Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.


Gast

#376

2016-05-18 09:32

Omdat ik vindt dat iemand die bevallen is, en er niet voor kan zorgen, het op een nette manier te vondeling kan en mag leggen. Als je zomaar een kindje dumpt in een doos of zak ergens in de bosjes of wat dan ook die mag je vervolgen, maar als ze het naar de stichting beschermende wieg brengen, dan hoop je dat je kindje een goed en liefdevol leven krijgt met kansen, daarom mag je deze niet vrouwen niet vervolgen

Gast

#377

2016-05-18 09:36

Omdat de moeder toch een hele moeilijke keuze heeft gemaakt en voor de baby haar/zijn gelukkig heeft gekozen.

Gast

#378

2016-05-18 09:40

Ondertekend omdat ik blij ben dat dit kindje niet in een steegje te vondeling is gelegd...

Gast

#379

2016-05-18 09:41

Omdat het heel goed is , dat een moeder in nood, haar baby ergens veilig kan neerleggen. Zo voorkom je dat een kindje gedood word. Het kind komt bij mensen, die heel graag een kind willen. Het kind krijgt dan een goed leven. Een moeder doet dat uit liefde voor het kind en kan het kind zelf niet opvoeden.

Gast

#380

2016-05-18 09:41

Natuurlijk teken ik...als moeder doe je dit niet zomaar...dan is er toch echt wat aan de hand en is hulp heel hard nodig. Je wilt toch dan liever dat een kindje veilig en warm ergens wordt neergelegd dan in een container of wat voor enge plek dan ook!!

Gast

#381

2016-05-18 09:42

Dit is eigenlijk geen vondeling, dit is afstand doen van je kindje, wat in Nederland wel meer voorkomt.

Gast

#382

2016-05-18 09:42

Ik vind dat wat deze vrouwen op gezet hebben eeb hele goede actie.
Niemand legt zijn kind zomaar te vondeling, de moeder kon waarschijnlijk niet anders!
Respect dat ze hier voir gekozen heeft.

Gast

#383

2016-05-18 09:43

moeder zit in nood en ziet geen kans om voor de baby te zorgen
dan liever via luikje en niet ergens in een tas als oud vuil dat is walgelijk jammer dat het zo moet

Gast

#384

2016-05-18 09:44

Omdat ik het niet eens ben met de beslissing van het OM, om een moeder die haar kind vrijwillig overdraagt aan Stichting Beschermde Wieg, ter bescherming van het kind,te vervolgen. Ze heeft ten eerste het kind niet als vondeling achtergelaten ,maar in goed overleg met verloskundige en mensen van SBW het kindje aan hen afgestaan,dus is er feitelijk geen sprake van een strafbaar feit. Het risico dat deze moeder, door de klopjacht, zichzelf wat aandoet wordt alleen maar verhoogd en andere moeders in gelijksoortige situaties zullen nu afgeschrikt worden door deze situatie met alle mogelijke gevolgen van dien!

Gast

#385

2016-05-18 09:45

We hebben de mogelijkheid om zo je baby naar een beschermende plek te brengen. Als je moeders hiervoor gaat vervolgens gaan moeders misschien weer drastische maatregelen nemen. ik heb genoeg van het lezen over beter geboren baby's die gedood zijn

Gast

#386

2016-05-18 09:45

Liever dat het kind goed word opgevangen, dan dat het vermoord word of andere rare experimenten mee worden gedaan.

Misschien is de vrouw wel verkracht waar het kind is uit ontstaan, dan kan ik me voorstellen dat zo'n kind meer dan alleen verdriet naar boven brengt.
Misschien was ze niet toe aan een kind, of had ze niet de draag kracht om voor het kindje te zorgen.
Genoeg redenen...

Gast

#387

2016-05-18 09:45

NU krijgt het kindje alle zorg en liefde dat het nodig heeft, de moeder heeft gewoon een verstandige keus gemaakt. Anders was zo'n kindje misschien later door veel problemen thuis bij jeugdzorg terecht komt. En dat moet je niet willen........

Gast

#388

2016-05-18 09:47

Kind doden mag, door abortussen zomaar. Maar een kind laten leven en op deze manier " afstand" van doen, om welke reden dan ook..Dat mag niet , in Nederland?
Zijn ze in Nederland echt van de pot gerukt?

Gast

#389

2016-05-18 09:48

Is toch belachelijk dat ze strafbaar is dit is beter dan dat het kindje ergens werd gedumpt in een container of bos wees blij kindje is op zn minst veilig

Gast

#390

2016-05-18 09:48

Ik vind dat een baby beter ter vondeling gelegd kan worden dan dat het verwaarloosd, mishandeld of in het ergste geval vermoord word..

Gast

#391

2016-05-18 09:50

Omdat gebleken is dat wij in Nederland ook moeten stilstaan bij trieste gevallen waarin moeders het goede met hun kindje voorhebben,maar dit helaas niet zelf kunnen opbrengen. En dat deze moeders weten dat zij dan een oplossing ( hoe moeilijk ook) kunnen vinden in het anoniem afstand doen van hun kindje.

Gast

#392

2016-05-18 09:52

Omdat de wetgeving in gebreke blijft. Beter een kind wat afgegeven wordt dan een gedumpt kind.

Gast

#393

2016-05-18 09:52

Omdat ik de moeder enorm moedig vindt deze stap te nemen. Zij doet dit omdat zij houdt van dit kindje maar er niet zelf voor kan zorgen. En ik vind het erg dat de kranten koppen met "klopjacht op moeder vondeling" op iemand die een ramkraak pleegt doe je een klopjacht niet op een moeder in nood.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-05-18 09:53



Gast

#395

2016-05-18 09:54

Vind het een moedig besluit van deze vrouw dat ze haar baby hier heen heeft gebracht en vind het te erg voor woorden dat ze daar voor gestraft word. 

Deze oplossing vind ik honderd keer beter dan dat ze het achterlaat in de natuur of container dat zou toch vreselijk zijn.

De wet moet zo snel mogelijk veranderen zodat meer vrouwen in problemen deze mogelijkheid krijgen.


Gast

#396

2016-05-18 09:56

Ik vinden dat je de moeder en de beschermwieg niet hoef vervolden

Gast

#397

2016-05-18 09:56

Ik zeg alleen maar....petje af voor deze stichting!

Gast

#398

2016-05-18 09:57

te gek voor woorden dat deze moeder vervolgd zou worden, kun je de babykamer ook wel opdoeken , durft geen mens daar een baby achter te laten

Gast

#399

2016-05-18 10:00

Het is gewoon te gek voor woorden als iemand op een veilige manier een baby afstaat dat het afgestraft wordt . Ronduit belachelijk !

Gast

#400

2016-05-18 10:00

Omdat ik het heel moedig vind dat de moeder ervoor gezorgd heeft dat het kindje veilig is en niet ergens zomaar gedumpt heeft