Redt bibliotheken Terneuzen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Redt bibliotheken Terneuzen.


Gast

#1

2012-10-18 20:24

Er verdwijnt al zoveel. Waar moet ik leesboeken vandaan halen. Het is ook een sociale instelling voor iedereen.

Gast

#2 werkgelegenheid

2012-10-19 09:57

Dat er bezuinigd moet worden is logisch, maar 200.000 is een fors bedrag en het kan bijna niet anders dat het geincasseerd wordt op de werkgelegenheid. Beetje jammer,...

Gast

#3

2012-10-20 15:01

Gebiedende wijs; red bibliotheken..:-)
Leraar Nederlands

#4 Red de bibliotheken

2012-10-20 19:53

Het moet "Red" zijn i.p.v. "Redt". Gebiedende wijs. Iedereen kan taalfouten maken, maar bij een actie om bibliotheken te redden staat het wel erg knullig als je je moerstaal niet beheerst. Verder wens ik jullie alle succes!
LJ

#5 Red de bibliotheken

2012-10-20 21:09

Ik onderteken zonder enige aarzeling. De bibliotheek in Terneuzen, dat was mijn anker. Ik kwam er als kind van 5, toen de bibliotheek nog in de binnenstad was en ik mijn eerste boekjes ging lezen. Ik kwam er eindeloos vaak toen de bibliotheek in de Leeuwenlaan was gevestigd, tegenover de Lagere School. En weer later, ergens in een nieuwere wijk. Ik heb boeken stuk gelezen. Ik mocht er meedoen aan voorleeswedstrijden. De bibliotheek in Terneuzen heeft me gevormd, geschoold, blij gemaakt, quizzen doen winnen :-) . Ik hoop dat ook kinderen van nu die ervaringen blijven beleven.
Samsara

#6 Bibliotheek op verschillende lokatie's

2012-10-20 22:02

Via Facebook heb ik vernomen van de sluiting Bibliotheek. Misschien is dit een oplossing. Dit is gebeurd in Eindhoven. De kinderboeken zijn naar de scholen gegaan. Ouders, opa's en oma's zijn dan aanwezig voor in en uitnamen boeken. Bij een tehuis senioren is een ruimte beschikbaar gesteld waar de nieuwste boeken ook aanwezig zijn. De bibliotheek is van 8.00 t/m 20.00 uur open. Elke dag zijn er vrijwilligers aanwezig van 13.00 t/m 15.30 uur. Boeken kunnen via Internet besteld worden centraal punt bibliotheek en worden door een koerier gebracht. Alles wordt geregeld via computers. Regelmatig komt iemand van een centraal bibliotheek poolshoogte nemen. Het kan een optie zijn.

Gast

#7 Re: Red de bibliotheken

2012-10-21 22:06

#4: Leraar Nederlands - Red de bibliotheken

Nee hoor, het is een verkorting van "redt u de bibliotheken in Terneuzen?"

eerst gerechtigheid

#8 Redt de bieb

2012-11-02 09:36

Aangezien er gediscrimineerd wordt in de Bieb van Terneuzen (meer dan 10 gevallen bekend), en het bestuur hier niets mee wilt doen, ondanks meerdere malen contact gezocht te hebben. Net zomin als de mensen die op de bieb werken, zich inzetten voor mensen die informatie willen, zal ik me dus ook niet inzetten voor hun baantje