POLITIE-CAO 2015
DIFFERENTIATIE IN PROCENTUELE VERHOGING
Zolang je met procenten werkt binnen een organisatie hou je altijd een oneerlijke verdeling in de loonsverhoging. De rijken worden rijker enz. Enz.. Door de percentages in categorieën te plaatsen neem je dit gedeeltelijk weg. Zolang dit een echte loonsverhoging is, zonder pensioensperikelen dan denk ik dat dit zeer positief is Rolf. Goed voorstel.
Ik ben benieuwd of je ook op de overige agendapunten dit kan toepassen. Bv. Op het onderdeel trainen. Schalen 5,6,7&8 meer trainingsuren of gekoppeld aan functie?
Met.vr groet.
Wouter van den Berg
Dus nu weer!!! In een vorige cao ook al een keer t/M schaal 8 gecompenseerd
De echte grootverdieners zitten bij de commissarissen met al hun regelingen etc
Dus t/M 11 gelijk omhoog, daarboven eerst 0
Mvg Antoine Hendrickx.
Lijkt mij een goed voorstel. En een schaal 10 zal het hier vast niet mee eens zijn. Dat begrijp ik. Maar als een schaal 10 zegt dat we bij schaal 11 pas in percentage omlaag moeten gaan, wat zegt de volgende schaal dan..
T/m schaal 11 omhoog, dan kun jehet net zo goed bij de oude eisen houden..
Gewoon een vast bedrag aanhouden, ieder 150 euro is nog steeds voor de laagste rangen het hoogste percentage.
Voor een schaal 7 is dit wellicht 8% en voor een schaal 12 "maar" 3%.
Kijk gewoon naar het totaal wat er kan worden verdeeld en verdeel dit dan ook evenredig, ongeacht rang of schaal.
Hoe zit het dan met de secondaire arbeid voorwaarden en ouderen beleid?
Hebben jullie dat ook goed verwoord aan de minister?
Vriendelijke groet
Goed plan dus ik zeg doen
Een goed initiatief om met de minister in (neem ik aan) 'gewone' diendertaal in gesprek te gaan. Je voorstel lijkt me interessant: het is een soort 'out of the box' denken dat zou kunnen helpen bij het doorbreken van de onderhandelingsimpasse. En daarover gesproken ... ik vind het beschamend dat politiemensen moeten 'bedelen' om een CAO te krijgen die recht doet aan de zwaarte van het beroep.
Ik voel me teleurgesteld!
Succes met je acties,
Hanno Klein
Ik vind het een super voorstel.
met vriendelijke groet Anneke van Oudgaarden BZO81372