Petitie Jenneferwet

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie Jenneferwet.

Therealpunkie

#326

2012-09-26 11:35

....als je denkt dat je kinderen opgroeien in een veilige omgeving, komt het erg hard aan als zo iemand als Jenefer en haar familie wordt getroffen door zoiets vreselijks, Jenefer, buurmeisje van mijn schoonzus, zelf heb ik haar niet gekend maar mijn dochter heeft wel met haar gespeeld. Dit mág en kán nooit meer gebeuren, het recht in Nederland is krom.....geen woorden meer voor :-X...

hans44

#327 Jennefer wet

2012-09-26 12:05

Goed initiatief,er zijn geen verzachtende omstandigheden te bedenken voor een kindermoord. Mijns inziens hebben dit soort figuren met een dergelijke hersenkronkel helemaal geen recht op bestaan in deze wereld. Een valse hond die een kind bijt krijgt ook een spuitje. Zo'n hufter is die veel gevaarlijker is zou dan een tweede kans moeten krijgen, ik hoop het niet.
Dobermann

#328

2012-09-26 12:10

jennefer zal nooit puber worden,nooit uit kunnen gaan,nooit genieten met haar vriendinnen,jennefer zal nooit moeder worden,de opuders van jennefer hebben levenslang..
laat de dader NOOIT meer vrij,dit is nederland verplicht aan alle kinderen,zij zijn onschuldig,en zijn de toekomst!

Gast

#329

2012-09-26 12:59

Ik vindt dat alle straffen te licht zijn en zou graag zien dat alles omhoog gaat zonder strafvermindering iedere crimineel wil HEEL graag zitten in nederland

Gast

#330

2012-09-26 13:07

Niks na 11 jaar vrij, minstens 18 jaar uitzitten en dan TBS.
Anita

#331

2012-09-26 13:16

Beste Jolanda,

Ik heb getekend en deze petitie gedeeld via facebook en twitter. Hoop dat er snel voldoende handtekeningen gezet worden! Er moeten snel veel zwaardere straffen komen voor dit soort afschuwelijke misdrijven. De nabestaanden hebben wel altijd levenslang!
Oma Dok

#332

2012-09-26 13:28

Ik hoop met heel me hart dat deze actie slaagt.
Zulk soort mensen hebben maar een recht.
En dat is een goeie RECHTBANK.
Die ook in staat zijn een goeie RECHTSSPRAAK uit te voeren.
Laten ze zich eens afvragen wat ze zouden doen als ze zelf in zo,n situatie zouden belanden.
Marc

#333

2012-09-26 13:30

In NL is er veel te veel aandacht voor de dader. Daar zijn trajecten voor, allerlei vormen van hulp en bijstand terwijl de slachtoffers het moeten doen met "een medewerker van slachtofferhulp". Meer dan terecht dat naar deze scheve toestand gekeken wordt. Zeker als het zo dichtbij komt als de moord op Jennefer die een straat achter mij woonde.

Gast

#334

2012-09-26 13:34

Helemaal mee eens. Voor dit soort mensen rest slechts één straf. LEVENSLANG......En niets anders.

Vriendelijke groet
Hans Mensert
Schiedam

Gast

#335

2012-09-26 13:52

Wat een goed initiatief !

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-09-26 13:54



Gast

#337

2012-09-26 14:32

Iedere moord is er een te veel en de daders zijn zielig en de slachtoffers kunnen doodvallen

Gast

#338

2012-09-26 14:39

Ik heb samen met mijn vriendin 6 kinderen en 2 kleinkinderen.........als iemand aan hun zou komen, dan zou ik al bijna overwegen om zelf snelrecht uit te voeren........oog om oog, tand om tand.....want helaas worden deze gasten teveel beschermd in de huidige maatschappij..

Gast

#339

2012-09-26 14:59

Elk misbruikt of mishandelt kind is er immers een teveel en zeker als dit eindigen moet zoals het met Jennefer deed, in een moord om misbruik te verbloemen...

Gast

#340 Waarom.

2012-09-26 15:58

Ik hecht meer waarde aan het beschermen van een kind daarom teken ik hier voor. Maar mensen met een (ernstig)geestelijk probleem horen niet in een gevangenis als dat de reden is waarom ze de fout in zijn gegaan. Maar in een gesloten inrichting als de maatschappij daarbij gebaad is. Het trauma voor de samenleving heeft veel meer erkenning nodig.

Gast

#341

2012-09-26 16:06

Doit is voor mij een heel goed doel. Dat soort lui mag nooit meer vrij rond lopen.
Danny Berghout

#342 Re:

2012-09-26 17:05

#336: Nabestaande -

Dus jij hebt liever alleen commentaar ipv dat je probeert NL een stukje veiliger te maken, bravo.

suny

#343

2012-09-26 17:23

Burgers van Nederland, de gewone weldenkende mensen, moeten zelf het roer in handen nemen. De politiek en justitie staat zo los van de maatschappij, van de realiteit.
Ik weet niet wat je gemis goed kan maken maar ik leef waanzinnig met je mee. Doe wat goed is, dat is het enige wat je kan doen. Ik wens je geluk en levenskracht!
rechtvaardigheid

#344 Het boek "Ik eis de doodstraf"

2012-09-26 17:29

In, naar ik meen de jaren 1970, verscheen het boek "Ik eis de doodstraf" dat over een rechter ging die altijd tegen doodstraf was geweest in álle gevallen. Toen het hem overkwam dat zijn kind door grove nalatigheid, let wel geen opzet, om het leven kwam eiste hij tóch de doodstraf. Dit gaat mij ook veel te ver, maar straffen van enige jaren met ook nog aftrek voor goed gedrag, wat wil zeggen dat bij voorbaat slechts 2/3 van de straf hoeft te worden uitgezeten, is een totaal voorbijgaan en onbegrip aan ouderleed en recht op leven van weerlozen (kinderen).
Huidige rechters zouden eens wat meer te rade moeten gaan bij hun eigen gevoelens als henzélf zoiets zou overkomen en zich niet blindelings suf staren op de, meestal geveinsde, verzachtende omstandigheden.
Ieder mens is in zijn leven wel één of andere gebeurtenis overkomen waardoor hij/zij een verhardende kwetsure heeft opgelopen, maar zal dat alsnog moeten leren beheersen.
Verzachtende omstandigheden worden in de meeste gevallen alleen maar door winstbejagende advocaten aangevoerd tot meerdere glorie van hún reputatie en inkomsten.

Gast

#345

2012-09-26 17:55

dit verdient het niet om zulke lage straf te geven ,levenslang dat vind ik normaal
j

Anonymous

#346

2012-09-26 19:57

Schrijf een reactie...
Angelique

#347

2012-09-26 22:07

Goede petitie!
Respect voor de persoon die het initiatief heeft getoond.
Dit moet gaan lukken, we zitten al bijna op een vierde van het aantal handtekeningen.
Misschien is het een idee om het groter aan te pakken, via tv Rijnmond bijvoorbeeld ?
Succes en veel sterkte voor de familie en naast van Jennefer.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-09-26 22:28


sander

#349

2012-09-26 22:30

Levenslang moet hij krijgen me broertje zat bij jennefer op school.
Ookal ken ik de dader van gizicht en naam, zoiets kan ik niemand vergeven.
ben zelf ee kind verloren en dat wens je niemand!!
Jennefer

#350

2012-09-26 22:48

Heel goed initiatief zet het op facebook om te ondertekenen daar zul je verwacht ik ook een hoop medestanders vinden