Doe Batman postuum eer aan

Doe Batman postuum eer aan / Mededelingen / Update / Opmerkingen


Gast

#1

2020-03-22 18:32

Goedenavond , ik kan mij vinden in de door uw geschetste oplossing , de situatie die u beschreef is er een van bestuurlijke overmacht en daar doen we niks tegen. Als er zo andere dieren geholpen worden en Batman krijgt een nagedachtenis dan is dat een mooie gedachte , hoe triest de omstandigheden ook zijn. Gr

Gast

#2

2020-03-22 18:59

strak plan. doneren aan goed doel en daar een blijvende herinnering voor Batman. dat hoeft niet kostbaar te zijn. een mooie tekst op een bord lijkt me prachtig.

Gast

#3

2020-03-22 19:04

Het monument hoeft niet perse in Rijswijk te staan. Het kan toch ook in een andere gemeente? Ik ben niet voor doneren naar iets waar ik niet achter sta. Ik heb gedoneerd voor een monument of een statement voor dierenleed met name de huisdier de hond. Dus graag bekijken welke gemeente wel. Of een plek in Rijswijk waar het wel goed zichtbaar is.

Gast

#4

2020-03-22 19:09

Beste Michel,

Dank voor je bericht en alle moeite!
Ontzettend jammer van die bureacratische tegenwerking. Ik denk dat jouw voorstel om uit naam van Batman het geld aan een goed doel voor dieren te geven (een asiel? Een andere dierenopvang die geld nodig heeft?) Batman alsnog eer aandoet. Het zou een mooi gebaar en een duidelijke boodschap zijn. Ik blijf graag op de hoogte, dank je. 

Met vriendelijke groet


Gast

#5

2020-03-22 19:11

Mijn zege heb je!

Gast

#6

2020-03-22 19:15

Misschien een stichting als er voor mishandelde beesten operaties ofzo betaald moeten worden??

Gast

#7

2020-03-22 19:17

Een heel goed plan !!

Penelope

#8 Re:

2020-03-22 19:17

#6: -  

Wat een geweldig idee


Gast

#9 Re:

2020-03-22 19:18

#2: -  

Ik sluit me hier helemaal bij aan. 

Groeten en iedereeen sterkte de komende tijd

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2020-03-22 19:41


Romy

#11 Re:

2020-03-22 19:46

#6: -  

Hier zou ik me ook in kunnen vinden!


Gast

#12

2020-03-22 19:57

Aan een goed doel enkel ten voordelen van dieren in nood, of mishande dieren. Is altijd een mooi gebaar.

Gast

#13

2020-03-22 19:57

Dat lijkt me een goed plan. Batman heeft zijn monument in de digitale wereld en in de harten van heel veel mensen. Het geld zou, gezien de omstandigheden, heel welkom zijn bij de asiels. Immers, veel dieren zullen tijdelijk of voor altijd hun baasje verliezen door de pandemie. De asiels en (gratis) pensions kunnen voer en medische zorg kopen voor deze dieren. Bedankt voor je inzet.

Gast

#14

2020-03-22 19:59

Doen ! Goed idee. Mijn sympathie hebben jullie. ;-)

Gast

#15

2020-03-22 19:59

Doneer maar aan een instantie die mishandelde/verwaarloosde dieren opvangt.

Gast

#16 Monument voor Batman

2020-03-22 20:07

Een goed plan! Batman zit in de harten van vele mensen en zal nooit vergeten worden. Daar hebben we niet persé een monument voor nodig. Als het bedrag gedoneerd wordt voor hulp aan dieren die dit hard nodig hebben is Batman niet voor niets gestorven.


