Aangifte tegen Mevrouw Sylvana Simons wegens haatzaaierij


Gast

#7601

2016-11-08 12:19

De grootste racist van allemaal is mw. Simons zelf.
Anne

#7602

2016-11-08 12:19

Beseffen de anti personen wel dat er vele kinderen gedupeerd worden. Geen bezoek meer van de zwarten Pieten die altijd langs kwamen op hun Sintfeestje.

Tante Toos en ome Henk ook, zij kunnen nu niet meer de jaarlijkse traditie van het zwarte Piet spelen voor nichtjes neefjes enz 

Ze kunnen straks niet meer zwart gesminckt over straat, ze moeten gaan veegpieten ! Dus worden zo herkenbaar voor hun familie !!!! is niet de bedoeling toch ? Gegarendeerd mensen dat komt eraan als wij hier al aan gaan toegeven.


Gast

#7603

2016-11-08 12:20

Het moet een leuk sinterklaas feest blijven. Niet als er straks een kind roept maar dat is zwarte piet niet maar ome Klaas.Laten we onze traditie behouden.

Gast

#7604

2016-11-08 12:20

Omdat deze vrouw fking dom is in haar hoofd. Denkt voor iedereen na en dat moet ze niet doen. Ze moet met haar kk vuile tengels van onze traditie afblijven ! Afschieten die handel

Gast

#7605

2016-11-08 12:24

Omdat ik het schandalig vind wat zij allemaal zegt.hht raakt mij diep.

Gast

#7606

2016-11-08 12:25

Ik moet er niet aan denken dat ze gekozen wordt voor de 2ekamer

Gast

#7607

2016-11-08 12:25

Ik ben dat gezeur over piet zo zwart als roet zooooo zat!! Dit mens moet hier gewoon mee ophouden, evenals alle anderen die het met haar eens zijn. Het is v....domme een KINDER!!!!!! feest.
Failke

#7608

2016-11-08 12:28

Inmiddels worden blanke mensen net zo hard gediscrimineerd als niet-blanke mensen. Maar dat is taboe. Ik vraag mij serieus af hoeveel van de anti-zwarte piet mensen daadwerkelijk echt last heeft van zwarte piet en er aanstoot aangeeft, hoeveel van de anti-zwarte piet mensen meelopen met de rest en hoeveel van de anti-zwarte piet mensen zich uitlaat om in de belangstelling te staan.

 

Zij zouden rond het Sinterklaasfeest ervoor kunnen kiezen tijdens de intocht even buiten het centrum te blijven en op tv weg te zappen als ze zwarte piet zien. Hoeveel mensen hebben geen collega's die vijf weken lang stik chagerijnig zijn omdat ze honger hebben en niks mogen eten door de ramadan en hoeveel mensen moeten dan rekening houden voor vijf (!) weken lang door niet te eten in het bijzijn van mensen die de ramadan volgen omdat ze het die mensen anders te moeilijk maken? Ik vind dat je hier met elkaar leeft, dat betekend samen, dat betekend geven en nemen. Dat betekend dan ook dat er dingen zullen zijn die je in het land dat jou zo vrij opneemt en kansen geeft en gunt, die je minder prettig en fijn of zelfs aanstootgevend vind. Ik persoonlijk vind de kleedwijze van vele modellen aanstootgevend, maar ik kies ervoor om dan bepaalde magazines niet te kopen, mijn eigen kledingswijze zo te organiseren dat ik mij prettig voel en weg te zappen van programma's die ik aanstootgevend vind.

 

Maar bovenal, en laten we dit vooral niet vergeten, is Sinterklaas een kinderfeest dat al eeuwen zo gevierd word in Nederland. En zie je de pieten nog met de roe lopen? Het is al enorm veranderd. Laten we het feest een feest houden en voor de kinderen deze dag onze verschillen aan de kant leggen. Moet er nou echt gedemonstreerd gaan worden Tijdens de intocht? Enig idee hoeveel kinderen daar bang van kunnen worden? Voor hoeveel kinderen het feest verpest wordt? Dat vind ik pas aanstootgevend. Volwassenen die niet volwassen genoeg kunnen zijn om een kinderfeest een kinderfeest te laten. Een traditie een traditie te laten. Laat het los mensen. Leef samen, gun elkaar wat...


Gast

#7609

2016-11-08 12:28

Ik vind dat Nederland zijn eigen tradities moet behouden voor de Nederlandse bevolking. Het is een kinderfeest en niet of nooit racistisch bedoeld. Wij respecteren ook van andere hun tradities en gewoontes dus hebben daar zelf ook recht op.

Gast

#7610

2016-11-08 12:28

omdat ik dom ben

Gast

#7611

2016-11-08 12:28

Hoe sneller dat soort nutteloze figuren geruimd zijn hoe beter! Teken met plezier en hoop serieus dat de inmiddels 41.000 handtekeningen zin hebben!

