(ON) Leefbaar Nijlen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie (ON) Leefbaar Nijlen.


Gast

#1

2012-04-10 17:13

Het is onverantwoord goederentreinen door woonkernen en stadscentra te laten rijden, niet zozeer voor de hoge kosten,maar wat mij zorgen baart zijn de gevaarlijke stoffen die dagelijks door deze woonkernen denderen."Overheid neem uw verantwoordelijkheid!"GEEN GOEDERENTREINEN DOOR WOONKERNEN EN STADSCENTRA"

Gast

#2

2012-04-11 00:01

als ik met mijn hond ga wandelen naast de spoorweg bvb na 9 uur smorgens dan gaat de overweg dikwijls dicht 3 keer op 5 minuten als ge dan de treinen ziet passeren of stoppen in kessel dan ziet ge 4 a 5 personen zitten ,en dan maar klagen dat ze verlies doen den nmbs, zeker richting herentals,schaf die af en leg op de spitsuren een trein meer in ,en laat de goederentreinen langs de autostrade rijden desnoods onder de grond dan moet ge geen mensen ambeteren,

Gast

#3

2012-04-11 12:53

ik vind het niet meer dan juist dat deze petitie gehouden wordt.

Gast

#4

2012-04-11 16:18

goed en duidelijk in elkaar gestoken - eenvoudig te ondertekenen en hopenlijk het gewenste succes want ook wij zijn hier de dupe van omdat wij dagelijks via Kessel station richt werk pendelen in Wommelgem


Gast

#5

2012-04-12 01:19

Waarom hebben ze dit zo lang stil gehouden??
Een bewoner uit de Patrijzenweg mocht geen omheining zetten rond een stukje weiland want dit zou het uitzicht verstoren! Maar een hoge muur naast de spoorweg dat verstoord het natuurbeeld niet zeker!!?
grobbendonker

#6

2012-04-12 08:49

Maak een ijzeren rijn over den hof van al die politiekers die daar voor gestemd hebben,en laat alle mensen in de Kempen gerust.Vandaag Nijlen en Kessel ,morgen Grobbendonk ,Bouwel ,Herentals of Ranst? Nee ,dank u ......

Gast

#7 Re:

2012-04-12 12:48

#2: -

Deze reactie staat los van het probleem van het goederenverkeer en is een antwoord op discussie punt 2 .

Ik snap dat je die vroege treinen wilt afschaffen maar dan raak je een bevolkingscategorie die vroeg moet gaan werken al dan niet met shiften en die misschien wel geen auto kunnen/willen aanschaffen? Meestal is dan de trein de enigste optie!

Denk je nu echt dat het probleem zal opgelost worden om tijdens spitsuren meer treinen in te leggen? Dat gaat nietmeer! Er worden tijdens de spits het maximum aantal treinen ingelegd dat het treinverkeer afkan. Met andere woorden: Als je nog meer treinen op dezelfde moment laat rijden zoals het nu is, dan is er file op het verkeer. Dan geraken de treinen nog amper vooruit en dan is het probleem niet opgelost? De lijnen zijn verzadigd.


Gast

#8

2012-04-13 00:31

ik wil niet dat dit project er komt , het zijn zomaar 80 treinen per dag meer die naast onze lager en kleuterschool raast indien hij boven grond blijft en andere dorpen willen hem niet ik ook niet .Ik wil dat alles blijft zoals het is in de fazantenweg in kessel groen en rustig . De burgemeester zou iedere burger van groot NIJLEN daarover moeten inlichten .Ik ben naar die infoavond geweest en een film gezien ,als de trein boven grond rijd dan komen er muren van 3 meter hoog, mooi zicht in onze natuur en sommige mensen gaan echt op die muur kijken en niet meer naar de bomen of naar een poes die in de weide met een muisje speelt of kinderen die aan het spelen zijn dat ze naast het kanaal leggen onder de grond, dat komt recht van antwerpen .Maar ja wie gaat dat betalen ? De burgemeester zegt dat elke gemeente waar hij komt ,dat allemaal zelf moet betalen ,maar er is geen geld zodus komen ze het bij de mensen het weeral maar halen en dat kan niet ,ik ga niets betalen wat ik niet moet hebben en mensen laat jullie stem horen en doe mee


Gast

#9 Re:

2012-04-13 01:51

#8: -  

 

Dat is gesproken !!!

Gast

#10

2012-04-17 18:16

Ik begin er nu pas bij stil te staan maar leuk is wel wat anders. Mijn ouders en vrienden wonen aan de andere kant van de spoorweg nu met de ijzeren rijn zal ik er veel moeilijker of bijna niet geraken. net als voor mijn werk moet ik langs de andere kant zijn. daarom teken ik voor deze petitie en hoop dat anderen dit ook doen zodat ze er toch naar kijken en het niet zal doorgaan.

Gast

#11

2012-04-17 18:30

Waarom horen wij in Bouwel niets van dit allen ? Is het gemeentebestuur van Grobbndonk niet begaan met de inwoners vandeelgemeente Bouwel ?
Bouwelaar

#12 Re: zoals je misschien weet lopen ze Grobbendonk steeds achter de feiten aan .

2012-04-17 18:35


Gast

#13

2012-04-18 09:27

De wegen van Nijlen zijn belangrijke alternatieve routes (als er bij omliggende grote verkeersaders iets mis loopt). Zowiezo is er tijdens de spitsuren veel verkeer in het centrum, als de overwegen meer en waarschijnlijk langer gaan moeten toe blijven zie ik hier alleen maar rampscenario's... Nijlen centrum heeft nu nog een charmante aanblik, dit zal helemaal verdwijnen als er een MUUR dwars door het centrum zal worden gebouwd...

