Stop korten Ouderen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop korten Ouderen.


Gast

#1

2016-03-16 12:30

Omdat we voor de gek gehouden zijn en worden.
Ons is een waardevast pensioen beloofd. We hebben geen kans gehad om er zelf wat aan te doen. Er is geld genoeg om e.e.a. te repareren, als de wil er is.

Gast

#2

2016-03-17 10:17

Men moet stoppen met het geld in de vluchtelingen te steken. Eigen volk eerst. En een beetje eerbetoon aan onze ouders en grootouders die ons hebben opgevoed, zou welkom zijn.


Gast

#3

2016-03-17 10:25

Jaar na jaar worden de ouderen steeds meer gekort en
dit jaar worden de werkenden bovendien fiscaal bevoordeeld
en dan met name de hoger betaalden.

Gast

#4

2016-03-17 11:53

Bijna iedereen gaat er op vooruit, behalve ouderen. Pensioen staat op de tocht. Wat kan een oudere doen? Een baantje zoeken?

Gast

#5

2016-03-17 12:20

Ouderen hebben in slechte tijden meer dan hun steentje bijgedragen door al jaren het mislopen van de indexering. Nu het "beter" gaat had het wel zo charmant geweest als die groep had kunnen meeprofiteren bij de verdeling van die 5 miljard en niet alleen werkenden. Temeer omdat de pensioenfondsen zoveel vermogen hebben > 1200 miljard, dat was vergelijkbaar met het bedrag dat de ECB in de Europese economie pompt in twee jaar, nu pompen ze er nog meer in. Dat 1200 miljard krijgen we met z'n allen in 50 jaar nog niet op. Wat jaarlijks binnenkomt bij de pensioenfondsen is meer dan dat er uitgaat. Nu heeft de ECB de rente op o gezet, waardoor gepensioneerden echt gekort dreigen te worden. De financiële markten maken weer superwinsten, de Zuidelijke probleemlanden kunnen goedkoop lenen en de ouderen en spaarders betalen het gelag. Hoe dan ook, ik wens alle verantwoordelijken een heel lang leven toe maar wel onder dezelfde omstandigheden waarin zij nu de huidige gepensioneerden (misschien hun ouders of opa en opa) gebracht (behandelen)hebben. Schaamteloos en respectloos ik heb er geen andere woorden voor.


Gast

#6

2016-03-17 13:09

Makkelijk om ouderen te moeten. Die gaan toch niet staken!

Gast

#7

2016-03-18 12:23

wij worden al JAREN gekort!!!!DE regering speelt liever sinterklaas in het buitenland dan de mensen die het land hebben opgebouwd een beetje tegemoed te komen.En als er dan nog iets overblijft steken de hoge heren het zelf wel in hun zakken!!!

Gast

#8

2016-03-18 16:11

Er zijn zoveel mensen die hiermee te maken hebben /krijgen. Als dit niet stopt blijft de regering ons uitknijpen. Tot hier en niet verder.

Gast

#9

2016-03-19 15:01

Wij, ouderen, hebben veelal 40 tot 50 jaar hard gewerkt en worden nu door deze regering al jaren gekort op ons toegezegde pensioen. Eerst van laatst genoten salaris naar middelloon, dan gaan ze onzinnige berekeningen maken met rekenrente om maar te voorkomen dat pensioenen kunnen worden geïndexeerd. De reserves zijn even groot als het nationaal bruto product. En we moeten ook nog in ons huis blijven wonen, met de waan opmerking dat iedereen zelfstandig wil blijven wonen, lees moet wonen.

Gast

#10

2016-03-20 22:25

Omdat ik het schandalig vindt dat wij oudere in armoede moeten leven en nog steeds worden gekort.

Gast

#11

2016-03-20 23:51

Omdat ik genoeg heb van de wijze waarop deze overheid en de politiek met ouderen omgaan.

Gast

#12

2016-03-21 12:47

we worden al teveel gekort
kokie

#13 Re:

2016-03-21 14:02

#2: -  

 niet mee eens

kokie

#14 eensRe:

2016-03-21 14:04

#1: -  

 eens


Gast

#15

2016-03-22 07:28

De regering is op alle mogelijke en onkuise manieren bezig om de mensen geld af te troggelen voor het financieren van hun falende beleid. Een paar voorbeelden zijn de deal met Turkije, financieren van Griekenland, niet naleven Balkenende norm, idiote wachtgeldregelingen, slechte controle bij aanvraag van steun en subsidies zoals de Bulgarenkwestie en de toestand rond de PGB's. Een eindeloze lijst van dure flaters en tekortkomingen die nog veel langer is en die betaald moet worden door de spaarzamen en hardwerkenden in ons land.

Gast

#16

2016-03-24 11:02

Ooit werden wij 'gelijmd' met een zogenaamd WAARDEVAST overheidspensioen. In de afgelopen 7 jaar heb ik nog niet anders ervaren dan non-indexatie of mindering. Continue achteruitgang dus.

Gast

#17

2016-03-25 02:06

Omdat het grof is hoe men met de ouderen die dit land na de tweede wereldoorlog hebben opgebouwd omgaat.
Bea

#18 Re:

2016-03-25 08:58

#2: -  het ligt niet in mijn bedoeling e.e.a. ten koste van vluchtelingen te betogen dus in géén geval mee eens.