2de paar aangepaste schoenen voor kinderen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie 2de paar aangepaste schoenen voor kinderen.


Gast

#1

2015-12-01 09:14

Omdat een kind met een beperking, geen beperking mag hebben met spelenen kind zijn!

Gast

#2

2015-12-01 16:01

Omdat ik vind dat kinderen dezelfde rechten en misschien nog wel meer horen te hebben als volwassenen..

Gast

#3

2015-12-01 17:46

Ik heb deze petitie getekent om dat mijn buurjongen van 10 jaar ze hard nodig heeft.
En kinderen spleen veel dus extra slijtage.
En het afentoe wiselen is ook voor langer behoud van schoenen mvg Richard

Gast

#4

2015-12-03 15:11

Laat het hele klote kabinet 1 paar schoenen per jaar aanschaffen restant geld geef dat maar aan de kids stelletje uitmelkers

Gast

#5

2015-12-03 19:32

Naast dat de schoenen de mogelijkheid moeten kunnen hebben om te luchten groeien kindervoeten ook nog eens veel sneller. 2 paar vind ik zelfs nog te weinig voor een kind...

Gast

#6 Re:

2015-12-04 07:29

#5: -  

 Ik zou al blij zijn met een 2de paar. 1 paar schoenen kosten al 5 tot 600 euro. Best duur dus. 


Gast

#7

2015-12-04 12:41

Zelfde mee gemaakt

Gast

#8

2015-12-04 13:14

omdat ik vind dat dat kindje ook recht heeft op twee paar zelfs meer ik sta volledig achter deze petitie

Gast

#9

2015-12-07 12:10

Omdat mijn dochter maatschoenen heeft met een ingebouwde enkelvoetorthese aan de linkerkant. Zij mag maar één paar schoenen tegelijk en moet er 9 maanden mee doen. Daarom kiezen wij altijd voor winterschoenen, waardoor zij in de zomer met hele warme schoenen moet lopen. Daarnaast is er met één paar schoenen geen mogelijkheid om te luchten. We hebben het over een meisje van 10 jaar dat steeds meer om kleding begint te geven en altijd op dezelfde schoenen moet lopen omdat ze gewoonweg niet op confectieschoenen kan lopen. Dat is erg verdrietig!

Gast

#10

2015-12-07 13:18

Ook mijn dochter heeft orthopedische schoenen. Eén paar per kalenderjaar is écht te weinig! Inderdaad het laten luchten en zó verschrikkelijk voorzichtig mee moeten zijn... Zij mag nooit eens lekker écht als een kind buiten spelen. Denk aan je schoenen, niet door de plassen lopen, pas op... Heb overwogen om zelf een 2e paar te bekostigen, maar dat is niet op te brengen!

Gast

#11

2015-12-07 13:50

ik heb zelf ook aangepaste schoenen en ik weet wat een ramp het is om maar één paar schoenen te hebben. Kinderen spelen, verslijten dan ook veel vaker hun schoenen, dit is geen luxe, maar noodzaak!

Gast

#12

2015-12-07 14:22

Ook onze dochter heeft maar recht op 1 paar schoenen per jaar. Dat betekend dat je zomer en winter met dezelfde schoenen moet doen.

Gast

#13

2015-12-07 14:49

Omdat het absurd is. In 1956 was er de zelfde regel en heb ik met schoenen gelopen waar de neuzen van open geknipt waren, anders paste ik ze niet meer. Gaan werken weer terug naar die tijd. Het is een schande. Ik als volwassene moet er nu anderhalf jaar mee doen. En als je volop in het leven staat zijn ze echt versleten binnen het jaar.

Gast

#14

2015-12-07 15:00

Ik koop wel meer dan 2 x in 1 jaar nieuwe schoenen mijn dochter moet het doen met 1 paar

Gast

#15

2015-12-07 15:07

Omdat je gewoon 2 paar schoenen nodig heb hebben onze kinderen geen recht op buiten spelen bos in de natuur en als we gewone schoenen konden kopen hadden we deze niet nodig dus 2 paar schoenen hard nodig super hard

Gast

#16

2015-12-07 16:17

Onze oudste dochter heeft precies hetzelfde probleem!!!

