Petitie Jenneferwet

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie Jenneferwet.

Ruben

#501

2012-10-09 19:22

Beste Jolanda,
Hier geldt dat als dit soort straffen (lager dan levenslang) voor kindermoordenaars vaker voorkomen, is de neiging bij sommige mensen om dit soort daden te plegen groot. Dat is onacceptabel! Zonder kinderen hebben we geen werk over 20 jaar. En zonder werk gaat de Nederlandse economie nog meer achteruit en komen we in hetzelfde probleem als de Grieken nu zitten. Bovendien ben ik het met je eens dat het vermoorden van kinderen onverteerbaar is voor de nabestaanden. Voor jou en alle nabestaanden, ook al ken ik jullie niet, veel sterkte met de verwerking van dit verschrikkelijke drama!

Gast

#502

2012-10-10 14:51

Iemand die denkt het "recht" te hebben om iemand van het leven te beroven, heeft in mijn ogen geen recht meer op een "normaal"leven.
Ik hoop dat er velen handtekeningen worden opgehaald,zodat de overheid dit eindelijk ook in gaat zien.
SUCCES!!!!!!!
Jan-Bob

#503

2012-10-10 18:18

#500: melody - Re:  

Tja, maar hij klopt wél. In het algemeen geldt: er moet voor iedereen een uitweg zijn terug naar het gewone leven. Sluit je die bij voorbaat af, leidt dat tot grotere, onbeheersbare criminaliteit en veel moeilijker opsporing. Kijk naar de USA, waar in veel staten de doodstraf geldt: daar zijn meervoudige doodslagen (lees: het uit de weg ruimen van getuigen) veel meer gewoon dan in Nederland. Wil je dit soort zware delicten voorkomen, moet je natuurlijk straffen, maar niet te zwaar, want dan werkt het averechts.

Levenslang kan in Nederland ook worden opgelegd, maar natuurlijk nooit standaard, zonder tussenkomst van een rechter. De levenslange gevangenisstraf wordt niet veel toegepast; wél zitten vrij veel mensen quasi-levenslang in een TBS.

Het is lekker gemakkelijk je handtekening te zetten voor standaard-oplegging van levenslange gevangenisstraf, maar het is wel handig even de consequenties daarvan te overzien. 

Een laatste overdenking: wij brave burgers kunnen de crimineel van morgen zijn. Of rijdt niemand hier met (íets te veel) alcohol of te hard, betalen we allemaal keurig belasting, en beledigen we nooit iemand? Die strafwetten maken we voor elkaar, niet voor 'die anderen'!


Gast

#504 Waar blijven ze nou

2012-10-10 19:58

Ondanks alle inzet, uren, dagern, nachten, Flyers, akties bij het stadion voor de wedstrijd, hier op FB, Twitter en Hyves....Hoe moeilijk is het om slechts 40.000 handtekeningen te krijgen?
Elke paar zijn er weer, dat is fijn, maar het lijkt te stagneren, dat is eeuwig zonde, deze aktie voor de petitie MOET slagen, ookal is het alleen maar zodat JENNEFER's leven, NIET als 1 v d vele verdwijnt. 10 jaar, de hele toekomst voor je, maar toch?
Mensen aub TEKEN! En geeft U aub ruchtbaarheid hieraan, ter voorkoming van nog meer onschuldige kinderen, die door de meest lage daad haar leven is ontnomen.
Come on, echt 40.000 moet met alle soc. media toch lukkken? Het is geen ver van je bed gedoe, het gebeurt zoveel, de volg. x mag niet meer komen. TEKEN MASSAAL AUB!

Gast

#505 Re: Waar blijven ze nou

2012-10-11 13:06

#504: - Waar blijven ze nou

Wij zitten ongeveer met de getekende flyers op de 26.000 en zullen doorgaan tot de 40.000 eerder stop ik niet !!!!!!!!!

 

Bedankt voor uw steun

melody

#506 Re:

2012-10-12 12:56

#503: Jan-Bob - Nou sorry hoor , ik be het totaal niet met je eens , het zal je kind maar wezen volgens mij piep je dan wel anders. Niet te zwaar straffen werkt averechts volgens jou , nee lekker naar buiten laten laten over 11 jaar zodat een  familielid  van woede een daad begaat omdat je jaren van woede op een tijdbom leeft .En pakeerbonnen en iemand beledigen kan je totaal niet vergelijken met een kind wat gruwelijk vermoord is misbruikt.

 


Gast

#507 Karin

2012-10-18 02:30

Ik volg dit helemaal. Hou vol mevrouw Hoogenboom! Dit gaat U met al deze mensen lukken. De engeltjes boven vechten met U mee.

Gast

#508 Re: Karin

2012-10-18 12:33

#507: - Karin

Bedankt voor uw lieve reactie wij gaan zeker door tot de 40.000. Wij hopen er zelf meer op te halen.

