Petitie Jenneferwet

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie Jenneferwet.


Gast

#526

2012-11-01 15:35

Schandelijk dat er een petitie voor nodig is om boeven hun straf uit te laten zitten moest niet nodig zijn

Gast

#527

2012-11-01 22:40

top!

Gast

#528 Re:

2012-11-01 22:43

#527: -

Dankjewel en bedankt voor je steun, probeer de link zoveel mogelijk te delen en onder de aandacht te brengen aub.

Ik heb ook al 18.000 getekende flyers dus nog 8.000 en dan zijn we er

kees Vrijvogel

#529

2012-11-02 01:30

natuurlijk moet deze onrechtmatigheid de wereld uit. ois toch te gek voor woorden

Gast

#530 Re:

2012-11-02 01:31

#529: kees Vrijvogel -

Hartelijk dank voor uw steun

Jean Braam

#531

2012-11-02 01:34

Heb hem opnieuw ondertekend, dit keer met de optie "niet publiceren". Dat is enkel en alleen vanwege de adresgegevens die er nu bij vermeld horen te staan. Maar ik teken em tien keer als 't moet. Aan deze wet MOET gewerkt worden!

Gast

#532 Re:

2012-11-02 01:40

#531: Jean Braam -

Beste Jean

Hartelijk dank, voor wederom uw steun.

Mijn excuus voor de verandering, ik hoop dat iedereen denkt zoals u.

 

Vriendelijke groet Jolanda

Zero Tolerance!

#533

2012-11-02 02:26

Nederland is een regelrechte lacher wat RECHTSPRAAK betreft! Handen af van kinderen, ouderen en dieren!

Gast

#534 Re:

2012-11-02 03:17

#533: Zero Tolerance! -  

 

Beste zero tolerance, ik ben het helemaal met u eens
Winny

#535

2012-11-02 08:44

Dit is gewoon NODIG!!!!
moet ge buren

#536 moet ge buren

2012-11-02 09:02

Ik vin het niet kunnen dat zoon dom iemand (de moorde naar) niet levens
lang krijgt hij moet gewoon de grond in ge duut woorden wat hij heeft gedaan kan gewoon niet hij moet de zelfte pijn voelen hij mag het dag ligt niet meer zien ik wil er alles aan doen om deeze petietsi waar hijt te laaten maaken netzo alls dat het ook op vekragters moet zijn .

M.V.G Bryan roy von Rotz

Gast

#537

2012-11-02 09:36

Je moet in Nederland wel erg veel moeite doen om een crimineel als crimineel te laten behandelen!!!!!!!

Gast

#538

2012-11-02 10:02

Ik hoop dat ze levenslang krijgen
Hendrik

#539

2012-11-02 10:11

Ik ben van de oude stempel. Gewoon op het schavot en gooien maar, eerst eieren en rotte tomaten, daarna wat hardere voorwerpen. Na afloop afmaken met de guillotine!

Gast

#540

2012-11-02 10:56

Belachelijk dat er een geboortedatum e.d bijmoet. Die optie staat er helemaal nooit bij als je een petitie ondertekend. Standaard alleen naam plaats en emailadres.

Gast

#541

2012-11-02 11:03

Ben blij dat deze petitie gestart is! Kan toch niet zo zijn dat onze kinderen niet meer veilig zijn!!!!!
Jolanda Hoogenboom
De auteur van deze petitie

#542 Re:

2012-11-02 11:11

#540: -

De Tweede Kamer vergadert elke week over tal van onderwerpen die de regering of Kamerleden aandragen. Met een burgerinitiatief kunt ú een onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer zetten. Een burgerinitiatief is een uitgewerkt voorstel om bijvoorbeeld het milieu, onderwijs of openbaar vervoer te verbeteren, of een regel eenvoudiger te maken of zelfs af te schaffen. Met een burgerinitiatief verzoekt u de Tweede Kamer om uw voorstel te bespreken en er een standpunt over in te nemen. Het is méér dan een klacht en géén protest tegen een recentelijk door de Tweede Kamer ingenomen standpunt.

 

De leden van de Tweede Kamer vertegenwoordigen u en willen graag weten hoe u denkt dat de samenleving verbeterd kan worden. Een burgerinitiatief is een manier om uw visie duidelijk te maken en de politiek te beïnvloeden.

