Aktie Hondenbelasting Nederland

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aktie Hondenbelasting Nederland.


Gast

#176

2013-01-12 00:15

Ik betaal voor 3 honden, waaronder een chihuahua, die bijna nooit iest op straat doet, maar wel de volle pot betalen. Hondenbelasting is grote bullsjit, want een dier kost al genoeg.

Gast

#177 afschaffen hondenbelasting

2013-01-15 06:25

Idd moeten we een keer hier in opstand komen. Ook ik ben een hondeneigenaar die de poep netjes opruimt. Maar met tussen kerst en oud/nieuw kan ik mijn hondenpoep nergens kwijt behalve dan in mijn eigen container. Om die te legen met poep van mijn honden moet ik daar dus ook voor betalen. In feite betalen wij als hondenbezitter 2 keer. Legen van onze container en legen van de poep van onze viervoeters. Het is belachelijk voor woorden. Katten zit ook geen belastingknop op....

Gast

#178 Re:

2013-01-15 08:38

#19: -  

 

Ik vind belachelijk honden belasting

Gast

#179

2013-01-23 21:00

deze petitie is terecht het is bedoeld als zakkenvullerij door de gemeente ik vindt tot op zekere hoogte het wel terecht maar het wordt nu wel te gek ik moet nu in rotjeknor 164 euro gaan betalen en ik vindt de helft hiervan wel genoeg hef maar belasting extra op vuurwerk daar vindt je veel meer rotzooi van en dan nog de schade nee het is je reinste diefstal door gemeentes en het wordt allemaal toegestaan door de grootste graaiers uit denHaag rutte en zijn mededieven
Malou

#180

2013-01-24 18:01

LS, Elk jaar maak ik bewaar bij de gemeente tegen de Hondenbelasting maar zonder succes,omdat ik het zeer oneerlijk vind zeker in deze tijd waar de kosten de pan uitstijgen, voor de minima is de dierenarts al niet meer te betalen en dan die onzinnige Hondenbelasting, ik kreeg het advies van de belastingambtenaar om de hondjes naar het asiel te brengen ( die zitten tot de nok vol) , ik zei dat ik geen kinderen heb en de hondjes alles voor me betekenen, ohhh zei hij wilt U misschien kindertoeslag hebben?, ik werd gewoon in de maling genomen schandalig!ik heb 2 kleine hondjes van 12 en 6 jaar en betaal wel € 220 terwijl ze nergens in A'dam los mogen lopen.
Ik zag net op een nieuwsadvertentie het volgende:

Sittard - Een hondenbezitter uit de gemeente Sittard-Geleen is volgens de belastingrechter geen hondenbelasting verschuldigd. In zijn uitspraak van vandaag beslist het gerechtshof ’s-Hertogenbosch dat de gemeente in deze zaak niet voldoet aan de voorwaarden om belasting te heffen.

De gemeente Sittard-Geleen heft een hondenbelasting die wordt toegevoegd aan de algemene middelen. Deze belasting geldt voor inwoners van de gemeente met één of meerdere honden. Inwoners die geen hond hebben, zijn deze belasting niet verschuldigd.

Het heffen van hondenbelasting voor het verkrijgen van algemene middelen is toegestaan, zegt het hof, maar dan moet wel aan twee voorwaarden worden voldaan.
In de eerste plaats moeten de kosten verbonden aan het hondenbezit van wezenlijke betekenis zijn geweest voor het invoeren van de hondenbelasting. Daarnaast moet de hoogte van het bedrag mede zijn afgestemd op de kosten die de gemeente moet maken voor het hondenbezit. Daarbij hoeft het niet zo te zijn dat de gehele opbrengst wordt gebruikt om die kosten te dekken.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-02-04 19:47



Gast

#182

2013-02-04 19:50

Vorige week deelde wethouder Zandee van de gemeente Borsele nog mee, dat men geen boodschap heeft aan hondenbezitters. Er is geen beleid en ALLE inkomsten van de hondenbelasting gaan naar de algemene pot. Het raakt tijd dat deze belasting wordt afgeschaft, omdat NIKS aan bakken etc,. wordt besteed

Gast

#183

2013-02-04 19:56

ook nog onterecht is de grootte van de hond! 1 hondje van 3 kg produceert niet zoveel als 1 hond van 50 kg!! Dus ook dat is discriminatie.
bazman

#184 hondenbelasting mag niet

2013-02-04 21:02

Ik vind het een goed bericht ik ben benieuwd hoe het verder verloopt heb het altijd al oneerlijk gevonden ik ben wel voor een flinke boete voor hondeneigenaren die de hopen niet opruimen op stoepen en grasvelden.

