Petitie Jenneferwet

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie Jenneferwet.


Gast

#376 Re:

2012-09-27 22:11

#352: karin -  

 

daar hoef je geen sorry voor te zegggen je moet ze het zelfde aan doen als wat ze het kind aan hebben gedaan die ze vermoord hebben of levens lang en tegen de andere zeggen wat hij heeft gedaan dan heeft hij ook geen leven meer

Gast

#377

2012-09-27 23:38

Hij moet gewoon levenslang krijgen want zo een iemand hoort niet meer vrij te komen en vrij rond te kunnen lopen op straat!
Seraphiem2000

#378

2012-09-28 00:43

Wie tot een dergelijke gruwelijke daad in staat is, en nog wel met een kind. Verdiend niet minder dan een levenslange straf. Het idee dat de nabestaanden sowieso levenslang hebben, en de dader op een x-moment weer op vrije voeten loopt, is onrechtvaardig en onverteerbaar.

Gast

#379

2012-09-28 07:36

prima actie!!

Gast

#380

2012-09-28 07:45

Onmenselijk wat er is gebeurd.. Mensen zoals deze man zouden nooit meer in de maatschappij mogen terug keren..


Gast

#381

2012-09-28 11:39

Kindermoordernaars mogen NOOIT meer vrij!!!
Astrid

#382

2012-09-28 11:45

iemand die het onschuldige leven van een kind neemt mag nooit te nimmer meer vrij rond lopen !!!!!
Nay

#383

2012-09-28 12:33

Goed initiatief!!

Gast

#384

2012-09-28 13:40

GEWELDIG INITIATIEF. De nabestaanden hebben levenslang, dus waarom de dader niet???
moeder van een vermoord kind

#385 Re: Re:

2012-09-28 13:45

#374: kick - Re:

....dus als mensen het niet eens zijn met deze petitie, worden ze uitgescholden ??? Ik teken ook niet, omdat ik vind dat iedere moordenaar levenslang moet krijgen !!! Want of je vermoorde kind 10, 15, 20 jaar is...leeftijd maakt het verdriet niet minder of meer. Iedere moordenaar verdient geen 2de kans...want iedere vermoorde dierbare krijgt deze ook niet en alle nabestaanden van moord hebben levenslang, ongeacht leeftijd van het slachtoffer.

 

Als kinderleeftijd (tot ??) bepalend wordt voor levenslang, betekent dit, dat moordenaars van slachtoffers buiten deze leeftijdscategorie geen levenslang meer kunnen krijgen, dat kan toch niet de bedoeling zijn !

Gentiel

#386 Jennefer Wet

2012-09-28 14:35

Ik vind dat zéér goed om de kinderen in de toekomst te verbeteren
De regels eerst lezen !!!

#387

2012-09-28 15:24

Voor het Burgerinitiatief(online) gelden alleen de IP-adressen!!! EN je moet de NL-nationaliteit hebben EN meerderjarig zijn !!

Dus voor deze petitie is de stand nu: 8515 (onder voorbehoud van aftrek minderjarigen en IP-adressen buitenland)


Gast

#388 Straffen niet realistisch

2012-09-28 15:43

Verschrikkelijk dat dit soort mensen er met zulke lichte straffen van af komen.
Alleen al naar de familie en nabestaanden van dit kind is dit erg respectloos.
Op het moment dat je iemands leven ontneemt en zeker dat van een kind die nog vol enthousiasme en plezier in het leven staat en de grote gevaren nog niet kent, verdien je het gewoon om achter de tralies te verdwijnen voor de rest van je leven. Onvoorwaardelijk! Succes met de handtekeningen! Groeten, Dimitri
klopt

#389 Re:

2012-09-28 16:01

#387: De regels eerst lezen !!! -

Iedereen die de Nederlandse nationaliteit heeft en ouder dan 18 jaar is, kan een burgerinitiatief indienen. U kunt uw initiatiefvoorstel zelf of samen met anderen indienen. U dient duidelijk op te schrijven wat het doel van uw voorstel is, waarom en hoe u dit doel denkt te kunnen bereiken. Uw voorstel moet vergezeld gaan van tenminste 40.000 steunbetuigingen mét naam, adres en geboortedatum van personen ouder dan 18 jaar en met de Nederlandse nationaliteit


Gast

#390 Re:

