Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.


Gast

#226

2016-05-17 17:49

Omdat je anders er niet aan moet denken wat er met de baby gebeurd zou zijn. Nu is het in veilige handen.

Gast

#227

2016-05-17 17:53

Omdat ik het absurd vind dat dit strafbaar is. Ik ben zo blij dat dit kindje veilig terecht is gekomen en de vrouw de hulp gekregen heeft die zij nodig had. Dus nu willen ze deze belangrijke organisatie bestraffen en de vrouw in kwestie ook terwijl juist erger voorkomen is. Wat willen ze dan liever ? Dat zo hulpeloos mensje aan zijn of haar lot word overgelaten? Of nog erger, er weer een baby lijkje gevonden word? Ik snap er helemaal niets van. Ik vind het een geweldig goed initiatief! !! Kan de dame in kwestie niet begrijpen.. maar ben wel heel blij dat ze voor deze optie gekozen heeft !! Respect !!

Gast

#228

2016-05-17 17:59

Beter op deze veilige manier dan een baby doden. Kindje kan dan een mooie toekomst tegemoed gaan. Er zijn zoveel kinderloze stellen die een kindje met open armen ontvangen

Gast

#229

2016-05-17 18:02

het is veel beter om de baby in het "beschermde wiegje" te leggen . als in een park enz achter laten . of erger.

Gast

#230

2016-05-17 18:02

Ik vind juist super knap van de moeder dat ze dit gedaan heeft. Verplaats dat ze hem of haar ergens anders gedumpt had. En zou raar vinden als je vervolgt word want waarom zijn deze kamers er dan. Ik wens je veel sterkte en je bent super sterk geweest om dit te doen

Gast

#231

2016-05-17 18:02

Omdat de veiligheid van het kind voorop hoort te staan. Wanneer een moeder om wat voor reden ook denkt dat het beter is het kind laagdrempelig af te staan dan zal zij als moeder hier die vrijheid toe moeten krijgen. Mensen met psychische problemen kunnen tot de raarste dingen in staat zijn, Let wel dat dit vaak ontoerekeningsvatbaarheid is. Je kind 'gedwongen' in een koffertje, container etc om je anonimiteit te kunnen behouden is natuurlijk te zot voor woorden. Zowel moeder als kind kunnen bij deze oplossing gebaat zijn. Het is allemaal niet zo zwart wit. Laat de wet deze moeders en kinderen een grijs gebied geven.

Gast

#232

2016-05-17 18:04

omdat ik er volkomen achtersta wat jullie en waar voor jullie staan alle respect

Gast

#233

2016-05-17 18:06

Ik sta echter deze petitie

Gast

#234

2016-05-17 18:09

Omdat ik het de omgekeerde wereld vind dat je in Nederland wel je kind mag vermoorden d.m.v. abortus, maar niet je kind mag laten leven en ergens anders een goede toekomst geven. Dan wordt je vervolgd.

Gast

#235

2016-05-17 18:14

Een initiatief als 'beschermde wieg' zou juist dankbaar ontvangen moeten worden. Het is al erg genoeg dat de moeder haar kindje om wát voor reden dan ook, hier moet achter laten. Oordeel niet over haar, je kent haar beweegreden niet! Verantwoordelijkheid kent zij wel: immers heeft ze het kindje niet gedood maar aan het leven van haar kindje gedacht. Waarom moet iets of een positief initiatief weer 'vergenegativiseerd' worden? Nee, beiden dienen niét te worden 'becriminaliseerd' en te worden vervolgt: ik hoop op een mooie toekomst voor het kindje, een warme omhelzing voor stichting beschermende wieg en de liefde, licht en kracht voor de moeder....

Gast

#236

2016-05-17 18:16

Iedere vrouw die deze beslissing neemt moet wel heel wanhopig zijn. ......ik ben blij dat deze keuze er dan voor iedere wanhopige moeder is. Natuurlijk zou ik liever zien dat zij deze beslissing nooit had hoeven nemen, maar nu leeft de kleine in ieder geval nog.....dit had zonder deze mogelijkheid ook heel anders kunnen zijn!!!!!! Zoals we helaas al zo vaak hebben gehoord/gelezen/gezien!!!!!!

Gast

#237

2016-05-17 18:25

De stichting is er om de kindjes op te vangen, wat moeder heeft gedaan vind ik heel moedig.
Wat had ze anders moeten doen, het kindje ergens moeten dumpen?

Gast

#238

2016-05-17 18:28

Juist een super goed inisiatief. Deze vondelingenkamer!

Gast

#239

2016-05-17 18:31

Omdat de moeder fern keus heeft en een toekomst wil voor haar kind. Een moeder doet dit niet zomaar, het is een kreet om hulp. Daarom vind ik het mooi dat het kan

Gast

#240

2016-05-17 18:36

Omdat baby's recht hebben op een leven. Als de andere optie is dat de baby ergens achter gelaten wordt (of erger),dan liever naar zo'n stichting brengen.

Gast

#241

2016-05-17 18:37

Omdat deze vrouw gehandeld heeft met het hart op de goede plek .hoeveel vrouwen dumpen hun kind ergens gewoon alsof het vuil is .als dit door word gezet gaan mensen weer voor de foute uitweg kiezen

Gast

#242

2016-05-17 18:38

Omdat elk leven telt en moeders die hun kind veilig te vondeling leggen moeten niet gestraft worden. Er zijn al genoeg kindjes die het net redden en te veel die overlijden als ze te vondeling gelegd worden.

Gast

#243

2016-05-17 18:38

Omdat ik het belachelijk vind dat iemand die zo'n moeilijke beslissing maakt dreigt vervolgd te worden. Absurd gewoon wees blij dat ze realistisch gehandeld heeft en haar kind op een veilige plek heeft gebracht.

Gast

#244

2016-05-17 18:44

Omdat mogelijk de moeder het kindje niet in de juiste omgeving kan opvoeden met alle gevolgen van dien of het een veilige omgeving kan bieden. Liever het kindje Dan bij een liefdevol gezin.
Ookal verscheurd het mijn hart als moeder van een baby van 5 maanden. Zou voor mij ondenkbaar zijn, maar de realiteit is nu eenmaal zo.

Gast

#245

2016-05-17 18:46

Beter als dit kan niet ....... anders wordt een kind in een gevaarlijke situatie gebracht

Gast

#246

2016-05-17 18:54

hoe kan je iemand nou vervolgen als hij een leven redt? Belachelijk, moeten de moeders in paniek/nood ze dan maar in de container leggen of vermoorden ofzo? Maak wat recht is niet krom en andersom

Gast

#247

2016-05-17 18:54

Ik vind het bizar dat je vervolgd kan worden, terwijl je juist een verstandige en moedige beslissing maakt. Het is al ontzettend moeilijk en dat zou je ook nog gestrafd worden, onbegrijpelijk! Schande eigenlijk. Ik hoop echt dat het niet zover kom!

Gast

#248

2016-05-17 18:57

Ik hoop dat iedereen in nederland ondertekend

Gast

#249

2016-05-17 19:09

Goede zet voor een goede daad!

Gast

#250

2016-05-17 19:16

Heel goed dat er een vondelingenkamer is.