Gast

#185

2013-02-05 03:29

Ik ben tegen onrecht in het algemeen en met name door de overheids instellingen

Ik ben zelf meerderen malen benadeeld door onrecht

loony

#186

2013-02-05 03:30

Ik ben tegen onrecht in het algemeen en met name door de overheids instellingen

Ik ben zelf meerderen malen benadeeld door onrecht


Gast

#187

2013-02-05 03:33

Ik ben tegen onrecht in het algemeen en met name door de overheids-instellingen
henky
Gast

#188

2013-02-05 03:33

Ik ben tegen onrecht in het algemeen en met name door de overheids instellingen


Gast

#189

2013-02-05 12:59

waarom hondenbelasting, terwijl de katten overal vrij hun behoeften kunnen doen, vooral in onze tuinen, maar daar hoor je niemand over, ik zeg dus hondenbealsting prima maar dan ook voor katten
Christyanne

#190 Hondenbelasting

2013-02-05 16:27

De hondenbelastind is een belachelijk overblijfsel uit de tijd dat de hond nog een trekdier
was.Alles dat gebruikt werd om iets mee of op te vervoeren daar moest belasting op betaald worden. Ook op fietsen werd belasting betaald, als je deze belasting niet kon betalen kon je er
een ontheffing voor aanvragen. Omdat honden niet meer als trekhond mogen worden gebruikt is deze
belasting onterecht. Die dieven in den Haag hebben hem gewoon vergeten af te schaffen. Dit komt
wel lekker binnen bij alle gemeenten en verdwijnt gewoon in het potje algemeen. Ik ben bang dat
hetzelfde gaat gebeuren met de vroegere luister-en kijkgelden,die zijn bij de algemene belastingen getrokken. Maar nu de publieke omroepen minder geld gaan krijgen zullen we die ook wel via een of ander all-in pakket moeten gaan betalen.Maar de omroepbelastingen terug gaan krijgen van de belastingen........DAT ZULLEN ZE OOK NU WEL WEER VERGETEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#191

2013-02-05 16:43

Zal er dan eindelijk gerechtigheid komen,de hondenbezitter word al zo lang uitgebuit!!!!

Gast

#192

2013-02-06 13:25

Hondenbelasting is achterhaald. Waar ik woon moet je hondenpoep opruimen én hondenbelasting betalen. Er wordt hier verder niets gedaan voor hondenbezitters; geen speciaal uitlaatpark of omheind losloopveld. Bovendien zijn er naast honden ook nog andere dieren de de buurt bevuilen, denk katten en paarden. Daar wordt toch zeker ook geen belasting voor gevraagd?!!
Moortje

#193 Re:

2013-02-07 18:30

#1: - In de gemeente Helmond stoppen ze de schade van nieuwjaars nacht in de hondenbelasting, hoe vind je dat dan?

HELMOND - Vuurwerk heeft de gemeente Helmond een schadepost van 45.000 euro opgeleverd.

Het grootste deel van dit bedrag, 27.000 euro, bestaat uit het vervangen van een besturingssysteem van een pompgemaal. Het groene kastje aan de Branchweg werd helemaal vernield.

Verder telt de gemeente veertig beschadigde afvalbakken en vijf depotdogs (hondentoiletten). "De kosten zullen doorberekend worden aan de bewoners, middels de afvalstoffenheffing en de hondenbelasting", aldus een woordvoerder van de gemeente. Er waren ook nog tien tot twintig verkeersborden doelwit van vuurwerkvandalen.

Bron: ed.nl

 


Gast

#194

2013-02-12 20:56

gemeente Zaanstad is al de duurste gemeente doet weinig aan honden uitrenplekken qua onderhoud, dua afschaffen die handel

Gast

#195

2013-02-27 14:18

ben het zat van die soort uitbuiting van de overheid

Gast

#196

2013-05-06 16:05

Ik vindt dat er wel een opruimplicht moet zijn, maar hondenbelasting niet er zijn heel veel Gemeentes die geen hondenbelasting innen.

Gast

#197

2013-07-06 07:52

We betalen al genoeg aan deze overheid ...

Gast

#198

2013-10-16 10:29

6.000000 BEUREN,EN ER MAAR 2.000000 AAN DE VEILGHEID EN RUIMTE BESTEDEN,DUSSSSS.....JA ONZE HONDEN ZIJN IN MAASTRICHT MELKKOEIEN....HELAASSSS!!!

Gast

#199

2013-10-18 18:20

Ik betaal hondenbelasting maar de katten van de buren scheiten alles vol dus onzin dat katten hun poep begraven en dan die katerplas stinkt nog erger dan een stinkdier scheiten in zandbakken enz dus mensen met honden worden gedicrimineerd

Gast

#200

2013-12-19 15:52

Hondenbelasting grootse onzin die er is