Steun Thom Karremans

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Steun Thom Karremans.


Gast

#1

2012-05-10 14:50

Het mag ieder weldenkend mens duidelijk zijn dat elke ware Nederlander het niet kan laten berusten als er een schijnproces word gevoerdtegen de hr. karremans.
De echte verantwoordelijken, de politiek en de VN dienen gedaagd te worden!

Gast

#2 Steun Karremans

2012-05-10 15:01


Gast

#3

2012-05-10 15:19

De uiteindelijke schuldige aan dit drama was niet Karremans maar de politiek, die hem in de steek liet.
Geen luchtsteun door toedoen van een franse generaal.
Aasgieren(advocaten) die de zwakste schakel in dit drama aanpakken een grote schande. Een rechterlijk macht in Nederland die wederom een militair de vernieling in helpt.(Denk aan Eric O.)

Gast

#4

2012-05-10 20:37

Schandalig als karremans geslachtofferd wordt omdat de gemiddelde burger vindt en denkt -vanuit de comfortabele leren bank- dat commandanten en militairen onder direct levensbedreigende omstandigheden heldendaden dienen te verrichten (ja,die types die in de WO2 denken dat ze in het verzet zouden hebben gezeten als ze in die tijd hadden geleefd;-) )....en omdat de werkelijk aansprakelijke leiding reeds lang met goede portemonnee veilig in diezelfde leren stoel veilig thuis achter de buis zit...

Gast

#5

2012-05-11 01:43

Stop met het achterlijke idee om Karremans voor het gerecht te dagen.
De Serven en Moslims zijn zelf de schuldigen.

Gast

#6

2012-05-11 01:44

laat Karremans met rust.
De Serven en de Moslims zijn de echte schuldigen.

Gast

#7

2012-05-11 13:45

Het is weer eens te triest voor woorden. Er werd in die tijd door de verantwoordelijke regering/VN geen steun geleverd. En achteraf een Colonel tot zondebok veroordelen die weinig andere keuzes had.
lmblD2

#8 Overste Karremans verdient alle waardigheid en respect. Nec temere, nec timide

2012-06-07 22:19

Wat ik mij afvraag…Als je wordt geworven door Defensie, dan hoor je onwijs veel van ze..Voor je uitzending nog meer… Bij thuiskomst, ben je een vreemde. Begrijpelijk dan ook dat je van de defensie top geen signalen van sympathie of steun richting overste Karremans hoort.. Dat noemen ze nou maatjes.. Van je maatjes moet je het maar hebben.. De VN, en onze eigen halfbakken politici zijn matennaaiers en de verantwoordelijken voor het alles m.b.t. de val. Zij hadden overste Karremans voldoende zware wapens moeten meegeven. Maar men was te bang voor een oncontroleerbare situatie. Onze franse held Janvier die achter de schermen de close air support tegenhield.. Ik heb zo’n flauw vermoeden waarom…Zijn belang was zijn eigen gegijzelde franse troepen thuis te krijgen. Dus gooide hij het op een akkoordje met de serven en liet overste Karremans in de steek. Van je maatjes moet je het maar hebben.. Een ieder die zich verdiept heeft in de val en overste Karremans, moet beter weten.
Als je als commandant van de brandweer slechts 2 emmers en wat mensen krijgt om een hotelbrand te blussen. De mannen ter plaatse, creatief zoals ze zijn en met het weinige wat ze hebben, de brand proberen te blussen. De brandweercommandant herhaaldelijk smeekt, dagen lang, om een watervliegtuig…Maar deze niet krijgt, waardoor het hotel afbrand. Hem dan verantwoordelijk stellen voor het afbranden van het hotel.. Wie is dan eigenlijk de schuldige? Overste Karremans verdient alle waardigheid en respect. Nec temere, nec timide


Gast

#9

2012-06-08 08:31

Degene die erbij waren, weten hoe het zit....
Pim

#10 Re:

2012-06-09 18:05

#9: -  

 Je zou een stichting moeten beginnen, welke voor alle ex (en toekomstige) commandanten en militairen die door de politici als zondebok worden gebruikt, opkomt en geld inzameld om rechtszaken te bekostigen om net zolang juridische strijd tegen de oud politici te voeren tot ze hun eer, waardigheid en hun laatste cent is afgenomen.


