Hans moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Hans moet blijven!.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-07-06 23:09


Tim Endeveld

#2 Bijeenkomst vertrek Hans van Rooijen

2011-07-07 13:40

Beste studenten van Van Hall Larenstein Velp,

Zoals jullie misschien al hebben gehoord heeft de algemene directie van Van Hall Larenstein besloten Het dienstverband van de opleidingsdirecteur bos en natuurbeheer Hans van Rooijen te beëindigen. Hans van Rooijen geeft de opleiding zijn vorm door het goed coordineren van zijn team, het innoveren van de opleiding en het goede contacten onderhouden met het werkveld. Vandaag is er een personeelsbijeenkomst geweest waarin de redenen van deze actie werden toegelicht. Omdat wij als studenten ook een heel belangrijk persoon verliezen als dit plan doorgaat, hebben wij aangegeven dat wij graag een uitleg willen krijgen over de situatie. Ellen Marks, onze algemeen directeur vind dit ook belangrijk en heeft aangegeven op maandag van 14:00 tot 15:00 een bijeenkomst te organiseren voor de studenten in A014.

Wij willen iedereen graag uitnodigen om bij deze belangrijke bijeenkomt aanwezig te zijn en hopen dat jullie in grote getale zullen komen.


Met vriendelijke groet,

Robin Kraaij
Tim van Leeuwen
Tim Endeveld
Joline Middelberg

Gast

#3

2011-07-08 11:54

Laat ze Ellen Marks maar eens wegsturen.

Gast

#4

2011-07-08 13:52

Ik ken van Rooijen vanuit de OPCO. Ik heb niet eerder een betrokkener persoon meegemaakt met hart voor de leerlingen en docenten.
Hem ontslaan zal de afstand tussen leerlingen en de directie alleen maar vergroten. Dit mag niet gebeuren!

Gast

#5

2011-07-08 16:04

Dat er dingen veranderen is vaak goed, maar dan moet er wel een goede reden zijn! En het heeft alle schijn dat hier geen goede reden met gevolgen aan vast zit. tijd om het terug ff draaien?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-07-08 22:14



Gast

#7

2011-07-08 22:33

Hans moet blijven!
Gast

#8

2011-07-11 00:45

Het zoveelste teken dat het management van Van Hall-Larenstein geen feeling heeft met medewerkers en studenten. Eerst heeft de algemeen directeur het vertrouwen in Leeuwarden verloren door een poging tot intimidatie, nu in Velp.
Belachelijk dat mensen met visie die zich al jaren en jaren inzetten voor de hogeschool, zoals Hans van Rooyen, het veld moeten ruimen door het domme en kille optreden van managers zonder inzicht die door de WUR worden neergeplant.
Sterkte Hans, veel medewerkers en studenten staan achter je!!!

Gast

#9 #9

2011-07-12 21:29

Even een aanvulling op het bovenstaande: voor zover ik me herinner werd het vertrouwen in Ellen door beide MR-en tegelijkertijd opgezegd, dus in Velp was er ook al geen vertrouwen (meer) in haar capaciteiten. Omdat er destijds geen mensen van de vestiging Wageningen in de MR zaten, laat ik deze hier bewust even buiten.

Als ze echt van plan is om Hans te ontslaan vanwege hun meningsverschil omtrent de toekomst van VHL (wat ze natuurlijk nóóit zal toegeven), dan is dat alleen maar een bewijs dat ze enkel handelt in belang van Aalt en zijn plannen met 'onze' hogeschool en daarbij als een echte dictator alle tegenstanders van haar beleid uitschakelt. Overigens zijn die plannen van Aalt ook lang niet duidelijk, maar de onwil tot duidelijke communicatie en de censuur op de resource zegt waarschijnlijk genoeg... Maar dat is een ander onderwerp.

Ik zou maar wat graag zien dat Ellen vervangen werd door iemand die wél feeling heeft met de hogeschool en de mensen daarvan. Of überhaupt een manager met gevoel, dat scheelt waarschijnlijk al heel wat.

Erik van der Zee
HBCS-er (1977-1981)

#10 Paul Schreurs

2011-07-16 21:51

Met ongeloof las ik dat de "schoolleidster" meent Hans van Rooijen te kunnen ontslaan.
Hans van Rooijen was ook dertig jaar geleden al een zeer betrokken, bezielde en bezielende docent.
Gezien de staat van dienst van Hans van Rooijen gaat dit het hart, de ziel en de reputatie van de opleiding aantasten.
Ik roep afgestudeerden op om het bestuur van de VVA-Larenstein (info@vva-larenstein of annette.slotboom@wur.nl) te vragen hun invloed aan te wenden om deze misstap ongedaan te krijgen.
Met vriendelijke groet.