Gast

#17

2015-12-07 16:21

Omdat ik vind dat twee paar schoenen voor een kind geen overbodige luxe is. Alleen al om hygienische en gezondheidsredenen is dit normaal. Welk kind heeft maar 1 paar schoenen? Wat als het ene paar om welke reden dan ook (sneeuw, regen, etc) nat geworden zijn?

Gast

#18

2015-12-07 17:16

Mijn zoon heeft ook CP unilateraal rechts. Ook mijn zoon draagt een EVO met ortheseschoenen. Kinderen groeien voortdurend waardoor ze weer nieuwe schoenen nodig hebben. Kinderen met CP slepen vaak ook nog meer met hun benen/voeten waardoor schoenen sneller aan slijtage onderhevig zijn. Op normale schoenen kan mijn zoon niet lopen omdat hij ook nog eens een beenlengte verschil heeft Door de CP. Het is niet te doen met maar 1 paar per jaar. Lukt echt niet.

Gast

#19

2015-12-07 17:22

Heb jaren wel 2 paar kunnen declareren bij verzekering en ineens kon het niet meer. Belachelijk iedereen heeft minimaal 2 paar schoenen dit is absoluut géén luxe. Nu onze zoon niet meer kan lopen hebben we geen orthopedische schoenen meer nodig. Maar ik vind dat iedereen recht heeft op 2 paar!

Gast

#20

2015-12-07 18:26

Ik heb zelf een zoon met CP met een unilateraal beeld rechts. Kinderen groeien en verslijten doordat ze moeilijker hun benen op kunnen tillen de schoenen veel sneller dan kinderen zonder beperking. Ze hebben deze schoenen echt heel hard nodig i.v.m voldoende steun maar ook vanwege hun Enkelvoetorthese daarbij heeft mijn zoon ook nog een beenlengte verschil. Hij kan niet zonder aangepaste schoenen. En wat doe je als je ene paar plots stuk gaat dan heb je toch echt een reserve paar nodig. Ik neem toch aan dat de mensen die dit bedenken zelf ook wel meerdere schoenen in de kast hebben staan. Denk je dan eens in hoe het is om maar 1 paar te hebben.

Gast

#21

2015-12-07 18:58

Ook wij staan versteld dat kinderen in de groei zo lang met hun orthopedische schoenen moeten doen. Dus daarom teken ik deze petitie. Een kind hoeft niet steeds te horen:, let op je schoenen. Ze mogen niet nat worden enz. En een paar schoenen is na een nacht "luchten" nog steeds niet droog... Dus tekenen allemaal!

Gast

#22

2015-12-07 19:07

Omdat deze kinderen geweldig zijn en alles verdienen ❤

Gast

#23

2015-12-07 19:08

Omdat ik het er mee eens ben dat een kind genoeg zorgen heeft door te leven met een beperking, moeten ze dan overal voor wijken? Moeten ze altijd met toch wel de angst leven dat de schoenen kapot gaan of nat worden en ze zonder schoenen zitten? Dat ze helemaal niks meer kunnen?
Ik dacht dat we in deze wereld graag mensen helpen? Net als de vluchtelingen.. die hebben hulp nodig en krijgen die, maar kinderen die schoenen hard nodig hebben om te kunnen leven als kind krijgen 1 paar per jaar? Waar gaat het heen met dit land?

Gast

#24

2015-12-07 19:26

Mijn zoon kan niet lopen zonder aangepaste schoenen. Doordat hij maar 1 paar vergoed krijgt slijten ze erg snel en dat komt niet ten goede voor zijn loop patroon

Gast

#25

2015-12-07 20:40

Omdat ik dit wil doen voor de zoon van een vriendin van me.