Valse berichtgeving Het Laatste Nieuws

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Valse berichtgeving Het Laatste Nieuws.


Gast

#1

2013-06-13 11:41

is dit gewoonweg slordigheid of kan men het gewoonweg niet beter bij Vlaamse media?

Gast

#2

2013-06-13 14:19

Goede petitie

Gast

#3

2013-06-13 18:01

Dag 1 is een succes. Nu is het de bedoeling dat iedereen vrienden, familie, kennissen, verenigingen, kortom iedereen die je kan bereiken, een kans geeft om mee te doen.
Gast

#4

2013-06-13 18:49

Het is een recente foto zoals je kan zien aan de uitrusting van de politie. Men probeert alles te sussen wat er op het ogenblik gebeurt in Turkije.

Gast

#5

2013-06-13 19:55

Ik had geschreven naar jullie op facebook en jullie hebben mij geblokeerd

Persvrijheid en demokratie zeker, leugenaars

Gast

#6

2013-06-13 20:25

Dit is egt abnormaal het is een protest maar en niets heel groots. Dat mensen in Nederland niet demonstreren dat is pas wat ze moeten schrijven we bezuinigen alleen maar voor andere landen ga daar maar is voor vechten. En laat grote macht hebber Turkije met rust niet haten dus!!!!

Gast

#7

2013-06-13 21:32

wat deze man zegt zegt al genoeg

Gast

#8

2013-06-14 06:43

Yaziniz super olmus!
Tesekurler

Gast

#9 Re:

2013-06-14 07:12

#4: Gast -

beste,

als u mij 1 exemplaar van deze foto kunt bezorgen, liefst in kleur, waaruit blijkt dat de foto recent werd getrokken tijdens de rellen in Taksim en uw bron bij kunt vermelden,  dan beloof ik u heel mijn artikel te verwijderen! Voor HLN is dit tot op heden nog niet gelukt, dus succes ermee...

 


Gast

#10 Voor de Nederlanders onder u (want de Vlamingen weten het al!)

2013-06-14 15:09

HLN is DE rioolkrant van Belgie! Ze teren op sensatie! Aub pak ze dat niet af want dan bestaan ze niet meer! Het erge is dat ze wel veel, vooral jonge, lezers bereiken...misbruiken!
Maar in het algemeen is zowel de geschreven als audio visuele media bijzonder negatief (ik schrijf duidelijk niet kritisch) voor de huidige Turkse regering en Erdogan in het bijzonder. Getuigt niet enkel van bijzonder lage lafheid (niet sluwheid) maar ontbreken van kennis ter zake! Of juist wel...? (voor de Vlaamse reporter die dit leest...cynisch bedoeld...dus doordenkertje ;)

Voor de andere "westerse" media...la même chose!

Wij Turken (en dan bedoel ik niet enkel die 51% die op Erdogan stemmen maar de 98% die hem steunen!!!) weten wel beter vanwaar die negativiteit komt...


Gast

#11 deontologie journalistiek

2013-06-14 16:52

Een aantal essentiële plichten van de journalist bij het opzoeken en het kommentariëren van de gebeurtenissen: 
- De waarheid eerbiedigen, welke ook de gevolgen voor hem mogen zijn. 
- Alleen informaties publiceren waarvan de oorsprong gekend is; geen essentiële informaties schrappen, noch tekst of documenten verdraaien. 
- Elke gepubliceerde informatie rechtzetten indien deze onjuist is gebleken. 
- Zich niet overgeven aan plagiaat, laster, eerroof en beschuldigingen zonder grond noch enig voordeel in ontvangst nemen voor het al dan niet publiceren van een informatie. 
- Nooit het vak van journalist verwarren met dit van reclameman of van propagandist.

http://www.journalist.be/beroepsjournalist/intellectueel-statuut/deontologie

Met dank aan Kadir Nohut

Gast

#12

2013-06-14 20:28

weeral het laatste nieuws, het enigste wat ze kunnen is zever in pakjes verkopen
Gast 4

#13 Re: Re:

2013-06-18 20:05

#9: - Re:

Zodra dat ik informatie heb over tijd en plaats laat ik je zeker iets weten. In ieder geval niet jaren 80.

 

Gast 4

#14 Re: Re:

2013-06-18 20:15

#9: - Re

http://www.youtube.com/watch?v=AeGXTPNLMRU

 

Zoals je aan de uniformen ziet is het niet jaren 80 maar recent.


Gast

#15 Journalistieke deontologie

2013-06-19 14:26

Ik ben een voorstander van het op de vingers tikken van journalisten indien zij valse berichtgeving verspreiden, van HLN verbaast me dit allerminst zoals al zovelen hierboven schreven. De onderzoeken die zij publiceren zijn vaak nonsens, hun artikels dik overdreven of uit de duim gezogen. Ik vind echter niet dat andere media Turkije zo negatief naar voren brengen. Ze tekenen de regering wel af als een bende monsters, maar anderzijds zou er niet zoveel (wereldwijd) protest zijn tegen diezelfde regering als het een goede regering zou zijn die rekening houdt met al haar burgers? Zo bezie ik het toch. Ze zullen heus wel goede dingen hebben verricht, maar het volk is op dit moment niet blij en het is ondemocratisch om dan het volk het zwijgen op te leggen. Vrije meningsuiting is één van de grote pijlers van democratie. Als het echt een goede regering was zouden ze op dit moment een nationale peiling houden om te zien wat het volk wil en of het eventueel een andere regering en een ander staatshoofd wil. Ik heb de petitie wel getekend omdat ik, nogmaals, tegen valse berichtgeving ben en zeker in het geval van Turkije en andere landen die momenteel moeite zijn aan het doen om zich aan te sluiten bij de EU.