Gast

#17

2020-03-22 20:14

Allereerst wil ik je danken voor alles wat je doet om Batman, en met hem alle honden die in verschrikkelijke omstandigheden leven, te eren. Het is ontzettend jammer, dat een standbeeld, door allerlei redenen, niet gaat lukken. Ik leg me neer bij wat er wordt besloten, maar ik wil graag een idee aanleveren: Zelf ben ik al jaren vrijwilliger bij de stichting ACE Charity in Mijas, Zuid-Spanje. Zij vechten daar dag en nacht tegen dierenmishandeling in al zijn vormen en hebben inmiddels meer dan 22.000 honden weten te redden en in Nederland en België te laten adopteren. ACE leeft van donaties en giften en krijgt geen enkele overheidssteun. Op dit moment hebben ze het heel moeilijk. Door de coronacrisis mogen honden die gereserveerd zijn, niet vertrekken. Dat betekent vele extra monden te voeden. Ook blijven adoptiebijdragen nu achterwege. Misschien is het een idee om het geld aan ACE te doneren en te kijken of we in het asiel een plaquette (of zoiets) ter herinnering aan Batman kunnen plaatsen. Wellicht kunnen we daar goede opnames van maken en deze verspreiden op internet. Als dit idee niet ondersteunt wordt, leg ik me daar natuurlijk bij neer. Nogmaals, het is maar een suggestie hoor! Groetjes, Mirella www.ace-charity.org

Gast

#18 Batman

2020-03-22 20:29

Goed idee, zolang Batman maar niet vergeten wordt en in herinnering blijft.


Gast

#19

2020-03-22 20:31

Rechtstreeks doneren aan Opvang voor mishandelde dieren, asiel die wel opkomt en zorgt voor hun dieren (genoeg rotzooi tussen helaas). MAAR ABSOLUUT NIET!!! aan een zogenaamd goed doel. Daar verdwijnt teveel geld aan PR en andere onzin en komt niet ten goede aan de dieren. Verder blijkt het ook weer typisch staaltje Nederlandse bureaucratie en desinteresse. Om te kotsen dit Land! Besteed het geld aan dieren die het nodig hebben en dan heeft Batman tenminste nog iets betekend...

Gast

#20

2020-03-22 20:34

Om te beginnen wil ik jullie prijzen want voor mij is dit de eerste keer dat een petitie zo lang bezig is en dat er nog steeds actief aan gewerkt wordt. Ik heb geen idee welk goed doel jullie in gedachten hadden, maar is het geen idee om een groot billboard te maken of een "dakmonument" wat geplaatst kan worden bij het goede doel op het dak zodat het vanaf een afstand zichtbaar is voor passanten, maar dat je er ook mensen naar toe kan sturen die het graag willen zien. Het is dan ook zichtbaar als het goede doel niet open is.

Gast

#21

2020-03-22 21:17

Dierenambulance is altijd een goed doel maar het dierenasiel ook.

Gast

#22

2020-03-22 21:24

Deels eens. 

Ik ben van mening, dat júíst iets tastbaars als een standbeeld, mensen niet alleen herinnert aan het vreselijke dat geschied is en men doet doordringen van waar mensen (monsters) toe in staat zijn, maar juist óók aan het respect dat wij te tonen hebben voor dieren en onze plicht om hen te beschermen.

Geld doneren is geen slecht alternatief, maar dan gaan boven genoemde toegevoegde waarden verloren, m.i.

Hoe dan ook, mijn zege en steun hebben jullie. Succes met deze beslissing en veel dank voor het bijzondere dat jullie vooralsnog hebben bewerkstelligd en bereikt. 

Sanne.


Gast

#23

2020-03-22 22:06

heeft u dit juridisch nagekeken of dit wel klopt dat de gemeente u voor de herplaatsing aansprakelijk kan stellen? heeft u ook overwogen bezwaar te maken en de gemeentelijke ombudsman daarna?
vroem

#24 cbf keumerk

2020-03-22 22:09

oh ja, en als je het aan een goed doel geeft graag wel een met CFB KEURMERK anders is er geen garantie dat het goed besteed wordt anbi keurmerk is IETS ANDERS dan een cbf keurmerk deze is namelijk strenger en houd alles in detail bij

cbf

#25 link

2020-03-22 22:13

https://www.cbf.nl/?gclid=EAIaIQobChMIkKXQl42v6AIVjMjeCh0ygQdOEAAYASAAEgK56PD_BwE

Het CBF houdt toezicht op Erkende Goede Doelen

Het CBF toetst of goede doelen aan strenge kwaliteitseisen voldoen. Aan de 606 Erkende Goede Doelen kun je gerust geven. Dan weet je zeker dat jouw donatie daadwerkelijk bijdraagt aan een betere wereld.

Het CBF levert ook een bijdrage aan een professionele en transparante goededoelensector. Dit doen we door het beantwoorden van vragen over goede doelen en het delen van trends en inzichten met de sector en andere belanghebbenden.




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...