Gast

#7612

2016-11-08 12:29

Ben het zat!!!

Gast

#7613

2016-11-08 12:29

Ze moet haar muil houden over zwarte piet

Gast

#7614

2016-11-08 12:30

Dit walgelijk misbaksel - met haar "Zwarte-Piet-gezicht - moet gestopt worden...

Gast

#7615

2016-11-08 12:30

Onze cultuur moed blijven .

Gast

#7616 Re: Re:

2016-11-08 12:30

#5371: - Re:  

 Racistisch*

Als je echt een Nederlander wilt zijn, moet je eerst leren spellen. 

Gelukkig zijn er een hoop anti-zwarte pieten die wél als een algemeen beschaafd Nederlander door het leven gaan. Geeft toch een bepaald signaal af. 

Wist je dat...

Piet in 1930 tijdens de sinterklaas intocht nog gewoon blank was? 

En dat piet vóór 1850 bekend stond als Krampus? 
De krampus was een half mens, half bok, die de sint hielp bij het straffen van de slechte kinderen. Deze kinderen kregen dan geslagen met de roe. De traditie is nog altijd in leven in Oosterijk en Duitsland, maar wordt in Nederland, Belgie en Frankrijk als onpedagogisch gezien.

De anti-zwarte pieten beweging in Nederland al 75 jaar oud is?

Volwassenen meer moeite hebben met de verandering dan kinderen zelf? Kinderen vinden de veranderingen over het algemeen prima en snappen niet waarom volwassenen er zo moeilijk over doen.


Gast

#7617

2016-11-08 12:31

Al 40182 handtekeningen

Gast

#7618

2016-11-08 12:31

Ze moet afblijven van de tradities van het land waarin zij leeft/te gast is.

Gast

#7619 Re:

2016-11-08 12:32

#7618: -  

 Cultuur is dynamisch ;) 

En niet iedere Nederlander met een andere mening is een gast ;)


Gast

#7620

2016-11-08 12:33

Omdat ik me gediscrimineerd voel in mijn eigen thuisland. Ik voor rascist wordt uitgemaakt door een haatzaaiende gek, die waarschijnlijk als kind maar al te graag mee deed aan dit feest en de kado's met beide handen uit zwarte Piet zijn/haar hand trok! Daarbij vind ik het dermate storend dat hierdoor (door die stomme koe Sylvana Simons) het rascisme op en dermate hoog niveau is beland dat ik me afvraag wat er dit jaar staat te gebeuren met rellen rondom Sinterklaas. Laat staan hoeveel kinderen er gedupeerd gaan worden door haatzaaiende aanhangers van de eerder genoemde koe. Maar O WEE als we (de blanke Nederlanders) iets zeggen over het afschaffen van de zomercarnaval in Rotterdam, of het besnijden (lees verminken) van jonge vrouwen in Nederland op ook nog eens illigale wijze, het bidden naar Mekka in pauzes terwijl de blanke Nederlanders gewoon door moeten werken, een dubbele nationaliteit waar ik van moet kotsen!!! Nee, wij Nederlanders zien dat verkeerd.... en dan al helemaal niets mogen zeggen over de oorsprong van het feest: een goede Turk (de sint) die zwarte kindertjes red van de slavernij door ze een betaalde baan te geven en daarmee ook onderdak en welzijn. Serieus, ik zou er geen traan om laten als ze onder een vrachtwagen komt. Hoop wel dat die dan voor de zekerheid een paar keer achteruit en weer vooruit zet. En nee, deze woorden zijn niet van een rascist, maar van een man die Sylvana Simons (en de media die dit ook nog eens teveel aandacht geeft) gewoonweg haat! Weg met dat gekke mens! Nederland heeft haar gemaakt tot waar ze stond voor deze flauwekul,en nu geeft ze ons ook nog een trap na. Byebye Simons!


Gast

#7621

2016-11-08 12:33

Omdat ik me als nederlander gediscrimineerd voel terwijl ik nooit discrimineer en dan die achtelijke zwarte pieten discussie daar word ik ziek van. Blijf af van onze traditie!!!!!

Gast

#7622

2016-11-08 12:34

Omdat mw Simons vedeeldheid zaait en onrust aan het stoken is onder de verschillende bevolkingsgroepen.

Gast

#7623 Re:

2016-11-08 12:34

#7606: -  

 De tweede kamer kan niet haar eigen leden kiezen. Dat wordt namelijk door het volk zelf gedaan. 


Gast

#7624

2016-11-08 12:35

Ze moeten nederlandse tradieties tradrieties laten hun mogen toch ook al hun feesten

Gast

#7625

2016-11-08 12:36

Omdat het is moet stoppen.