2012-09-28 16:06

#387: De regels eerst lezen !!! -

Digitale handtekeningen zijn nog niet mogelijk, maar de Tweede Kamer gaat onderzoeken of dit in de toekomst wel kan. Om toch een stap in die richting te zetten, besloot de Kamer om digitale steunbetuigingen wel te accepteren. Deze worden gecontroleerd en dan wordt de papieren handtekening erbij gevraagd.

marco

#391 Re: Re: Re:

2012-09-28 16:18

#385: moeder van een vermoord kind - Re: Re:

Vanzelfsprekend is het altijd verschrikkelijk als iemand een dierbare verliest, ongeacht de leeftijd. Deze petitie richt zich op de straffen voor "kinder moordenaars". De straffen voor alle moordenaars in het algemeen aan te passen is een complexe zaak. Deze petitie is een eerste stap in de goede richting. Dat u de petitie niet wilt tekenen is uw goed recht. Ik persoonlijk heb wel getekend omdat ik mijn kinderen veilig buiten wil laten spelen. Ook al zou ik geen minderjarige kinderen hebben, had ik nog getekend. Medeleven in deze maatschappij is wat we missen. Het zou er een stuk mooier uitzien in ons land zonder egoisme.


Gast

#392

2012-09-28 16:37

ik vindt dat de wet echt aangepast moet worden
het zijn veel te milde straffen die de moordenaars krijgen ben voor de wetwijzeging

Gast

#393 Re: Re: Re: Re:

2012-09-28 16:50

#391: marco - Re: Re: Re:

Je kunt niet qua leeftijd slachtoffers gaan veroordelen, waar blijven we dan?? Dan zou 18 jaar voor de moord op Marianne Vaatstra wel genoeg zijn? omdat zij 17 jaar was?? De moord op Milly Boele...18 jaar, wel genoeg?? Nee, elke moordenaar verspeeld zijn rechten op een 2de kans en zou levenslang moeten krijgen !!

Als kinderleeftijd (tot ??) bepalend wordt voor levenslang, betekent dit, dat moordenaars van slachtoffers buiten deze leeftijdscategorie, nooit meer levenslang kunnen krijgen, dat kan toch niet de bedoeling zijn !

Gelukkig weet je niet wat het is, om je kind (minder- of meerderjarig) te verliezen door moord...want dan zou je er anders over denken!

marco

#394 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-09-28 16:56

#393: - Re: Re: Re: Re:

Je praat voor je beurt, want dat weet ik maar al te goed!


Gast

#395 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-09-28 16:58

#394: marco - Re: Re: Re: Re: Re:

???...wat bedoel je daarmee? je bent ook een kind verloren door moord ?, nou dan wil je toch ook levenslang...en als je kind (boven)18 zou zijn geweest, wil je ook levenslang !!...of wijzigt die mening naarmate je kind ouder wordt?? Nee toch...

 

 

marco

#396 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-09-28 17:21

#395: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Mijn mening wijzigd niet hoor. Maar deze discussie is niet voor hier. Deze petitie gaat over 1 onderwerp wat in ons rechtsysteem niet goed geregeld is. Natuurlijk zijn er meer wetten die het bekijken waard zijn. Als je jezelf zo druk maakt om de andere punten.... start zelf een petitie zou ik zeggen dan. Mijn handtekening heb je dan ook hoor!


Gast

#397 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-09-28 17:31

#396: marco - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Volgens mij is dit een discussiepagina...zoals bovenpag.1 staat aangegeven:

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Jennefer wet.

...en mijn reactie gaat over de JenneferWet, discussie = mee eens/niet mee eens, anders is het geen discussie hè...

 

...en ik maak mij niet "druk" om andere punten...moord moet levenlang zijn, maar wel ongeacht leeftijd slachtoffers.

 

marco

#398 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-09-28 17:49

#397: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Jennefer wet. Heel goed. Dus ik beperk me hier tot reacties op de Jennefer wet en niet over andere zaken.  Dze petitie gaat over moordenaars van minderjarige kinderen.

Als jouw petitie online staat dan kunnen we daar verder discussieren

Leo

#399

2012-09-28 17:55

Geweldig initiatief, ik weet trouwens nog wel een paar groepen die nooit meer los mogen hoor. Wat te denken van TBSers? Helaas komen onze rechters voornamelijk van de planeet mars. Ze hebben geen idee wat ze de slachtoffers aandoen.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-09-28 17:58