Gr Jolanda


Gast

#509

2012-10-20 17:40

Hallo Jolanda, ik ken je niet persoonlijk maar ben trots op je dat je deze petitie op touw hebt gezet.Wens je veel succes met deze actie en hoop dat je meer dan voldoende handtekeningen krijgt want dat heeft Jennefer wel verdient.

Gast

#510 Re:

2012-10-22 10:56

#509: -

Dankjewel en ik vind nog steeds dat er gewoon iets moet gebeuren, en oke ik ben de petitie gestart maar dankzij alle vrijwilligers kan dit een succes worden. Bedankt voor je lieve reactie en ik ga door tot er minimaal 40.000 handtekeningen binnen zijn


Gast

#511 Straf?

2012-10-23 12:50

Beste mensen.
Het zou best wel een goede straf zijn om deze mensen levenslang op te sluiten maar uiteindelijk komen ze toch ooit vrij,
Voor zulke mense als Robert M. Die ongekend aantal kinderen misgebruikt hebben kan er maar een straf zijn die deze beesten kan stoppen.
Dat is dan wel x jaren opsluiten maar eerst "pik" af snijen. Als ze nog wel vrij komen kunnen ze niet meer kinderen aan komen.
Kijk maar hoeveel mensen dat nog wel durfen.
Huidige straf maten zijn als beloning voor deze beesten

Gast

#512 Re: LEVESLANG

2012-10-23 18:14

#495: - LEVESLANG 

 

Flauwekul! Waarom moet deze maatschappij opdraaien voor tien tallen jaren voor een beest Die wel 150,-/ 200,- per dag kost? Doodstraf is het beste manier om de maatschappij te zuiveren.

Gast

#513

2012-10-23 20:56

Levenslang is en moet levenslang blijven.

Gast

#514

2012-10-23 20:56

Levens lang is en moet levens lang blijven!

Gast

#515

2012-10-23 21:29

vreselijk onrechtvaardig dat mensen zomaar iemand het leven kunnen ontnemen!En dan het verdiet van de nabestaanden!
Ties

#516

2012-10-24 17:41

Een heel goed initiatief. Het is schandalig dat daders vervroegd vrij kunnen komen!! Ze zouden levenslang moeten krijgen zonder enige kans op vervroegde vrijlating. Die arme kinderen krijgen nooit meer een kans dus waarom de daders wel!!!
angelique

#517

2012-10-24 19:18

IK vind dat iedereen die zich hoe dan ook en op wat voor manier dan ook aan een kind vergrijpt levenslang zonder aftrek moet krijgen. Nederland is te soft met straffen en daar moet maar eens een eind aan komen. Je blijf met je poten van de kinderen af.
Rene

#518 jennefer wet

2012-10-25 00:28

mensen die kinderen iets aandoen op wat voor manier dan ook moeten voor hun levenlang worden opgesloten!!! een kind dat wordt verkracht of dergelijke krijgt namelijk ook levenslang!!! en zal het altijd bij zich houden!!! is voor mij het zelfde als moord met voorbedachteraden!!


Gast

#519 jennefer wet

2012-10-25 08:07

straffen en flink
sathean

#520

2012-10-27 17:37

gewoon even rechtvaaridgheid!!

Gast

#521

2012-10-28 19:49

De nabestande,en al die haar kende,heel heel veel sterkte.
Wat is dit ongelooflijk heftig ,te zwaar om te doorstaan.

Gast

#522

2012-10-28 19:53

Stilte,want dit is te erg.
gast

#523

2012-10-30 13:12

Dit is echt nodig dus mensen aub geef het door en zet je handtekening. Eigenlijk schandalig dat hier een burger voor op moet staan. De Nederlandse regering moest zich doodschamen. Ik hoop dat de starter van deze petitie voor elkaar krijgt dat de vervroegde vrijlating voor doodslag, moord afgeschaft word en ja het liefste zie ik ze allemaal levenslang achter slot en grendel. Maar dat zal wel niet haalbaar zijn daarom de vervroegde vrijlating agenda punt maken waren er maar mensen zoals deze mevrouw trots op wat zij teweeg brengt in dit land !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Leon

#524 Onderwerp

2012-10-31 10:50

Ik stond pas op een markt in Den Bosch naast de oma van Jennefer,heb een tijdje zitten praten met haar, natuurlijk gelijk de lijst getekend. Het ongekende verdriet wat die klootzak de familie heeft aangedaan....hij verdiend niet meer dan een rattenhol om langzaam weg te teren.....van kinderen blijf je af....ALTIJD
Antistrafvermindering!

#525 Strafvermindering?

2012-10-31 20:12

Minder straf voor goed gedrag.....wat een waanzin!!!! Daar erger ik mij al jaren aan! Moordenaars, verkrachters en pedoos verdienen geef strafvermindering! Hadden ze zich maar in het gewone leven maar goed moeten gedragen!!! Wie heeft dat eigenlijk verzonnen.....wat een mafkees!!!!