Iedereen die de Nederlandse nationaliteit heeft en ouder dan 18 jaaris, kan een burgerinitiatief indienen. U kunt uw initiatiefvoorstel zelf of samen met anderen indienen. U dient duidelijk op te schrijven wat het doel van uw voorstel is, waarom en hoe u dit doel denkt te kunnen bereiken. Uw voorstel moet vergezeld gaan van tenminste 40.000 steunbetuigingen mét naam, adres en geboortedatum van personen ouder dan 18 jaar en met de Nederlandse nationaliteit. Deze gegevens worden steekproefsgewijs schriftelijk gecontroleerd; na de steekproef worden ze vernietigd.

Uw voorstel moet verder aan de volgende regels voldoen:

  1. Uw voorstel is nieuw: de laatste twee jaar is het onderwerp niet in de Tweede Kamer aan de orde geweest.
  2. Uw voorstel gaat over een onderwerp waarover de Tweede Kamer beslist, dus over een kwestie die de rijksoverheid en níet een andere overheid aangaat en géén privé-kwestie is.
  3. Uw voorstel mag niet indruisen tegen in ons land diep gewortelde normen en waarden.
  4. Uw voorstel gaat niet over de Grondwet, de belastingen of de begrotingswetten.

Behandeling burgerinitiatieven
De Commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven behandelt alle ingekomen burgerinitiatieven. De commissie beoordeelt of uw voorstel aan de voorwaarden voldoet. Om vast te stellen of de bijgevoegde handtekeningen van kiesgerechtigden zijn, doet de commissie een steekproef. Enkele honderden mensen van uw lijst krijgen een brief van de Tweede Kamer met het verzoek om een kopie van paspoort of ander identiteitsbewijs.

Bij vragen kunt u contact opnemen met de griffier van de commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven. Als de commissie vaststelt dat aan één of meer voorwaarden niet is voldaan, dan stelt zij de Tweede Kamer voor om het burgerinitiatief niet in behandeling te nemen. Als wel aan alle voorwaarden is voldaan, stelt de commissie de Kamer voor om uw initiatiefvoorstel in behandeling te nemen en op welke manier het behandeld zou kunnen worden. Zo kan de Tweede Kamer u uitnodigen om uw voorstel mondeling toe te lichten, in een commissievergadering of zelfs in de plenaire vergadering.

Uiteindelijk nemen de leden van de Tweede Kamer een standpunt in: wel of niet instemmen met uw voorstel.

 

 

Nogmaals sorry ik wist dit ook nog mijn excuus voor het ongemak, alleen hoop ik niet dat dit voor u reden is om de petitie niet steunt, want ik heb elke stem hard nodig

Jolanda Hoogenboom
De auteur van deze petitie

#543 Re:

2012-11-02 11:12

#541: -

Hartelijk dank voor u reactie, en ben het helemaal met u eens.

 

Groet Jolanda


Gast

#544

2012-11-02 12:30

ik hoop diep in mijn hart dat zulke mensen nooit en te nimmer meer vrij komen
Jolanda Hoogenboom
De auteur van deze petitie

#545 Re:

2012-11-02 12:34

#544: -

Hartelijk dank voor uw reactie en ik ben het volledig met u eens .

 

 

met vriendelijke groet


Gast

#546

2012-11-02 12:57

Bij deze nog een keer ondertekend en voorzien van me adees en geb. Datum.
Hopelijk doet de rest het ook, zodat deze wet er door heen gaat komen!!
Heel veel succes en sterkte Groetjes Bianca
Jolanda Hoogenboom
De auteur van deze petitie

#547 Re:

2012-11-02 13:15

#546: -

Super bedankt Bianca.

 

groetjes Jolanda

M

#548 Done...

2012-11-02 13:39

Bedankt voor de update... opnieuw getekend en gelijk even wat geld gestuurd voor extra zichtbaarheid...
Veel suc6
Soldiermom

#549

2012-11-02 13:44

Een mooi initiatief, en nodig. Het bewijst dat de strafmaat in Nederland aangepast moet worden.
Cees en Jopie

#550 Jenneferwet - een uitstekend initiatief!

2012-11-02 13:47

Hallo Jolanda, we hebben de petitie opnieuw getekend, nu met GEBOORTE DATUM EN ADRES INGEVULD. Wij wensen je heel veel succes met deze actie! Uiteraard ook via onze Facebook account aandacht aan besteed!