Gast

#11

2012-07-08 16:45

Indien het OM meent de Kol Karremans te moeten vervolgen dan is er weer sprake van een "Bartje moet hangen".
Hoe triest de affaire ook is uitgevallen voor de duizenden slachtoffers het lag NIET aan het beleid van de toenmalige overste. De aanklacht ingediend tegen de kolonel Karremans is een farce en wrsch. ingegeven door hebzucht van enkele nabestaanden en hun advocaten!!

Gast

#12

2013-03-05 08:58

Ik was boordschutter op een yp408 van Kapitein Franken en stond in de wapenkamer, hij en met name ook Thom Karremans heeft ons altijd voor de krijgsraad gewaarschuwd, voer orders uit anders wacht je de krijgsraad, in dit geval behoord de hel delegatie uit den haag op de beklaagdenbank te zitten, de luchtsteun op 1 cruciaal moment kwam meer als een half uur te laat, dit was een onmogelijke missie! En al het beeldmatriaal is gemanipuleerd zoals dat met alle media is!

Gast

#13

2013-03-07 14:39

Goede zaak dat Karremans niet zal worden vervolgd.
Het zou het ministerie van defensie sieren als ze het blazoen van Karremans openlijk zuiveren.
De politiek heeft militairen die aan de kwalificaties van goed militair bezitten gezonden naar oorden waar met de menselijkheid wordt gesjoemeld. Die politiek, inzonderheid de besluitvormers van toen, zijn verantwoordelijk en aansprakelijk.
alfa7

#14 Re:

2013-04-01 23:28

#3: -

Erg goed verwoord helemaal mee eens,Karremans was in mijn dienstplicht mijn Batalionscommandant en F.F.A Franken mijn kapitein een ZEER bekwaam man, ik was persoonlijke boordschutter van Franken en stand in de wapenkamer

Nederlander. uuh, ik bedoel MOSLIM

#15 Re:

2014-10-15 10:05

#5: -  

 Serven en de Moslims? Waarom niet serven en de Bosniërs? Of Christenen en de Moslims? Helemaal mee eens dat Karremans wordt opgeofferd door de VN om de eigen fouten te camoufleren. Maar ik zie hier meerdere veteranen hun reactie plaatsen. Op zijn minst moeten DIE veteranen wel toegeven dat het verdedigen van de eigen souvereiniteit niet bestempeld kan worden als 'schuldige daad'. De enige schuldigen zijn de Serven en de VN. Niet de Bosniërs die hun land verdedigen.


Gast

#16

2014-11-10 19:35

Belachelijk dat Karremans moet boeten voor de politieke dwalingen die er zijn gemaakt.Laat Joris Voorhoeve eens diep in de spiegel kijken!!!

Gast

#17

2014-11-13 09:48

Goed dat hij er is, moet veel mer openbaar gemaakt worden. Schande deze vervolging en aantijgingen, de ware schuldige is de regering van destijds.

Gast

#18

2014-11-14 06:54

Deze man heeft geen schuld voor de dood van deze mensen en dient geëerd te worden.

Gast

#19

2015-04-30 00:19

Schandalig,als je zo behandeld wordt.
Voor je inzetbaarheid

Gast

#20

2015-04-30 00:32

Je maintiendrai ,heeft voor mij een andere betekenis gekregen.
Schandalig, hij heeft gedaan wat hij kon,
Op dat moment.






Gast

#21

2015-04-30 00:34

Je maintiendrai ,heeft voor mij een andere betekenis gekregen.
Schandalig, hij heeft gedaan wat hij kon,
Op dat moment.
Mijnheer karremans, ik groet U.





Gast

#22

2015-07-13 20:10

Ik ben reserve ritmeeste van de huzaren van boreel bd. Ik vind het
schandalig dat militairen die in opdracht van onze regering hun leven
in de waagschaal stellen en dan 20 jaar als een soort misdadiger worden behandeld. Overigens heb ik ook gediend met zijn vader.
Ook een militair met hart en ziel.

Gast

#23

2016-03-22 09:35

Omdat ik een DB3 veteraan ben en onvoorwaardelijk achter onze oud commedant sta..te belachelijk voor woorden dat dit gebeurt...Wij hebben alles gedaan wat wel konden doen...en nu nog na 21 jaar trappen ze ons na!! Besef maar eens hoeveel veteranen dagelijks nog last hebben van deze gevolgen..compenseer ons maar wij die voor jullie daar hebben gestaan op dat moment...klootzakken in Den Haag!!