Graag een zwembad voor Herent, Kampenhout en Kortenberg !


Gast

#26

2016-01-23 07:46

En liefst nog binnen de 5 jaar graag.

Gast

#27

2016-01-23 07:50

Zelfs een klein zwembad zoals in Herent vroeger was leuk.

Gast

#28

2016-01-23 08:59

Onze kinderen moeten nu met de bus naar Zaventem en zitten eigenlijk meer in de bus dan dat ze zwemmen!

Gast

#29

2016-01-23 09:03

Nu zijn wij verplicht om naar Kessel-lo te gaan om Renske te leren en laten zwemmen ! HERENT>KESSEL-LO !

Gast

#30

2016-01-23 09:44

Prachtig initiatief, dat hopelijk iets uithaalt, want een zwembadcomplex is inderdaad een grote meerwaarde voor deze buurt! Wij moeten anders naar Mechelen of Leuven...
Dit is dan ook weer een mooie plaats voor werkgelegenheid en een extra troef voor onze provincie!! GO, GO, GO for it!!!

Gast

#31

2016-01-23 12:55

Omdat ik het een echte schande vind dat hier in de buurt geen zwembad is. Het zou voor de gezondheid van zowel de jeugd als de senioren een dik pluspunt zijn.
Trainferry

#32 Goede petitie!

2016-01-23 21:08

Ook Haacht zou er baat mee hebben. Als reeds al deze gemeenten zouden samenwerken, is het financieel wellicht haalbaar. Terreinen zijn er genoeg. Een mooie plaats is bv waar de Covee vroeger was in Kampenhout. Mooi idee, deze petitie, misschien is een flyer die deur aan deur bezorgd wordt, een idee om deze petitie meer gekendheid te bezorgen?


Gast

#33

2016-01-23 22:01

Hoop van harte dat dit project werkelijkheid word. Voor jong en oud is zwemmen een gezonde ontspanning.

Gast

#34

2016-01-24 07:49

Ga graag zwemmen en heb 2 kleinkinderen die we
kunnen meenemen

Gast

#35

2016-01-24 17:35

zwem zelf graag en er zijn veel te weinig zwembaden in de omgeving. ook voor schoolse activiteiten zoals een uurtje zwemmen. toen men kids in de lagers school zaten konden ze maar een half uurtje om de zes weken gaan soms zelfs duurde het ng langer. heb drie kinderen met groot leeftijdsverschil. men jongste nu bijna 21 konden in zesde lj h elemaal niet meer na de zwemles via school. vond ik vreselijk. ik vind zwemmen zelfs aanbevolen vanaf de derde kleuterklas..
groetjes

Gast

#36

2016-01-24 19:43

Ik ben er absoluut mee eens dat door samenwerking met de buurgemeenten een Zwembad haalbaar is. Herent en omliggende gemeentes krijgen ook steeds maar meer inwoners en nieuwe woonwijken

Gast

#37

2016-01-25 07:20

heeft niet iedereen recht op een zwembad binnen een beperkte actieradius nu dat iedereen zit te zeveren dat we de auto moeten laten staan ....

Gast

#38

2016-01-25 09:20

Burgemeester van Koksijde Marc Vanden Bussche wil een zwembadverbod in zijn gemeente voor asielzoekers. Aanleiding zijn twee incidenten met bewoners van het opvangcentrum voor asielzoekers, schrijft Het Nieuwsblad vandaag. Gisteren nog werd een vluchteling opgepakt, omdat hij in het zwembad Hoge Blekker een minderjarig meisje had betast.

Het parket van West-Vlaanderen heeft nog geen beslissing genomen over de verdere aanhouding van de verdachte. "We zijn nog volop de ware toedracht van de feiten aan het achterhalen om daarover te beslissen", aldus procureur Frank Demeester.

Volgens Vanden Bussche was er deze week al een gluurincident waarbij een asielzoeker betrokken was. Tijdens een gesprek met Fedasil na dat incident is overeengekomen dat de asielzoekers in het opvangcentrum uitleg zouden krijgen over de gedragscode van zwembaden. "Maar het vorige brandje is nog niet geblust en dan gebeurt dit", aldus de burgemeester. Daarom gaat hij morgen aan het college voorstellen om een zwembadverbod af te kondigen voor asielzoekers.

Admin

#39 Re: naast de kwestie

2016-01-25 09:28

#38: -  

 Beste hiervoor werd deze petitie niet opgestart !


Gast

#40

2016-01-25 19:04

Ik ben het beu om een heel stuk uit de richting te moeten rijden om te gaan zwemmen. Eens in het zwembad is het leuk maar de weg naar en van

Gast

#41

2016-01-27 11:53

Omdat ik zelf al 18jaar een bewoner ben van Kortenberg en ik vind het altijd spijtig dat we zo ver moeten gaan om een goed zwembad te hebben.

Gast

#42

2016-01-27 18:05

al 25 jaar kaart ik in onze gemeente het nut aan van een zwembad in onze buurt. Tevergeefs wegens te duur.
Buiten de vele voetbalvelden en tennisbanen in onze gemeente, zou er een heel grote doelgroep kunnen genieten en een tandje bijsteken om gezond te sporten: schoolkinderen, 50- plussers, gezinnen, minder validen enz...
Misschien lukt het ooit?

Gast

#43

2016-01-28 16:53

Dringend, hoog tijd voor zwembad in de omgeving. Niet alleen voor de kinderen een gemis, ook voor dr ouders om baantjes te trekken!

Gast

#44

2016-01-28 19:29

Wij hebben 2 dochters (3 en 4 jaar). Om te gaan zwemmen staan we nu een half uur in de file op vrijdagavond. Wij zien graag dat ons gemeente belastingsgeld goed gespendeerd wordt. Sport en beweging is nodig voor jong en oud. Graag willen wij het gemeentebestuur uitnodigen om van een zwembad in onze gemeente een prioriteit te maken.

Gast

#45

2016-01-28 20:18

Ik ben inwoner van Herent met 2 kinderen. Een zwembad waar onze lokale scholen naartoe kunnen is méér dan wenselijk. Afwisselende lessen tot het derde studiejaar zijn niet effectief om een kind te leren zwemmen. Ook voor minder mobiele mensen hebben nood aan een bereikbaar zwembad.
Jeroen VC

#46 Dank je

2016-01-29 15:33

Een warme 'dankjewel' aan J. Celis voor dit initiatief! :)


Gast

#47

2016-01-30 13:12

Waarom zouden we geen zwembad hebben in onze gemeente ? We moeten nu steeds naar Wilsele of Leuven ... Gewoon met de fiets gaan zwemmen in Herent moet toch kunnnen ?

Gast

#48

2016-01-30 15:46

naast de kouter - zoals vroeger beloofd.    Krijgt 100% mijn steun.  En inderdaad, best geen 5 jaar meer wachten


Gast

#49

2016-01-30 22:14

 Dit zou fijn  zijn. Herent bouwt mar bij, hoe meer inwoners Hoe meer inkomsten men ontvangt. Dan vind ik spijtig dat er geen zwembad zou kunnen komen. Ook vind ik dat in herent in onze gemeente wat kleine speeltuintjes mankeren voor gezinnen met jongere kinderen

 

 

 

 


Gast

#50

2016-01-31 19:54

1 zwembad voor Leuven en randsteden is gewoon veel te weinig met als gevolg: schoolzwemmen wordt zéér beperkt (kleuters zelfs niet meer mogelijk) waardoor je niet echt meer leert zwemmen op school (te weinig kansen!) + privézwemmen (met gezin) is schandalig duur geworden.
Sporten is gezond? Geef ons dan de kans ertoe!