Gast

#14

2012-04-18 15:48

Dit kan echt niet door de beugel! We wonen hier nog maar een paar jaar en we zijn hier niet van de op de hoogte gebracht!!!!!!! Anders hadden we hier nooit gekocht! Nu gaat onze waarde van ons huis nog dalen! Dit vind ik echt onrechtvaardig!!!!!! Waar zijn onze rechten!!!!

Gast

#15

2012-04-18 20:50

Het soms moeilijk tv programma's te volgen door het geraas van de treinen,die soms kort opeen passeren, laat de ijzeren rijn er nog bijkomen dan weet ik echt niet hoe dit gaat aflopen. En hoeveel tijd verloopt er niet als de slagbomen dicht zijn, met files tot gevolg,dan mag er nog niets gebeurt zijn zodanig dat de slagbomen langer dan normaal dichtblijven, met alle gevolgen vandien( en dit gebeurt meermaals)TIJDVERLIES EN POLTIEMENSEN DIE INPLAATS VAN HUN JOB TOEZICHT MOETEN HOUDEN AAN DE GESLOTEN BARELEN!!En als het niet anders kan, is ondergonds misschien de beste oplossing, maar ja de staat en geld hé !!!

Gast

#16 Maak NU gebruik van uw inspraakmogelijkheid

2012-04-18 20:51

We moeten onze gemeente redden! En dat kan niet door alleen de petitie te ondertekenen!
Maak gebruik van de inspraakmogelijkheid (nog mogelijk tot 30 april) en geef aan dat het plangebied van de 2e havenontsluiting moet uitgebreid worden tot de dorpskern van Nijlen en geef al de bovenstaande redenen op. Dan moeten alle deze effecten mee onderzocht worden in het milieueffectenrapport (MER). Zoals het planMER nu voorligt, wordt er met de leefbaarheid van Nijlen helemaal geen rekening gehouden.

Bij deze mijn oproep: MAAK GEBRUIK VAN DE INSPRAAKMOGELIJKHEID (zie website www.mervlaanderen.be of www.onleefbaarnijlen.be). UW STEM TELT.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-04-18 20:59



Gast

#18

2012-04-21 15:00

het is onleeefbaar om naast zulk traject te wonen we daveren gewoon ons huis uit.

Gast

#19

2012-04-21 15:05

Wat zijn de huizen nog waard langs zulk traject, hard gewerkt om een eigen huis te hebben, maar de waarde wordt gewoon gehalveerd door die stomme ijzeren rijn om nog niet te spreken van de overlast die dag en nacht aanwezig zal zijn.
Wordt er nog rekening gehouden met de gewone werkende mens of moet alles voor de massa worden die enkel alles verwezenlijken op papier of dit nu haalbaar is of niet het zal hen een zorg wezen.
Hopelijk krijgen wij de kleine belastingbetaler toch nog onze zeg en verdwijnt de ijzeren rijn.
een ontevreden Nijlenaar

#20 (On)leefbaar Nijlen

2012-04-22 15:56

Het is nog niet genoeg dat wij met een "pracht" van een fabriek zitten midden in de Kesselse Heide. Woon maar eens in de buurt van Artilat, hoor, met een dagelijkse stank voor "U" tegen te zeggen. Je zou eens moeten weten hoeveel zieke mensen hier ondertussen in de buurt zijn. Er zijn trouwens statistieken over, maar gemeente Nijlen zwijgt in alle talen. Klachten stromen langs alle kanten binnen, maar er wordt niets ondernomen. Hoeveel centjes zouden er ondertussen al onder de gemeentelijke tafel gepasseerd zijn ????? En dan nu nog die ijzeren rijn erbij, ze zijn goed bezig. Waarschijnlijk niemand van die kerels die in de buurt van het uitgestippelde traject woont. En dan maar bezuinigen in de gezondheidssector, want het geld is op. Ze zullen wel weten waarom, zeker...

Gast

#21

2012-04-24 23:45

Nog veel succes met de aktie!

Gast

#22

2012-04-25 22:41

blijkbaar zijn er alternatieven maar die zijn blijkbaar te simpel en zeker niet duur genoeg voor de heren politici.liever langs woonwijken en scholen en hier in kessel door een moerasgrond.waarom moet alles toch altijd meer en groter worden.moet die trein er nu echt komen? GROOTHEIDSWAANZIN zoals al de rest waar geld van de belastingbetaler mee gemoeid is. ons geld verbrassen dat is het beste dat die kunnen.(ik kom genoeg in overheidsgebouwen en diensten en daar geld precies geen crisis) Hou het simpel,dat zij mijn moeder ook altijd.

Gast

#23

2012-04-26 12:52

Nijlen is al jaren een doorgangsgemeente waar 1000den kamions door de gemeente razen per dag. nu nog een 70 tal goederenwagons erbij, dan verlaat ik Nijlen eender hoe!

Gast

#24

2012-04-26 16:26

Toen ik 14 jaar geleden in Nijlen kwam wonen, was er al sprake van het gebruik van dit traject voor vervoer van goederen. Waar toen ook al sprake van was,is de ring rond Nijlen. Nu is daar zelfs geen sprake meer van.
Ik heb graag de petitie getekend maar vrees dat we dan iedereen achter ons moeten krijgen of er gebeurt weer niets.
Iedereen aanspreken dus!!!!!!!




Gast

#25

2012-04-27 12:17

over dit traject is al 30 jaar sprake. waarom worden nieuwe verkavelingen dan goedgekeurd????
waarden van huizen gaan naar benden en de waarde van onze gemeente nijlen ook!