hey, als je ouder wordt zie je ook minder goed, vallen je tanden & je haar uit en uiteindelijk ga je zelfs dood....welke regeltjes gaan ze daar tegen uitvinden). Hierbij het kortste gebed in de geschiedenis : "Fuck em".

Gast

#34 Re:

2013-06-29 11:53

#10: -

Het voorstel komt van een 34-jarige schepen!


Gast

#35

2013-06-29 12:14

Dit is volstrekt belachelijke betutteling. Waarom heb ik voor de sossen gestemd? Ik dacht juist dat ze ook hielden van de mooie dingen in het leven.

Gast

#36

2013-06-29 12:44

Deze norm is te belachelijk voor woorden.

Gast

#37

2013-06-29 13:13

te belachelijk voor woorden die geluidsnormen ! Met deze opgelegde decibels zullen wij , de Kenny's, dus eigenlijk nooit meer mogen/kunnen spelen in onze thuisstad ! Belachelijk !

Gast

#38

2013-06-29 13:26

Laatste gemeenteraad in Leuven 96Db , kan ik klacht indienen?
Hano

#39 Muziek en vrijheidsbeleving

2013-06-29 14:08

Muziek beleving geeft een gevoel van vrijheid. Daar zijn ze in Leuven tegen. Arm Leuven.
diy until you die

#41

2013-06-29 14:50

uit 'de muzikale industrie' een lexicon van gust de meyer en alex trappeniers
p19: 'sinds het kopieren van muziek via het internet, en overeenkomstig de dalende inkomsten uit de fonogramverkoop, wordt echter weer meer belang gehecht aan concerten als bron van inkomsten voor artiesten en het concertwezen...'
p128: 'onder c van concert: ...de publieke uitvoering 'live' van een reeks songs door eenzelfde artiest of act. alhoewel een concert vaak een authentieker gebeuren wordt genoemd dan een fonogrambeluistering, omdat de uitvoerder op het concert rechtstreeks geconfronteerd wordt met de fans, of omdat het een soort rituele en een solidariteit bevorderende functie zou vervullen voor de fans...'

jeugdhuizen, café's en kleine clubs zijn een opstap voor beginnende muzikanten, bandjes en dj's. de ideale manier om nieuwe contacten te leggen voor hun toekomstige carriere(bookingsagenten, promotors, labels, grotere zalen, andere artiesten etc), want met my space, facebook, etc alleen kom je er niet. door live te kunnen optreden kunnen ze hun demo's en albums promoten.
de beste leerschool is een optreden. een band die alleen repeteert in het plaatselijke repetitiekot is eigenlijk ten dode opgeschreven. en eerlijk gezegd de meeste muzikanten beginnen klein en stromen dan pas door naar het professionele circuit. zelfs als dat niet gebeurt dan blijven het amateurbeoefenaars of muzikanten die creeren vanuit een muzikaal ideaal en daar moet ook een plaats voor zijn. het houdt de muzikale scene fris en interessant. het live gebeuren in de kleine zaaltjes vormt het fundament voor de ontwikkeling van nieuwe muzikale horizonten en evoluties, neem dit fundament weg en er blijven alleen maar formats en zielloze popmuziek over waar songs alleen worden gecreerd voor zoveel mogelijk winst te genereren(met meer reclame dan muziek) neen dank u geef mij dan maar een plaats waar muziek een ware beleving is, waar de oprechtheid nog op de eerste plaats komt. een optreden waar het muzikale zweet van het plafond druipt en de interactie met het publiek nog werkelijk intens is.


Gast

#42

2013-06-29 15:04

Ik hoop dat deze petitie de nieuwe kan veranderen want als lid van een jonge band, zou ik het ontzettend jammer vinden moesten de kansen om zich te ontpoppen weggaan.

The Lighthouse

Gast

#43

2013-06-29 15:20

yolo

Gast

#44

2013-06-29 17:17

De wereld is aan de jeugd!

Gast

#45

2013-06-29 17:48

Prachtinitiatief!

Gast

#46

2013-06-29 18:16

Een verbod zorgt enkel voor onrust bij de jongeren, muziekliefhebbers én artiesten. In plaats van dit aan te moedigen.. Het decibelverbod is gewoon ronduit belachelijk, je hoort meer het gepraat van de mensen dan de muziek = niet leuk!

Gast

#47

2013-06-29 18:38

Duidelijk !

Gast

#48

2013-06-29 19:42

vrijheid ? nergens meer te vinden. Een paar helaas door ons verkozen betweters denken dat ze kunnen scoren door alles aan regels en banden te leggen. Doe nog een paar jaar zo verder, heren en dames, de rekening zal ooit gepresenteerd worden, kijk maar eens naar landen als roemenië destijds, egypte en tunesië recent, jullie komen ook nag aan de beurt !!!
"El" Mertèz

#49 Re: Selders.

2013-06-29 23:32

#33: Monsieur Paul Ha! - Selders.

Polle man, I love you! Hahahaha, altijd lachen!

"El" Mertèz

#50 Re:

2013-06-29 23:37

#48: -

Ge moogd gerust zijn! ;)
Nog even verder doen op deze manier en ze worden omver geworpen, van de eerste tot de laatste. Het kan gewoon niet meer verder op deze manier, straks beslist men nog over hoeveel wc papier ik moet gebruiken om mijn kont af te vegen ook.