Honden aangelijnd in Het Amsterdamse Bos!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Honden aangelijnd in Het Amsterdamse Bos!.

Gast

2016-10-24 17:02

Voor de veiligheid van mens en dier. Aparte hondenspeelveldjes, verder aangelijnd. Niet alleen als ruiter, ook als wandelaar of fietser breek je af en toe en op mooi weer dagen regelmatig, bijna je nek over een loslopende hond.

Gast

#2 Re:

2016-10-24 18:21

#1: -  

Gedaan !! Al vind ik wel dat dit moet gelden in de buurt van de ruiterpaden !! Of idd zoals uw vermeld een aparte loslaat gebied voor honden.
Ik heb het helaas moeten mee maken en me paard ging mega op hol erdoor de hond bleef in hoge snelheid achter ons aan rennen. Zowel voor het paard als voor de andere ruiters en wandelaars erg gevaarlijk !

Gast

2016-10-24 19:58

Honden mogen best los maar langs de ruiterpaden aangelijnd zodat ik en andere ruiters niet tekens "vliegles" krijgen als er een hond door de bosjes schiet en de paarden achterna rennen

Gast

2016-10-24 20:44

Het is gevaarlijk om door een hond achterna gezeten of opgejaagd te worden. Dit geld ook voor aan stormende honden die totaal niet luisteren. De paarden voelen zich aangevallen en kunnen hiervoor vluchten. Dit kan gevaarlijke situaties opleveren en ernstige ongelukken. Maar te zwijgen over de onaangename discussies die regelmatig volgen. Daarnaast moeten de honden eigenaren zich ook bewust zijn van het feit dat zij hiervoor aansprakelijk zijn. Zowel voor letsel aan het paard als aan de mens. De honden eigenaren moeten zich ook beseffen dat als een paard zich verdedigd en trapt de hond ernstig letsel op kan lopen. Voor niemand een fijne situatie.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-10-25 08:49

Gast

2016-10-25 10:51

Honden vinden het ook erg fijn om in het bos rond te rennen en terecht.
Alleen zijn er helaas teveel honden die niet luisteren en achter de paarden aan rennen en soms zelfs bijten.Dit is erg gevaarlijk zowel voor ons ruiters ter paard als voor voetgangers aangezien ook sommige paarden van slag raken en (soms) op de vlucht schieten.
De eigenaren van de honden doen er echter Bijna tot niets aan en ook komt er niet eens een excuus uit de mond.
Hopelijk kunnen de honden nog wel los lopen maar een speciaal loslaat gebied beschikbaar worden gesteld.

Hopelijk vinden jullie een gepaste oplossing.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-10-25 10:54

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-10-25 13:17

Gast

2016-10-26 08:22

Wonderlijk dat de auteur blijkbaar zo'n uitgesproken mening heeft dat de mening die niet in zijn/haar straatje past maar verwijderd wordt.

Beste auteur, je angst voor honden, overdreven gespannen houding op je paard(je), je totale gebrek aan inzicht en je communicatief vermogen spreekt boekdelen. Ik hoop dat je op je volgende maandelijkse bosrit achtervolgt wordt door een stuk of loslopende 100 hondjes...  

Gast

2017-01-30 06:44

jammer dat een constructieve oplossing niet eens bekeken wordt......ik stap 9 van de 10 keer in de paardenpoep op niet ruiterpaden........ ga ik nu een petitie beginnen? Bij niet snel genoeg mijn( totaal niet in paarden geinteresseerde) hond van een pad af roepen krijg ik de meest vervelende ziektes naar mijn hoofd. Groeten naar andere mensen door de meeste ruiters, wat is dat? Ik zit hoog op mijn paard(  met mijn telefoon tegenwoordig) en iedereen moet maar aan de kant? Echt niet, en dan niet zeggen maar jullie snappen het niet......oh nee ik heb zelf jaren gereden in het bos en ben ook wel eens achterna gezeten door een hond, maar dan gelijk dit......poeh wordt er eigenlijk een beetje verdrietig van.

Wel wil ik het slachtoffer( ik heb het gezien op fb) het beste wensen

Gast

2017-01-30 07:46

Honden en paarden gaat gelukkig heel vaak goed samen, soms ook niet. Het punt is dan natuurlijk wel dat je op 600 kg paard zit, wat het niet makkelijker maakt in combinatie met dat hij een vluchtdier is, maar inderdaad ook flink uit kan halen, om het over het risico voor de ruiter en andere bosgebruikers niet te hebben. Hoe goed je ook rijdt, als een paard door een hond achterna wordt gezeten kun je dat lang niet altijd onder controle houden.

Misschien is het goed om honden en paarden in zoverre te splitsen dat er een apart losloopgebied is voor de honden waar de ruiters dan geen toegang hebben en omgekeerd? Of in het geval van het ruitergebied alleen aangelijnd. Misschien is dat al zo geregeld, ben in geen jaren met een dier in het Amsterdamse bos geweest.

Iedereen wil graag gebruik maken van de rust en ruimte van het Amsterdamse bos zonder gevaar. Als iedereen op zijn eigen pad blijft (en er dus ook geen paardenpoep meer hoeft te liggen buiten op de ruiterpaden) wordt het alvast een stukje veiliger.

Gast

#12 Re:

2020-06-19 13:10

#1: -  

Dan loop je toch lekker ergens anders, thuis bijvoorbeeld

Gast

#13 Re: 2 paarden 1000 honden , nog nooit een incident meegemaakt

2021-09-01 13:40

#1: -  De elitie eist het bos op?